Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Alicia2u schreef:Misschien kun je de dierenarts vragen om de hormonen te checken en bekijken of hij wat aan de hengstigheid kan doen. Als de merrie niet voor de fok wordt gebruikt, dan kan dat geen kwaad en je wilt toch lekker kunnen rijden.
Ook kunnen merries last hebben van de eierstokken (die zitten net achter het zadel), waardoor ze wat heftig kunnen reageren rond de eisprong (sommige vrouwen hebben halverwege hun menstruatiecyclus ook krampen).
Venetia schreef:Een Tango afstamming zei je toch? Ik rijd een Jazz x COntango en die heeft dit ook sterk gehad, echt merrie-gedrag. Ook gewoon een slag dominantie die dan naar de oppervlakte komt. Het is nu bijna over, maar ik heb er ruim een jaar over gedaan en er zijn heel wat latten van de omheining gesneuveld. Als er iemand anders op zit doet ze het gelijk weer. Heb haar telkens als ze aan mijn been plakt fors naar voren gereden, aanleuning gelaten voor wat die was. Ik reed op de binnenhoefslag om te voorkomen dat er ongelukken gebeurden. Been er verder vrij veel af, alleen als ik iets wilde zachte hulp. Tegen mijn been aanhangen dan betekende echt een rondje in fikse galop.
Wilde eerst ook hormonen bij gaan geven, maar heb het niet gedaan, en nu kan ze prima het verschil maken tussen in de wei staan en aan het werk, in de bak vertoont ze haar hengstigheid niet meer, alleen nog in de stal/wei.
capopjekop schreef:Ik heb olie gekregen voor de hengstigheid van mijn merrie. Mss is dit ook een idee als je liever niet allerlei hormonen wil geven. Ik heb mijn tante mijn pony laten onderzoeken, zij was toen nog bezig met zo'n opleiding.
Alicia2u schreef:Mijn schoonmoeder doet die opleiding voor mensen en heeft ook wel eens speciaal voor mijn paard iets gemaakt toen ik hem net had en hij erg onrustig was op z'n nieuwe stal. Dat heeft toen goed geholpen, maar hoe het werkt bij hengstige merries weet ik niet.
AaronYve schreef:http://www.simicur.nl
Heeft homeopatisch druppels voor merrie's die met problemen zitten rond de hengstigheid.
juudje84 schreef:regumate
zolang je dit geeft blijft de hengstigheid uit.. net de pil dus
ook kun je je paard door DA laten spuiten tegen de hengstigheid
zou deze bellen en advies vragen