Dinsdag les gehad dus zal even een stukje van het beginstuk kopieren met waar we mee bezig zijn, waar we aan werken, etc.
[HAW] Saffron @ work in de les (haf×appa)
Calanddra schreef:Tijdens de les zijn we met name bezig geweest met stelling en buiging om mijn binnenbeen. Ook zijn we er mee bezig geweest om hem goed te laten reageren op mijn been en om zijn achterhand er wat meer onder te krijgen.
Over het algemeen ben ik er ook mee bezig om hem goed voorwaarts te houden, vooral als hij van voren zakt.
Aan mijn houding moet ook nog flink gesleuteld worden. Ik heb erg de neiging om naar voren te vallen waardoor ik een stoelzit krijg. Ook moet ik mijn handen minder vastzetten en meer naar voren houden. En natuurlijk mijn benen rechthouden, recht blijven zitten en mijn hakken uitdrukken.
Ik heb ook af en toe de neiging om een knik in mijn rechterzij te krijgen in bochten. Ik ben er dan ook mee bezig om mijn binnenbeen lang te maken en mijn heupen wat meer naar rechts te houden.
Ons niveau, tja, we rijden nog niet op een niveau, maar denk dat je het B kunt noemen? Of anders bixie
Saffron is overigens eind mei 4 jaar geworden en sinds eind september in mijn bezit. Hij was ingereden toen ik hem kocht, echter zijn we pas begin dit jaar echt actief gaan rijden (3 a 4x in de week 30 min) en actief gaan lessen.
Ik merk trouwens op de foto's dat ik ook echt op mijn armen moet gaan letten. Voor mijn gevoel zet ik ze niet vast, al lijkt op de foto's van wel. Ook mag er meer een knik in mijn armen.
Dan nu de foto's

1. Eerst even in de bak rijden.

2.

3.

4. Ietsje te diep.

En daarna zijn we nog even in de weide wezen rijden.
5. Zijn vriendje op de achtergrond

6.

7.

8.

9.

10. Mag meer op de achterhand en hij loopt een beetje te diep (kortom hij moet voorwaartser).

11.

12.

13.

14. En als laatste nog even zonder zadel rondgehobbeld.

15. Let niet op mijn gezicht
hij zag wat en ging ineens een stukkie harder, vandaar dat ik even een klein stukje manen pakte voor t geval dat 

Groetjes Jenn

en ik heb helaas korte beentjes. Daarbij rijd ik met een dressuurzadel, dus met lange zadelbladen.
Denk dat hij daarmee beter reageert.