Saffron @ work in het roze

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Calanddra

Saffron @ work in het roze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-08 11:28

Gisteren weer lekker met mijn ventje gereden.

Dinsdag les gehad dus zal even een stukje van het beginstuk kopieren met waar we mee bezig zijn, waar we aan werken, etc.

[HAW] Saffron @ work in de les (haf×appa)
Calanddra schreef:
Tijdens de les zijn we met name bezig geweest met stelling en buiging om mijn binnenbeen. Ook zijn we er mee bezig geweest om hem goed te laten reageren op mijn been en om zijn achterhand er wat meer onder te krijgen.

Over het algemeen ben ik er ook mee bezig om hem goed voorwaarts te houden, vooral als hij van voren zakt.

Aan mijn houding moet ook nog flink gesleuteld worden. Ik heb erg de neiging om naar voren te vallen waardoor ik een stoelzit krijg. Ook moet ik mijn handen minder vastzetten en meer naar voren houden. En natuurlijk mijn benen rechthouden, recht blijven zitten en mijn hakken uitdrukken.
Ik heb ook af en toe de neiging om een knik in mijn rechterzij te krijgen in bochten. Ik ben er dan ook mee bezig om mijn binnenbeen lang te maken en mijn heupen wat meer naar rechts te houden.

Ons niveau, tja, we rijden nog niet op een niveau, maar denk dat je het B kunt noemen? Of anders bixie Vork

Saffron is overigens eind mei 4 jaar geworden en sinds eind september in mijn bezit. Hij was ingereden toen ik hem kocht, echter zijn we pas begin dit jaar echt actief gaan rijden (3 a 4x in de week 30 min) en actief gaan lessen.

Ik merk trouwens op de foto's dat ik ook echt op mijn armen moet gaan letten. Voor mijn gevoel zet ik ze niet vast, al lijkt op de foto's van wel. Ook mag er meer een knik in mijn armen.

Dan nu de foto's Haha!

1. Eerst even in de bak rijden.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4. Ietsje te diep.
Afbeelding

En daarna zijn we nog even in de weide wezen rijden.
5. Zijn vriendje op de achtergrond Tong uitsteken
Afbeelding
6.
Afbeelding
7.
Afbeelding
8.
Afbeelding
9.
Afbeelding
10. Mag meer op de achterhand en hij loopt een beetje te diep (kortom hij moet voorwaartser).
Afbeelding
11.
Afbeelding
12.
Afbeelding
13.
Afbeelding
14. En als laatste nog even zonder zadel rondgehobbeld.
Afbeelding
15. Let niet op mijn gezicht Bloos hij zag wat en ging ineens een stukkie harder, vandaar dat ik even een klein stukje manen pakte voor t geval dat Tong uitsteken
Afbeelding

Groetjes Jenn

Tellie

Re: Saffron @ work in het roze

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 11:33

Ziet er goed uit hoor Jenn.

Zonder zadel zie je er al een stuk minder gespannen uit. Ook het voorover vallen doe je op deze foto's veel minder. Ik zie jullie alleen maar vooruit gaan. Ja

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 11:36

Het ziet er goed uit. Vind alleen dat je paard meer voorwaarster mag:) Beetje zoals op de laatste foto:P. En let erop dat je geen los-vast verbinding hebt:). Heb ik ook altijd zo'n last van maar is heel onprettig voor je paard:). Veel plezier nog samen!:)

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 11:42

Hallo ziet er leuk uit hoor, iedergeval niet heel erg gespannen vooral op de foto's zonder zadel ja! Volgensmij heeft je paardje een flinke ondernek ofniet? Probeer in de lessen die bovenspier lekker te gebruiken in de hals zo wordt kan jij je handen lekker bij je nemen en kan t paardje ontspannen en de juiste spier gebruiken. Komt allemaal goed lekker oefenen!

horse_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 12:07

Hey Jen! Arme Saff, moestie toch geloven aan het roze setje! Tong uitsteken Ziet er goed uit hoor, ik vind jullie in de les ook steeds beter gaan! Zie je nog wel op stal!

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-08 20:34

@roxxxiejjj : we zijn idd veel bezig om goed voorwaarts te blijven. Hij is de laatste tijd nogal rond Clown en ik heb helaas korte beentjes. Daarbij rijd ik met een dressuurzadel, dus met lange zadelbladen.
Het viel me vandaag op dat hij mijn beenhulpen dus gewoon zowat niet voelt. Tenzij ik m echt een flinke schop geef of mn hak gebruik, wat natuurlijk niet de bedoeling is.
Ik ga iig zsm kijken voor een vzh zadel Lachen Denk dat hij daarmee beter reageert.

punkielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 20:37

prachtig stel!:D

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 08:00

Ook zonder dat andere zadel moet hij gewoon reageren hoor Lachen Voor jouw eigen comfort zoasls met je benen is een ander zadel misschien fijner maar hulpen zijn hulpen, reageert hij daar niet goed op dan lekker daar aan werken. Reageert hij bij het benen geven niet? Dan spoor je hem nog een keer wat harder aan, hierna nog niet snel gereageerd? Dan een flinke tik met de zweep of een keer een goede schop. Zo lekker veel overgangen rijden en goed voorwaarts houden, een keer flinke middendraf terugnemen en weer een beetje verzameld gaan rijden. Zo op deze manier lekker schakelen in de gangen!

Zoë_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 08:47

Idd wat Joceline zegt is ook mijn oplossing:
Hij moet op jou hulp reageren. Doet hij dan niet, dan moet je verduidelijken tot hij wel reageert.
Volg je dit iedere keer consequent af dan zal hij waarschijnlijk sneller attent op je been worden!
Ik heb ook korte beentjes en rijd met een dresuurzadel.
Mijn bijrijdpaard deed precies hetzelfde als wat jou pony doet, consequent rijden heeft dit echt bijna totaal verholpen.
Als ik zelf wat minder consequent word maakt hij daar ook meteen gebruik van!

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 08:51

heej callandra..
ziet er goed uit met saffron..
Volgens mij gaat het steeds beter met jullie..

ik vind saff iig een enorm stuk..

greetz fitz

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 08:58

Wat een leuke combinatie zijn jullie.. en wat een leuke pony wauw.
Dat hij wat meer naar voren mag, wat je zelf al zegt dat klopt en wat meer lengte in de hals zou ook mogen. Sta met je had wat meer toe dat hij wat kan zakken. Let op dat je je armen blijft dragen en niet in een rechte lijn naar beneden loopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 15:56

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [HAW] Welkom op HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.

Je mag 1 topic per week openen.