Sting (haf) @ les bij Hippologic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sting

Sting (haf) @ les bij Hippologic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-08 09:10

Jaa!! Voor het eerst sinds vorige zomer heb ik weer les gehad. Laatste keer was een week voor Ermelo Knipoog.
Was dus wel weer nodig. We zijn weer bij het begin begonnen, ontspannen lopen en overgangen maken. Het ging vooral om mijn houding en dat ik moest kijken waar ik heen ging. Mijn heupen indraaien zodat Sting doorkrijgt dat hij rond moet lopen. Achterhand eronder en mijn onderbenen naar achteren ipv naar voren. Alleen houden mijn benen van naar voren schieten, dus dat was errug irritant :evil: . Maar uiteindelijk ging het best lekker!
Nog wat info over Sting: 13 jarige haflinger van Strizzi, erg werkwillig maar niet altijd even voorwaarts.
En ja, we rijden bitloos! Clown

Nanne heeft fotos gemaakt!! Super bedankt!

Smile Haha!
Afbeelding

Fijn nekkie, lekker rond OK dan!
Afbeelding

Kijken waar je heengaat Knipoog (leuk achterbeentje hier ook Lachen )
Afbeelding

Terugkomen naar stap op diep zitten. Alleen duik ik dus gelijk achterover en gaan mijn onderbenen naar voren Bloos
Afbeelding

Wederom fijne hoofd-halshouding en leuk achterbeentje 8)
Afbeelding

Stukje schoudervoor, wat nog erg lastig is als je zoveel mogelijk op je zit moet doen Rolleyes
Afbeelding

Niet echt scherp, maar wel een mooi plaatje Lachen
Afbeelding

Handen hoog Bloos
Afbeelding

Ik blijf aan het indraaien Nagelbijten / Gniffelen
Afbeelding

Erg geconcentreerd Haha!
Afbeelding

Tja, het ís gewoon een lekker ding Vingers aflikken , daar blijf je naar kijken!
Afbeelding

Fotograaf Nanne mocht toen Sting uitstappen!
Afbeelding

Videootje:
Afbeelding

Tips, commentaar van harte welkom! Kan er altijd van leren.
Wat ik al weet Tong uitsteken
* Rechtop zitten blijft moeilijk, net als naar voren kijken
* Handen bij elkaar én rechtop

elsie1

Re: Sting (haf) @ les bij Hippologic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 09:56

ziet er zeer ontspannen uit, beetje TE ontspannen. Mss toch iets meer voorwaarts rijden. Zijn arbeidsdraf is te traag volgens mij. Paardje loopt voorwaarts neerwaarts op zich wel goed hoor maar er wordt niet echt gewerkt met hem. Natuurlijk weet ik niet alles mss was dit gewoon de bedoeling.

Tof dat je dit bitloos kan doen.

Blunneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 13:57

Ik vind dit paard helemaal niet TE ontspannen lopen, integendeel.... zijn achterhand is er goed bij, deze zet hij er gewoon goed onder!

Even een opmerking mbt het rijden met een 'bosal' (soortgelijke 'neusriem'): ook al lijkt het een zacht communicatiemiddel, dat is het toch niet.
Probeer er minder druk op uit te oefenen.
Dit systeem werkt op het neusbot en zenuwen en is dus net zo scherp als een stang!

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-08 14:04

@ Blunneke: Dankje voor je reaktie Lachen. Dit is géén bosal, maar een idian bosal. Een IB is gemaakt van touw, zonder harde kern erin. Verschilt dus van een gewone bosal en werkt lang niet zo sterk in. Niet dat ik daardoor harder ga trekken, maar even extra uitleg Lachen.

11a11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 14:18

hé leuke foto's ziet er goed uit hoor Haha!
en ik vind dat van je benen nog wel meevallen hoor alleen op foto 10 heb je ze erg ver naar voren, maar ik heb ze zelf altijd te ver naar achteren dus ben bijna jaloers op je Tong uitsteken