Tinker Lowara @ L2 debuut

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lowara

Tinker Lowara @ L2 debuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 23:33

kans nummero 2 ivm technische problemen Clown

Jaja.. er was een concours zonder startkaart in de buurt, dus ik wilde eens kijken hoe Lowara het zou doen in het L2.
We starten op dit moment tussen de paarden in het L1 en maken in oktober de overgang naar het L2.
Allemaal erg spannend, omdat Lowara niet het meest gemakkelijke paardje is dressuurmatig, en ik ook nog de kneepjes van het vak moet leren op dit niveau. Tot april 6 maanden een wedstrijd stop gehad omdat het erg slecht ging, maar sindsdien het licht gezien en elke keer met winst thuis gekomen ( zelfs bij hele slechte proeven )
We krijgen thuis eens per 2 weken les van een erg goede intructeur, en verder oefenen we thuis lekker verder.

Alle foto's zijn van het inrijden, normaal pak ik haar iets hoger en ronder zodra ik de proef inga

Afbeelding

zware concentratie Nagelbijten / Gniffelen Wijken hadden we een 7 voor. ( 10 meter) normaal op concoursen standaard een 8 Vork

Afbeelding

Lowara oogjes dicht

Afbeelding

Netjes 4 kant. Ruzie met Lowara, ze wilde de benen nemen ivm wapperende linten, mijn " nuchtere" Tinker ook Koe
Afbeelding

Samen met haar dochter Fayette die haar B debuut had Lachen 2 knappe dames zo samen

Afbeelding

Ik had nog wat foto's van dinsdag op De almelose ruiterdagen. Daar hebben we uiteraard officieel wat rond gehobbeld in de L1 Ja
en dankzij mijn opvallende Tinker kreeg ik van een bokker foto's opgestuurd. dank je wel nog!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

onze manier van uitstappen Clown

Afbeelding

uiteindelijk voor de L2 proef een mooie 186 punten gekregen, dus was erg tevreden.
Almelose ruiterdagen had ik 187 punten, dus daar weer een officieel winstpuntje bij Vork

Ben benieuwd wat jullie van mijn Tinkertje vinden Ja

Carin79

Re: Tinker Lowara @ L2 debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 23:38

Wat goed dat jullie al zover zijn gekomen.
Wat een mega behang heeft jouw Tinkie zeg! Errug mooi om te zien:)

Ze lijkt nog wel op de voorhand te lopen maar voor de rest vind ik het er goed uit zien hoor:)

xxmiszlizzxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 07:30

ik vind t er zeker netjes uitzien! alleen ik erger me soms een beetje aan je handen, je zet ze erg vast voor mijn gevoel. Verder goed hoor!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 07:32

Ten eerste vind ik het echt mega knap dat je met jou tinker zo goed mee kan komen bij de paarden?

Ik zou hem alleen toch graag, meer nagevelijk willen zien. Hij mag, zeker als je naar de L2 wil, iets meer opgericht gaan lopen. Daarnaast zou je je teugels misschien wat korter kunnen nemen. Voor het oog is dat ook wat beter!
Je tenen zou je verder iets naar binnen kunnen draaien en schouders wat meer naar achteren.

Wie weet zie ik je binnenkort eens op concours Ja

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 07:59

Jullie zijn een leuke combinatie!

Waar ik wel aan zou werken is idd het op de voorhand vallen maar ook de aanleuning. Op de eerste foto bijvoorbeeld kan je duidelijk zien dat het eerste stuk van de hals helemaal niet mee buigt, dit heeft er mee te maken dat je meer van achter naar voor moet rijden (vandaar ook iets op de voorhand op een aantal foto's)

Maar goed, er is altijd wel iets om aan te werken en ik weet zeker dat het goed gaat komen met jullie in de L2 Lachen

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 08:42

Ha Cynthia!

Leuke foto's zeg. Mooie punten in Beckum maar dat wist ik al. Offtopic: jammer van het springen dat we af moesten zeggen ivm noodweer hè.

Op zich vind ik het er goed uit zien maar ben het eens met commentaar dat ze wel wat meer af mag buigen (ronder). Maar dat heb je al vaker gehoord geloof ik Knipoog .

Heb jij standaard een acht voor het wijken??? Wat goed zeg!

Even nieuwsgierig, van wie heb je nou privé-les?

Villanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 16:53

Ziet er leuk uit Lachen

Alleen probeer je handen niet vast te zetten zoals al eerder gezegd. Maar boven je zadel, naast elkaar. Je zit constant met je handen wijd uit elkaar, dit is zonde want je heb verder een nette houding.
Succes verder!

_Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 16:58

wat een super leuke tinker heb jij! knap dat jullie al zo ver gekomen zijn.echt super mooie manen!
probeer met rijden ja handen iets hoger , en naast elkaar te zetten, en voor je uit te kijken! verder heel netjes!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-08 17:22

ik vind dat zo moeilijk he, nog ronder afbuigen.
vooral omdat ik dus een redelijk strenge hand heb en Lowara zo sterk is ( en overbouwd.. werkt ook zo geweldig mee Clown )
het is niet bepaald een lichtvoetige dame die licht in de hand valt, zal dit ook nooit worden, maar die tussenweg vinden is iets waarin ik echt nog zoekende ben
Dus teugels korter zou al een stuk helpen denken jullie? Overgangen worden namelijk al continue gereden, ben ik erg fanatiek in. Fijn te horen dat dit in ieder geval de juiste oefening is die ik al uitvoer.
Ik probeer juist de laatste tijd wat minder strak in de teugels ( losser) zodat ik minder druk heb en wat minder " hard" in de hand wordt ivm haar mond. Maar beter is dus om toch wat strakker op te pakken?

@ odessa: jup.. sinds ik weer gestart ben na mijn stop heb ik op een memorabel concours na waarbij ik de weg compleet kwijt was, elke keer 8'ten voor mijn wijken gehad Ja
alleen de aanleuning is dan een stuk minder, dus daar moeten we nog wel aan werken.
maar het scharen en opzij gaan gaat als een speer Haha!
Ik heb les van Gert Jan Braamse, echt een aanrader.

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 07:55

Ik heb soms een acht voor het wijken maar meestal een zeven daar ben ik al blij mee Bloos Haha!.

Als je het mij vraagt is het geen kwestie van je teugels korter nemen hoor. Alhoewel ze er op de foto wat lang uit zien. Als ze ronder was geweest had dat ook minder lang geleken voor het oog. Veel werken aan oprichting, d'er kont moet zakken. Maar dat is iets dat je dan met Gert-Jan zou bespreken hoe aan te pakken Knipoog . Je zegt zelf al dat je veel overgangen en schakelingen rijdt. Bij Leo werkt het goed veel schouderbinnenwaarts, travers zijn we mee begonnen en scherp aan het been houden natuurlijk. Heel hard werken en beter een half uur keihard met superveel afwisseling dan een uur lang wat lauwtjes. Meer oprichting maar zal ze wel heel moeilijk vinden dan als ze overbouwd is.

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 08:14

Wow wat een prachtige manen! Heb jij toevallig een paar jaar geleden in de Bit gestaan in een artikel over manenverzorging?
Rijtechnisch gezien zo ik je paard wat meer compacter willen zien, wat gedragener door de achterhand, zo kun je hem beter z'n evenwicht laten houden in bijv zijgangen en meer controle over z'n benen. Succes ermee!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-08 13:29

@ odessa: ik ga zeker met Gert Jan overleggen wat ik ertegen kan doen Ja vooral omdat in de L2 denk ik dat dragende en meer opgericht toch wel nodig is.
mm schouderbinnenwaart zal ik vandaag ook eens extra meenemen in de training, goede tip!

@ bobjebo: jup, dat was inderdaad Lowara die toendertijd in het blad BIT heeft gestaan Lachen
Qua dat meer op de achterhand is bekend, maar zoals je op onderstaande foto duidelijk kan zien, is ze echt flink overbouwd en niet de ideale houding om dat 1,2,3 voor elkaar te krijgen Nagelbijten / Gniffelen
Maar ik blijf er uiteraard stug aan werken Vork

Afbeelding

xxmiszlizzxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 19:33

je zei trouwens dat je een 8 hebt voor t wijken, of een 7 , heb je daar een foto van?? Ben echt super benieuwd:D want rijd zelf ook met een tinker alleen dan in de L2 en die schaart echt heel erg zeggen mensen, maar hoger als een 6 haal ik vaak niet Boos!

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 19:47

xxmiszlizzxx schreef:
je zei trouwens dat je een 8 hebt voor t wijken, of een 7 , heb je daar een foto van?? Ben echt super benieuwd:D want rijd zelf ook met een tinker alleen dan in de L2 en die schaart echt heel erg zeggen mensen, maar hoger als een 6 haal ik vaak niet Boos!

Het is niet alleen het scharen. Ze letten ook op of je hem eerst rechtmaakt, juiste stelling.buiging, ruggebruik en de aanleuning, en of je hem tegen zit oid

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-08 16:24

ik heb inderdaad vaak dat mijn netheid van wijken heel zwaar helpt.
Ik rij altijd eerst rechtdoor, richt lowara recht, en wijk dan netjes ongeveer een meter of 7.
dan richt ik haar weer overduidelijk recht en rij rechtdoor. Lowara loopt eigenlijk haast nooit over de schouder weg, en als ik haar iets scheef heb, kan ik haar tijdens het wijken nog corrigeren.
( ik zie vaak dat paarden dan automatisch door blijven drukken en de ruiter de oefening niet meer correct kan afmaken)
daar scoor ik altijd heel hoog op, hoewel ze qua scharen ook echt superfijn bezig is Ja
enige wat ons nog vaak net tegen zit, is de aanleuning, die kan nu we L2 gaan wel beter.
( 10 meter wijken verlies ik na een tijdje zelf de " controle" over de aanleuning)

maar goed.. straks zal ik ook geen 8'ten meer halen elke keer hoor, L2 is toch een stuk strenger dan de L1 Nagelbijten / Gniffelen

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 19:46

Vind wel leuke tinker, pfff die manen wat n werk Nagelbijten / Gniffelen

Vind dat ze alleen wel ietsje ronder gereden mag worden, maar dat is al gezegd en je moet proberen je handen niet zo vast te zetten, sommige foto best goed te zien. Door je teugels korter te maken komen je handen automatisch naar voren als je de druk in de mond niet opvoert! veel succes nog!