Ik heb Winand (5 jaar) nu een jaar en eigenlijk ben ik zonder verwachtingen begonnen met rijden. Winand loopt echter verrassend braaf en lekker, dus heb ik de stoute schoenen aangetrokken en me ingeschreven voor ons eerste (weliswaar startkaartvrije) concours. We hebben een keer een stalconcours gereden, maar zijn nog nooit op vreemd terrein geweest. Ik en Winand vonden het dus enorm spannend en ik had het idee dat ik alles kwijt was, vooral mijn stuur en mijn rem. Uiteindelijk hebben we toch de proef goed volbracht en kregen we erg leuk en functioneel commentaar van de jury.
Iedere week hebben we les en langzaamaan zie ik steeds meer verbetering. We rijden op B-niveau. Winand komt soms te diep als we onder zijn tempo rijden of iets moeilijks aanbieden, meer lengte en het neusje er uit rijden zijn we dus veel mee bezig. Al merk ik dat het tijdens zo'n concours, wanneer de spanning overheerst toch moeilijk is
Losrijden
1.

2.

Ook een mindere foto, altijd leerzaam... Hier bouwt de spanning bij mijn o zo nuchtere Winand toch op en wordt hij erg kort. Dat ik hem dat zo kort houd, helpt natuurlijk niet mee.
3.

Dan de ring in:
4.

Klein meningsverschil in de linkergalop: Winand wilde hoofdschuddend en bokkend richting de losrijdring, ik toch liever niet.
5.

Enkele galopsprongen later heb ik gelukkig toch gewonnen

6.

7.

8.

9.

Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties!