Eerste (startkaartvrije) concours met Winand

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

shirleyp
Blogger

Eerste (startkaartvrije) concours met Winand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 20:44

Hoewel ik al een tijdje dapper meelees op bokt en af en toe een berichtje plaats, vind ik het toch spannend om mijn eerste HAW-topic te openen... Hopelijk voldoe ik aan alle nieuwe (en correcte) regels. Positieve feedback is welkom!

Ik heb Winand (5 jaar) nu een jaar en eigenlijk ben ik zonder verwachtingen begonnen met rijden. Winand loopt echter verrassend braaf en lekker, dus heb ik de stoute schoenen aangetrokken en me ingeschreven voor ons eerste (weliswaar startkaartvrije) concours. We hebben een keer een stalconcours gereden, maar zijn nog nooit op vreemd terrein geweest. Ik en Winand vonden het dus enorm spannend en ik had het idee dat ik alles kwijt was, vooral mijn stuur en mijn rem. Uiteindelijk hebben we toch de proef goed volbracht en kregen we erg leuk en functioneel commentaar van de jury. Bloos

Iedere week hebben we les en langzaamaan zie ik steeds meer verbetering. We rijden op B-niveau. Winand komt soms te diep als we onder zijn tempo rijden of iets moeilijks aanbieden, meer lengte en het neusje er uit rijden zijn we dus veel mee bezig. Al merk ik dat het tijdens zo'n concours, wanneer de spanning overheerst toch moeilijk is Knipoog

Losrijden
1. Afbeelding

2. Afbeelding

Ook een mindere foto, altijd leerzaam... Hier bouwt de spanning bij mijn o zo nuchtere Winand toch op en wordt hij erg kort. Dat ik hem dat zo kort houd, helpt natuurlijk niet mee.
3. Afbeelding

Dan de ring in:
4. Afbeelding

Klein meningsverschil in de linkergalop: Winand wilde hoofdschuddend en bokkend richting de losrijdring, ik toch liever niet.
5. Afbeelding

Enkele galopsprongen later heb ik gelukkig toch gewonnen Haha!
6. Afbeelding

7. Afbeelding

8. Afbeelding

9. Afbeelding

Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties!

webster543

Re: Eerste (startkaartvrije) concours met Winand

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 21:05

Er zijn enkele hele mooie momenten bij, probeer daar vooral op voort te werken. Soms zit je een beetje in stoelzit en heb je je handen niet rechtop.
Ziet er verder heel netjes uit..

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 21:10

Ik vind het er netjes uitzien voor de eerste keer. Kan weinig opmerken.
Wat waren je punten?

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 21:19

dat komt helemaal goed, aanvragen die startkaart, veel starten worden je eigen zenuwen ook minder en blijf je er iets meer aan rijden, vind jullie een ontzettend leuke combinatie!

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 21:27

Bedankt voor de tips en leuke reacties. Mijn handen zijn inderdaad een aandachtspunt, evenals mijn gehele houding en mijn kapstokteentjes.

Ik had 195 punten en was verrassend 2e. Ik had niet verwacht dat dat er in zou zitten, zeker gezien het allemaal voor ons beide nieuw was. Maar ben erg trots op hoe Winand reageerde op alle nieuwe dingen!