Pride en ik @ Dressuur (en 2 sprongetjes)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pink_Horizon

Pride en ik @ Dressuur (en 2 sprongetjes)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 18:47

Het weekend had ik een stalgenootje gevraagd onze trainingen weer eens op de gevoelige plaat te leggen.
We hebben meerdere werkpunten en zo kun je altijd mooi zien waar je staat!
Punten zijn:
- Réchtop blijven zitten, ongeacht of Pride zich sterker maakt of op de voorhand wil vallen.
- Voeten niet uitsteken
- Pride op de achterhand laten lopen/niet voorover vallen

We gaan vooruit, maar de puntjes moeten nog wel degelijk op de i gezet worden. Zeker in deze mulle buitenbak valt de oprichting niet meer (quote instructrice: "Compleet van achter uit is hier onmogenlijk, echter is dit een erg goede training voor de spieren en conditie dus zeker 2x per week hier trainen").

Ons nivo is B/L, echter zijn we nóg geen wedstrijden gestart Knipoog

Er bleef helaas wat spanning heersen, ze werd bestuifd door de dazen dus 100% bij mij was ze niet. Maar ja, toch wel wat leuke kiekjes... Lachen
Helaas vergeten een hoofdfoto te maken van mijn nieuwe Kieffer Ergonomic hoofdstel. De frontriem staat haar zo mooi Lovers

Afbeelding
Verkeerde been,foei toch Bloos

Afbeelding
Hoppa, op de voorhand...

Afbeelding
Zitten blijven....

Afbeelding

Afbeelding
Pasje doorzitten

Afbeelding
Ho, niet achterover Clown

Afbeelding

Afbeelding
En een galopje (viel me tegen hoe ver ik weer voorover ging, ik doe nog wel zo mijn best Sigaar )

2e weekend dag was het tijd om weer een keer te springen. De hoogtes zijn nog niet heftig maar goed, we komen er wel Bloos
Daarbij is nu onze springset helemaal compleet Lachen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Tis net echt Vork

Valt meteen op dat ze in de springweide (=geen zware bodem) veel beter vanuit de achterhand kan lopen. Ach ja, we oefenen trouw verder Lachen

Eilinora

Re: Pride en ik @ Dressuur (en 2 sprongetjes)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 19:04

ziet er echt goed uit.....

pride is een knappe meid hoor...

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 19:13

Leuke setjes heb je, maar wat mij erg opvalt is dat je pony erg op de voorhand loopt en daarbij in je handen lijkt te hangen.
Probeer veel te schakelen (achterbeen te activeren) zodat ze meer te dragen komt en in de voorhand gaat rijzen, dan zal ze vanzelf lichter worden in je hand.
Succes ermee.

Nuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 19:44

let er goed op dat je je benen netjes naar achteren houd vooral op de eerste fotos groetjes

ILoveMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 19:46

Ziet er goed uit! Probeer misschien Pride meer ruimte in zijn mond te geven waardoor hij niet te diep gaat lopen. Voor de rest geef je zelf het commentaar Knipoog

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 20:31

Zo he! Van boscrosser naar ruiter Lachen
Puntjes geef je zelf al aan en volgens mij zijn jullie heel hard op weg. Vooral jouw houding vind ik stukken verbeterd.
Komt helemaal goed met jullie!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 20:43

Ben ook van mening dat je houding echt een stuk verbeterd is. Probeer nu ook nog vooruit te kijken ipv naar je knappe pony.

Want of je hebt deze keer met je ogen dicht gereden, of je kijkt toch naar beneden. En de keren dat je wel recht vooruit kijkt, zit je ook echt rechter.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 20:55

Geweldig roze setje!
En nu het commentaar..
let op je handen.. en tenen meer naar binnen bij de springfotos.

Leuke combinatie!

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 21:11

fresco schreef:
Leuke setjes heb je, maar wat mij erg opvalt is dat je pony erg op de voorhand loopt en daarbij in je handen lijkt te hangen.
Probeer veel te schakelen (achterbeen te activeren) zodat ze meer te dragen komt en in de voorhand gaat rijzen, dan zal ze vanzelf lichter worden in je hand.
Succes ermee.

Precies waar we mee bezig zijn in de les (en training uiteraard).
Helaas viel het zeker de zaterdag niet mee, ze was al erg loperig door de dazen en als ik dan probeer te 'activeren' dan wordt het ongecontroleerd racen. Terug naar stappen/halt wat we dan meestal doen was bijna onmogenlijk met de beesten.
Maar wat je zegt klopt precies,we doen ons best Haha!

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 21:15

Leuk paard.
Vind dat hij in de eerste serie foto's erg op de voorhand loopt, op de 2e reeks is dat al beter!
Zoals al gezegd veel schakelen en dan wordt dat wel beter

Jana_en_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 21:22

Ik vind je fotos niet zo'n fijn beeld geven... Ik zie veel horen naar achteren en een enkele keer een opengesperde mond. Zo oogt op de fotos ook best lang en lager op de voorhand. Dat zal het effect van 'op de voorhand lopen' waarschijnlijk nog wel versterken. Je zit zelf behoorlijk netjes, maar ik zie helaas geen paard dat plezier heeft. Echt trekken wil ik niet meteen beweren vanaf de fotos, maar je paardje oogt niet blij in de mond.

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-08 07:29

Bedankt allemaal.
Kritiek wat er komt is inderdaad bekend en (we doen ons best) om daaraan te werken Lachen. Wekelijks hebben we les wat ook echt nodig is want beide zijn we nooit verder geweest dan waar we nu zijn. (Ik enkel manege les gehad en vervolgens 7 jaar niet gereden en Pride als 2 jarige gekocht en zelf beleerd)

Jana_en_ik:
Jammer dat je het idee hebt dat Pride niet 'blij' oogt.
Ik ken haar orenspel als geen ander en weet dat deze stand haar 'werkende' stand is. Zo rond dec/jan/feb liep ze met de oren naar voren maar geef ik toe dat ik er net zo goed niet op had kunnen zitten want luisteren deed ze toch niet Knipoog.
Op álle werk foto's die ik van haar heb staan haar oren exact hetzelfde, kijk maar eens in mijn profiel. Niet plat in de nek maar ook niet naar voren. Imo is dat ook waar ze moeten staan bij een oplettende pony.
Mond staat idd af en toe open, meer dan op de vorige foto's volgens mij. Verklaring kan zijn dat ze heel drammerig/rennerig was door de dazen en ik dus wat ruwer geweest ben dan normaal. De springfoto's waren voor de 2e keer met een mexicaanse neusriem, die zijn druk wat anders heeft waar aan ze wellicht nog moet wennen Lachen.

louiisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 08:58

ziet er opzich wel goed uit, het commetaar geef je zelf al , alleen 1 ding was me nog wel opgevallen dat je, je handen ongelijk hebt. Maar verder ziet het er wel goed uit vind ik Knipoog

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 11:32

Ziet er goed uit hoor! Ze loopt idd een beetje hangerig en lang maar zoals je aangeeft, dazen, bak ziet er een beetje zwaar uit, enz. maar uit ervaring weet ik hoe moeilijk ze dan kunnen doen Lachen Bij het springen kun je mss een heel klein beetje meer meegeven met je handen.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 15:50

@Jana_en_Ik : misschien ooit bij stilgestaan dat een paard/pony ook gewoon druk met zijn mond kan zijn?

ik ken er zat die ook zo op de foto staan...maar puur omdat ze erg druk zijn met de mond en het bit....gewoon omdat ze nerveus ofzo zijn

ik weet niet hoe het met pride is....

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 21:46

Erg mooi paard! echt een plaatje.
Het valt me op dat ze erg op haar voorhand rijd, probeer haar van achter wat meer actief te krijgen.
Met springen zou je iets meer met je handen mee kunnen gaan.

Succes verder !! Lachen

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 16:41

Ziet er goed uit Kim!
Idd wat meer meegeven met de sprongen, maar dat moet ik ook Bloos

Ik heb pride nu een aantal keer gereden, en moet zeggen dat ze totaal niet zwaar in de hand is!
Vandaag was ze ook heerlijk lichtjes in de hand.

Dat op de voorhand, sja, het is en blijft een welsh cob, en de bakbodem werkt op de eerste foto's niet mee, je kunt ook duidelijk zien dat pride tijdens de laatste reeks foto's veeeeeel minder op de voorhand loopt!

Ga zo door kim, jullie komen dr wel! Ja

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 16:47

Ik vind het een prachtig dier! Zeer sterke bewegingen en volgens mij een enorme drang voorwaarts. Door die bewegingen en het voorwaartse wil ze volgens mij heel graag alles in jouw handen leggen. Probeer die achterhand wat meer te activeren zodat ze daar wat meer op gaat zakken. En probeer haar wat meer te laten wachten op je.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 20:14

Hee kim, wat doe thij het goed zeg jou pridje !!
Idd, wat de achterhand er meer bij, maar geef je zelf aan.
Verder vind ik je zit echt wel heel veel verbeterd na je afgelopen topic !
Verder ook alles goed?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 20:18

Denk om je tenen meis!

Ziet er goed uit verder

Diegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 19:50

Met doorzitten moet je goed je buikspieren aanspannen:) dan ga je niet achterover zitten (jij hebt dat maar heel klein stukje maar dan is het totaal zicht net wat mooier;)) zelf had ik hier ook last van, maar heb er veel op getraint.

succes ermee, enne je hebt een heel mooi paardje!! en dat roze setje staat hem/haar echt helemaal geweldig!

(K)

Heleen1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 21:42

Wat een mooie combinatie! Dat Pride er niet blij uitziet, ben ik het zeker niet mee eens. Ze ziet er juist heel geconcentreerd uit vind ik.
De punten die je noemt vallen inderdaad wel op aan de foto's. Ik vind je houding echt netjes, inderdaad mag je af en toe iets minder voorover in galop/minder achterover bij doorzitten maar dat zijn details.
Op een aantal foto's (ook de foto's waarbij ze te veel op de voorhand valt) valt me op dat ze heel lang is en het lijkt of dat komt doordat ze net wat over het tempo loopt. Had je het tempo wel echt onder controle? (sorry als je dat al ergens gezegd hebt) Het lijkt dus of ze wat loperig is en daarbij te lang wordt en teveel op de voorhand gaat vallen. Hier geldt dus zoals al eerder gezegd weer veel overgangen, maar vooral: hou controle over het tempo. Je moet niet voortdurend aan de teugels moeten trekken om haar bij je te houden. Geef een korte ophouding en ontspan daarna meteen weer, gaat ze versnellen: corrigeer dan weer. Dit hou je net zolang vol, totdat ze uit zichzelf in een constant tempo blijft lopen en pas verandert als jij dat vraagt.
Veel succes!! Jullie zijn echt veel vooruit gegaan sinds de vorige foto's!

Nathaliia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 21:48

ziet er netjes en ontspannen uit Lachen hij loopt wel een beetje op de voorhand.. en je moet een beetje op je tenen letten.. verder heb ik eigenlijk geen comentaar Lachen alleen met springen mag je iets meer mee geven boven de sprong! Lachen

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 23:28

Opzich vind ik het er heel netjes uit zien. Af en toe wel wat spanning zichtbaar maar daar heb je dus ook een reden voor aan gegeven Knipoog.
Maar licht het aan mij, of is ze een beetje aan de dunne kant?

Vind wel dat de aanleuning beter is geworden sinds de vorige foto's die ik van jullie gezien heb.

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 21:24

Bedankt allemaal Haha!

Diegje:
Buikspieren aanspannen lukt nog even niet, dan ga ik me forceren en ik moet me juist onspannen en ín het zadel gaan zitten van mijn instructrice. Allemala tegelijk wordt iets teveel van het goede Knipoog

Heleen:
Als iedereen zo'n net, correct en duidelijk commentaar zou geven als jij dan zou bokt veel gezelliger zijn Haha!
Klopt, Pride is een lopertje. Begin dit jaar hebben we vreselijke gevechten gehad, ze deed niets meer dan rennen, rennen, rennen. Sinds een maandje of 2/3 gaat het weer aardig en komen we stukje bij beetje terug bij een leuk stukje lopen ónder mij maar zodra ik wat meer achterhand ga vragen wil ze zich wel eens sterk maken en gebeurt er precies wat jij omschrijft. Ik werk dan terug naar de ontspaning en dan is ze weer lang en laag (en op de voorhand). Beetje visuele cirkel maar we doen ons best en we boeken nog wekelijks vooruitgang (dankzij de les) Lachen.

Lisanne:
Dun? Mhh ik kan haar ribben niet voelen Bloos
Ze heeft een sporttypisch buikje maar haar rug en kont hebben meer dan voldoende spek, dus denk dat het vertekend door de foto's Knipoog