ilanda en ik op wedstrijd (b-dressuur)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

chance

ilanda en ik op wedstrijd (b-dressuur)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 17:36

Ilanda en ik hebben weer een wedstrijd achter de rug. Helaas ging het rijden absoluut niet goed.
We hadden niet los kunnen rijden (maar 10 minuten) omdat de tijden schijnbaar ineens heel erg waren ingelopen. Ilanda heeft echt 30 minuten nodig om warm te draaien en dan loopt ze op 2 pinken en kan ik zelf ook veel beter zitten.
Zie http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=29&t=955568 voor het volledige verhaal.

Dus de gevolgen zie je hieronder: Dit zijn de foto's van het 1e proefje het 2e proefje ging beter maar daar zijn helaas geen foto's van.

Ilanda was dus absoluut niet los, en ik was op van de zenuwen waardoor ik "foute" dingen ga doen.
De volgende dag thuisrijden ging wel weer hartstikke goed (op een paar kleine puntjes na).
Oja ilanda is een 18 jarige pele x ariban xx. e-pony (1,54)

Maar nu genoeg ge..... hier de foto's: (gemaakt door esmee franken)
rechtop zitten, hakken naar beneden, mijn handen rechtop, eigen alng maken, de rest laat ik aan jullie over.....
Afbeelding
Ik ben nog steeds geen miljonair Geld, geld!
Afbeelding
Kijken naar mijn voorlezer.
Afbeelding
ze heeft esmee al in de gaten, alleen mijn hoofd Koe
Afbeelding
Galop, arghhhhhh mijn zit en mijn handen wat een afgang. Bloos Ilanda was hier zeer tegen de hand en ze had vlak daarvoor een hups gegeven met haar lekkere billen
Afbeelding
die oortjes, wat een lekker ding is het toch.
Afbeelding

Mijn verbeterpunten weet ik helaas al. Als ik thuis rijdt geeft ze lekker na en gaat alles 100x beter als op deze foto's. Helaas door mijn eigen "zenuwen" gaat het vaak op wedstrijden fout. En zeker als er dan ineens vervroegdt wordt. Maar ja de volgende keer beter.

Wees lief met het commentaar, tips zijn heel erg welkom (zeker hoe ik rustig kan blijven op wedstrijd).

Binnenkort horses@work foto's van het thuis rijden. Dan kunnen jullie vergelijken Knipoog

_Christine

Re: ilanda en ik op wedstrijd (b-dressuur)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 17:47

Mooie pony! erg mooi wit ook Ja
Denk idd aan je handen, zenuwen gaan vaak weg als je vaak wedstrijd rijd en blijft rijden zoals je thuis ook doet.
Wat waren je punten? Lachen

chance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 17:52

ik heb haar goed gewassen een dag van tevoren, vroeger was ze heel donker.

Mijn punten waren 162 en 165

Championn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 19:10

Probeer je hakken wat meer uit te drukken,en tenen naar binnen!
Verder zie ik nog iets wat spanning.
Het is natuurlijk lastig om op wedstrijd ontspannen te rijden..
Probeer ook op je handen te letten!
Verder ziet het er goed uit!
Wat is ze mooi wit! Haha!

EsmeeF

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 09:07

Ze kan inderdaad wel leuk kijken Monique Knipoog.
Probeer ook een keer te ontspannen. Op de foto's die ik gemaakt heb zie ik alleen maar 2 handen die telkens doorvragen. Hoe moeilijk ze ook is, probeer je armen ook een keer te ontspannen, vervolgens kun je weer een keer doorvragen. Herhaal dat zo een aantal keren, zodat ze weet wat de bedoeling is Knipoog. Succes!

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 09:15

Je zadel lijkt wat te ver naar voren te liggen. Verder is zo'n spannende wedstrijd helemaal niet erg.. dat kan iedereen overkomen. Maar let op met je spoorgebruik! Je zit op bijna alle foto's met je sporen verschrikkelijk in haar buik te prikken! Doe ze gewoon nog even af.. doe ze om als je echt je benen stil kan houden en netjes je tenen naar binnen!
Succes verder, het komt wel goed met jullie twee Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 09:40

En toch zie ik wel vooruitgang hoor Monique!

Gewoon lekker op je gemakje dooroefenen, de rest komt vanzelf!

chance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-08 09:41

EsmeeF schreef:
Probeer ook een keer te ontspannen. Op de foto's die ik gemaakt heb zie ik alleen maar 2 handen die telkens doorvragen. Hoe moeilijk ze ook is, probeer je armen ook een keer te ontspannen, vervolgens kun je weer een keer doorvragen. Herhaal dat zo een aantal keren, zodat ze weet wat de bedoeling is Knipoog. Succes!

Thuis vraag ik haar ook goed door. En dan loopt ze ook als een tierelier. Ontspannen is idd voor mij een groot probleem en zeker op wedstrijd.
Ik was daar dit keer meer gespannen omdat ik ook niet lang heb kunnen losrijden.
Bijv thuis met de training:
10 minuten losstappen, lange teugel naar beneden laten lopen
5 minuten draf, veel figuren, lichte teugeldruk.
dan een paar rondjes flink laten uit galopperen. En dan het echte werk
Dan is het even vasthouden, naar voor rijden en dan is ze met 2 pinken te rijden.

outdoor rosmalen:
5 minuten stappen, ik was net aan het draven/galopperen en ik moest de ring al in.En dan blijf ik zeer gespannen zitten en zeker met mijn handen. Ik moet dat echt afleren.

Mariannedeb schreef:
Je zadel lijkt wat te ver naar voren te liggen. Verder is zo'n spannende wedstrijd helemaal niet erg.. dat kan iedereen overkomen. Maar let op met je spoorgebruik! Je zit op bijna alle foto's met je sporen verschrikkelijk in haar buik te prikken! Doe ze gewoon nog even af.. doe ze om als je echt je benen stil kan houden en netjes je tenen naar binnen!
Succes verder, het komt wel goed met jullie twee Lachen

De reden van het spoorgebruik: Zonder sporen loopt ze al helemaal niet
Ze was heel erg terughoudend met lopen met als gevolg spoorgebruik. Er waren ook momenten dat ik geen been hoefde te geven. Alleen die foto's staan er nu niet tussen.
Maar ik begrijp je punt.
Robijntjah schreef:
En toch zie ik wel vooruitgang hoor Monique!

Gewoon lekker op je gemakje dooroefenen, de rest komt vanzelf!

Het gaat idd al een heel stuk beter. De vrijdag voor de wedstrijd liep ze echt perfect en de maandag erna ook. Ik heb nu nog in totaal 3 wedstrijden met haar en dan gaat ze met "wedstrijd" pensioen.
Dus nog 6 proefjes in totaal. Ze is namelijk nu drachtig, en ik vind dat ze dan genoeg wedstrijden gelopen heeft en lekker rustig aan mag doen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-06-08 12:47, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, er zit een editknop.

EsmeeF

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 10:18

chance schreef:
EsmeeF schreef:

Thuis vraag ik haar ook goed door. En dan loopt ze ook als een tierelier. Ontspannen is idd voor mij een groot probleem en zeker op wedstrijd.
Ik was daar dit keer meer gespannen omdat ik ook niet lang heb kunnen losrijden.
Bijv thuis met de training:
10 minuten losstappen, lange teugel naar beneden laten lopen
5 minuten draf, veel figuren, lichte teugeldruk.
dan een paar rondjes flink laten uit galopperen. En dan het echte werk
Dan is het even vasthouden, naar voor rijden en dan is ze met 2 pinken te rijden.

outdoor rosmalen:
5 minuten stappen, ik was net aan het draven/galopperen en ik moest de ring al in.En dan blijf ik zeer gespannen zitten en zeker met mijn handen. Ik moet dat echt afleren.

Misschien hier in het topic ook een paar foto's van een training plaatsen, uit de afgelopen tijd?

chance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-08 11:00

Dat wilde ik ook nog gaan doen. Moet van de week met een vriendin afspreken die dan de foto'skomt maken. Knipoog

EsmeeF

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 13:48

Dat lijkt mee en goed plan. Want je vermeld in het 'algemeen bericht' dat het absoluut niet ging, dat ze normaal gesproken niet zo loopt en dat je al op de hoogte bent van het commentaar, dan kunnen wij je aan hand van deze foto's dus niet zo goed helpen Knipoog. Ik ben benieuwd naar van de week!

chance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-08 14:16

Er blijven natuurlijk altijd verbeterpunten. Oa mijn zit is niet goed, dat zal op andere foto's ook wel duidelijk te zien zijn. Maar juist op deze foto's zie je de spanning. Vandaar dit topic en de vraag hoe anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 12:49

Moderatoropmerking:
Reactie die niet aan de nieuwe regels van HAW voldoet verwijderd.

chance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-08 16:00

ik heb toevallig nog een paar foto's ter vergelijking. Deze foto's zijn vorig jaar zomer gemaakt, toen ik net pas op deze pony reed.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

EsmeeF

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 16:09

Wat ik op deze foto's zie is dat je met je handen heel hard terug gaat zitten werken om hem naar beneden te krijgen en door de moeite zelf naar voren gaat zitten Knipoog. Nu is dit een jaar geleden en kan er in een jaar al heel veel veranderd zijn natuurlijk, maar probeer je handen wat meer voor je uit te houden en daar een ophouding te maken. (Overdreven) stelling vragen naar binnen en naar buiten kan ook helpen je pony wat losser te krijgen. Denk er daarbij wel aan dat je met je benen goed begrensd, zodat hij niet over de buiten- of binnenschouder wegloopt Knipoog.
Een keer doorvragen is niet erg, maar durf ook te ontspannen als je denkt te voelen dat hij wil gaan zakken. Zo krijgt hij daar ook de kans voor.. En komt hij dan weer omhoog, doe dat dan gewoon rustig opnieuw Knipoog.

chance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-08 16:12

De ontspanning is voor mij nog zeer moeilijk, dit komt oa door mijn(slechte) zit. Ik ga komende weken daar ook heel erg hard aan werken. Ik moet echt leren zitten op mijn billen ipv dijen. Dan heb ik ook meer balans en hang ik niet aan de teugels.