Doordat ik het een beetje druk had met de examens hebben we bijna 2 maanden niet gereden, gisteren was het weer de eerste keer!
Daarom heb ik vooral gewerkt aan ontspanning, en een beetje aan de lengtebuiging.
*edit:* we hebben ook niet gegallopeerd omdat dit vaak spanning bracht, en omdat mn "piste" een beetje klein en hobbelig is...
Ik heb geprobeerd een zo licht mogelijk contact te nemen, haar zoveel mogelijk op haar eigen benen te laten lopen en zo goed mogelijk te sturen met mn zit en benen (ik heb namelijk de nare gewoonte om ontzettend te trekken in haar mond en haar met het bit proberen rond te sturen, wat totaal niet werkt, zeker bij haar niet)
Why Not's grote troef is haar gevoeligheid, in combinatie met mijn rijkunsten is dat echter eerder een ramp, ik zit heel vaak scheef, verkeerde hulpen te geven, tegenstrijdige hulpen etc...
oja nog één dingetje: de laatste keer dat ik had gereden had er ook nog een ander meisje op haar gereden om haar te testen, toen ik gisteren de stijgbeugels op mijn maat wou steken heb ik mn benen een beetje korter ingeschat dan ze werkelijk zijn... Vandaar dat ze dus te kort staan.
En verder, mn dekje tjaa ik weet niet wat er mis mee is maar dit dekje wil nooit goed liggen, terwijl mn andere gelijkaardige dekjes netjes blijven liggen waar ze horen te liggen...
nog een *edit*: ik rij normaal gezien niet met het halster onder het hoofdstel maar hier op de wei vond ik het gemakkelijker zo.
Het bit is een pessoa ongebroken kunststof trensje, de pessoa-functie gebruik ik nu echter niet.
Commentaar, tips, kritiek, allen welkom!
Opstappen: even denken hoe ik het ging doen met mn opstapje en het zadel (zonder zadel gaat gelijk véél makkelijker)

Eventjes instappen met een lekker los teugeltje:

mn pendelend been

Hier zie je duidelijk dat ik mn handen nog correct moet leren gebruiken

mn favoriet (op mn rare smoel na)

geconcentreerd drafje, mag wel wat actiever...

mijn "hulpen-in-draf"probleem: doordat ze nog wat balans mist, neigt ze naar binnen te vallen, en wat doe ik? haar naar buiten duwen met mn binnenbeen, maar dat gaat dan ook naar achter waardoor ik haar eigenlijk vraag om mn buitenbeen te buigen

ik denk dat ik hier wat stelling probeerde te vragen

hier ook weer: ik probeer haar teveel om te trekken met mn handen...
: Als ze weet dat ze moet werken probeert ze liever toch maar even weg te lopen (ik kan haar niet vastzetten omdat mn andere merrie ook los loopt) dus nam ik liever het zekere voor het onzekere en met het halster dus onder het hoofdstel dan het risico te nemen dat ze met mn zadel weg is en een hoofdstel dat nog niet vast zit waarbij ze het zou kunnen kapotlopen ofzo (heb ik meegemaakt met mn andere merrie...)
Zo gevoelig zal ze dan ook weer niet zijn...
het is dus maar net hoe je het regelt.