Nomi [wit] voor t eerst HAW

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_hill_

Nomi [wit] voor t eerst HAW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 11:13

Ik ga het toch maar eens wagen om een paar foto's van ons hier neer te zetten! Ik heb nomi nu bijna twee maanden en zijn druk aan het oefenen, ik heb een keer in de week privé les van classeygurl hier op bokt en we gaan al redelijk vooruit. We zijn nu voornamelijk bezig met de achterhand er mooi onder te krijgen en haar lekker actief voorwaarts te laten lopen en we laten haar koppie voor de rest met rust, die zakt wel langzaam als ze mooi met der achterhand erbij loopt!! Bloos

Commentaar van mezelf;
- piano-handjes
- been mooi lang houden

Afbeelding
- Cap vastmaken.. lukte niet Sigaar

Afbeelding
- Eerst lekker los stappen, wat ik daar zoek geen idee? Clown

Afbeelding
- Drafje, piano-handjes

Afbeelding
- Nog een drafje, wéér pianohandjes.

Afbeelding
- Andere hand kijk dat voorbeentje Pling

Afbeelding
- Galopje

Afbeelding
- Galopje (M'n been Koe hier ben ik hard mee aan het werk qua houding)

Afbeelding
- uitstappennn Lachen

babbeloe

Re: Nomi [wit] voor t eerst HAW

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 13:16

leuk paardje...
probeer recht te blijven zitten. en voor je kijken !! en ook nog een knik in je ellebogen te houden hihi:p

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 13:19

Wat een ontzettend gaaf paard heb je daar!Je hebt een mooie rughouding,maar let inderdaad op dat je rechtop blijft zitten.Is je paard stug in zijn mond?Hij hoeft natuurlijk niet meteen super nageeflijk te lopen,maar ietsje meer zou beter zijn.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 14:50

Toch zou ik als ik jou was meer aan de voorkant gaan werken, Als ze haar neusje tever na voren duwd, gaat ze zich spannen in de rug en zal op die manier niet gaan loslaten voren. Je zegt dat je aan de achter werkt maar ga eenwerken om het paard van achter na voren te rijden dat wil dus zeggen dat je je paard wel degelijk moet gaan bewerken van voren om meer ontspanning te gaan krijgen zodat die los gaat laten in de rug hals en mond. Op die manier kan ook zeker aan de achterkanwerken, maar niet alleen maar laten stuwen.
Verder heb je een schitterd paard, succes

_hill_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 16:45

Dankje, fijne tips daar kan ik tenminste wat mee. En ze is inderdaad wat stug in der mond en met harde hand gereden.

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 17:13

Denk dat je heel goed bezig bent ! laat haar maar lekker op dr eigen benen leren lopen en zelf een fijne houding opzoeken.
Als je dan toch een beetje aan de voorkant wil gaan werken dan zou ik niet focussen op het ronde, maar gewoon heel veel voltes en wendingen gaan doorrijden waarbij je heel goed let op de stelling en buiging (die moet niet overdreven, maar zorg dat ze correct is). Verder gewoon veel overgangen en actief houden zoals je al doet, ziet er toppie uit !

edit : probeer er op te letten dat je je bovenlichaam niet gaat scheeftrekken in de galop (je knikt in boven je rechterheup)

_hill_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-08 10:40

@ Paljassofie; we waren ookal begonnen met stelling en buiging en aan een kant loopt ze altijd over haar schouder er overheen ze is namelijk scheef, en daardoor loopt ze nu onregelmatig

karlynnnJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 14:21

leeeuk beestje!
maar probeer je boven lichaam niet naar buiten te draaien.
Ook maak je een beetje een holle rug.
En probeer je hakken uit te drukken.
Je hoort namelijk met je kuiten te drijven niet met je hak.

Vedr ziet het te goed uit

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 08:29

Leuke combinatie, ziet er netjes uit hoor. Je zit ook erg netjes, misschien iets meer je hakken uitdrukken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 21:24

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de nieuwe regels van HAW voldoen verwijderd.