mambo(24)@work, graag commentaar en tips!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pluklief

mambo(24)@work, graag commentaar en tips!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 09:39

Hallo ik was gister erg blij hoe Mambo liep, Mambo rij ik nu al 6 jaar, in het begin hebben we erg veel problemen gehad mambo was stront eigenweis bokte regelmatig en deed er soms alles aan om niet te hoeven lopen. Inmiddels zijn Mambo en ik heel erg naar elkaar toe gegroeid. Mambo is altijd erg kijkerig, en gister liep hij alleen in de bak wat meestal eindigt in een bom die ieder moment kan ontploffen, maar gister bleef hij er heel rustig onder Haha!
Hij is tot 8 jaar geleden altijd manege paard geweest, en heeft daar de nodige trucjes geleerd.
Ik wil heel erg graag tips en goed onderbouwd commentaar zodat we lekker verder kunnen werken!
Ik weet dat mijn zadel een beetje raar ligt op sommige foto's, hier gaan we even naar kijken want normaal ligt 'ie niet zo.

1Afbeelding
instappen, ernstige houding Bloos

2Afbeelding

3Afbeelding

4Afbeelding

5Afbeelding

6Afbeelding

7Afbeelding

8Afbeelding

9Afbeelding
En na het rijden, even lekker douche en dan jezelf weer lekker veis maken Haha!

Ik moet heel erg werken aan mijn houding, benen naar voren of naar achteren. Hakken uitdrukken, elebogenbij het lichaam houden, handen recht op, recht blijven zitten.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Re: mambo(24)@work, graag commentaar en tips!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 09:53

Ik heb het idee dat je je beugels wel iets langer zou mogen doen. Op de galopfoto zit je namelijk in stoelzit, met langere beugels kun je je benen beter lang maken. Je zei zelf al dat je het zadel niet goed vindt liggen, misschien een teken dat het toch niet helemaal goed past (op de galopfoto vind ik het zadel veel te ver naar voren liggen). Goed dat je er naar laat kijken.
Verder vind ik dat je hem lekker ontspannen aan het lopen hebt, misschien nog iets meer been zodat je wat meer nageeflijkheid krijgt. Ik was wel benieuwd of jullie ook samen les hebben.

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 09:55

Nee we hebben geen les, normaal rijden we ook eigenlijk geen dresuur want onze grootste hobby is buitenrijden, crossen langs de dijken en door de uiterwaarde Lachen
Bedankt voor de tips, ik zal volgende keer de beugels wat langer maken.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 09:59

Probeer trots te zijn op je paard, hoofd omhoog, schouders naar achter, rechtop zitten. Probeer je handen ook rechtop te houden en niet vast te zetten op het zadel.

Zoals al gezegd, je beugels wat langer maar ook je tenen wat naar binnen. En ik ben het eens met SusanH dat je wel even naar je zadel moet laten kijken, past het nog wel?

Maar jullie zijn wel een mooie combie. Kan zien dat je er plezier aan hebt en je paardje ook.

XMaaiike

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 11:35

ik vind het er ontspannen uitzien!
aan je houding moet je nog wel wat werken Knipoog
veel voorwaarts neerwaats rijden!
jullie zijn een leuke combie

Championn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 11:38

Het ziet er erg ontspannen uit! Haha!
Doe idd je beugels wat langer,zo gaat je houding er ook wat beter uitzien.
Erg leuk paardje!

babbeloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 13:09

probeer voor je te kijken. En hou concact. Voor de rest staat hier alle het commentaar al... dus hoef ik niet meer te zeggen. Ziet er leuk uit verder.. succes met je paardje

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 20:43

Iedereen bedankt voor de tips, ik ga er aan werken Lachen