Wino (v. Kroongraag) @ dressuur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

WinBinChes

Wino (v. Kroongraag) @ dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 00:00

Nou ja poging tot!

Wino is dus een 5 jarige ruin van Kroongraaf. Dressuurwedstrijden doen we sinds kort niet meer aan, omdat ik me met dit paard wil richten op het springen. Thuis dressuur ik uitaard een eind weg! De foto zijn gemaakt nadat hij 2 weken heeft stilgestaan. Mijn zadel lag bij de zadel maker.

Wino is L1 dressuur geklasseerd.

Zelf heb ik altijd jongere paarden gereden en nooit verder doorgereden dan het L2.

Punten waar we aan lopen. Ja moeilijk, dat kan elke week weer anders zijn. Is 1 punt opgelost dient het andere wel weer aan. Ik kan hem heel moeilijk uitzitten, wat op de foto's dan ook duidelijk zichtbaar is. Verder is hij makkelijk te rijden, maar kwa nageeflijkheid mag hij graag net te weinig doen. Zijn onderhals is er gelukkig af, maar op sommige momenten mag hij er gewoon meer doorheen. Mijn armen erger ik me groen en geel aan op de foto's. Ik ben aan het rijden, niet aan het vliegen Clown

Nou houd je vast, komen ze aan!

Losrijden

Afbeelding
http://www.shakesomedust.nl/Achtergrond ... hoto45.jpg

Afbeelding
http://www.shakesomedust.nl/Achtergrond ... hoto47.jpg

Loswerk galop, iets wat ik dus niet goed kan uitzitten. Haha!
Afbeelding
http://www.shakesomedust.nl/Achtergrond ... hoto49.jpg
Teugels zouden korter mogen, maar met losrijden mag ik hem graag lang en laag over de rug, die ruimte moet ik hem wel kunnen bieden als hij het vraagt.

Afbeelding

Oppakken. Opzich fijn beeld, alleen mag hij van achter actiever, ook moeilijk punt voor ons
Afbeelding
http://www.shakesomedust.nl/Achtergrond ... hoto53.jpg

Niet gaan hangen Marije, Rechtop is niet achterover Clown
http://www.shakesomedust.nl/Achtergrond ... hoto55.jpg

Afbeelding

Hier vind ik mijn houding zelf wel oke.
Afbeelding

Niet scheef gaan zitten Marije.
http://www.shakesomedust.nl/Achtergrond ... hoto58.jpg

Fijn beeld, weer scheef Clown
Afbeelding

Pasje weg, is nog moeilijk, maar hij verruimt zowaar ipv dat ihij versnelt, maar daar komt die neus eruit. Ook moeilijk uit te zitten.
Afbeelding

En als het moeilijk zit, ga je hangen Haha!
Afbeelding
Fijn beeld
http://www.shakesomedust.nl/Achtergrond ... hoto63.jpg
http://www.shakesomedust.nl/Achtergrond ... hoto66.jpg
http://www.shakesomedust.nl/Achtergrond ... hoto67.jpg
http://www.shakesomedust.nl/Achtergrond ... hoto69.jpg

Hier mag ik hem graag zien, dit vind ie moeilijk. Eigenlijk iets achter de LL, maar voor hem juist wel goed.
Afbeelding

Mooi galopje, dit zit dan ook wel goed
Afbeelding
http://www.shakesomedust.nl/Achtergrond ... hoto72.jpg
http://www.shakesomedust.nl/Achtergrond ... hoto73.jpg
Op je kont!
http://www.shakesomedust.nl/Achtergrond ... hoto75.jpg

Daarentegen kan ik dit dus totaal niet uitzitten. Middengalop. Plaatjes van het paard vind ik mooi, maar de ruiter (ikzelf dus) stoor ik me aan.
Afbeelding
Afbeelding
http://www.shakesomedust.nl/Achtergrond ... hoto78.jpg

Andere kant
Afbeelding
http://www.shakesomedust.nl/Achtergrond ... hoto83.jpg
http://www.shakesomedust.nl/Achtergrond ... hoto84.jpg

Wederom, niet hangen Marije
Afbeelding

Al met al is Wino gewoon een heel fijn paard om te rijden. Ik denk dat we een heel eind op de goede weg zitten, maar ook nog een heel eind te gaan hebben.

blacklight

Re: Wino (v. Kroongraag) @ dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 06:13

Heey Marije!!!!

Hele mooie foto`s.

Mijn punten van commentaar zijn:
-probeer zoals je zelf zegt niet te veel achterover te gaan hangen.
-En probeer hem in de middendraf niet te veel uit elkaar te laten vallen. Hij wordt een beetje lang. Misschien lukt het door voor ophoudingen te blijven maken om hem wat meer bij elkaar te rijden.

Dit is enkel wat ik zie hoor! Verder vind ik het er ontspannen uitzien en heb je een heel leuk paard.
Ben benieuwd naar volgende week dan zie ik hem in het echt!!

Tot dan!

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 06:16

Heey!

Mooie foto's zeg!

Ik vind het rijden er heel netjes uit zien.
Vooral heel ontspannen, denk dat je meer aan oprichting kan gaan werken, dan zal hij ook fijner zitten. Verder goed opletten dat je richt blijft zitten en niet scheeft hangt..

Je hebt wel een heeel gaaf hoofdstel Haha!

Tot volgende week!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 06:19

Ik heb het idee dat ie zich heel erg vast houd in middenstuk en lendenpartij.

Ik zou zeker veel gymnastiek gaan doen met hem.
Het is qua bouw nu niet echt een dressuurpaard, dus aan jou om dr extra hard op te trainen dat ie wel de souplesse en draagkracht krijgt van een echt dressuurpaard.
Met verruimen zou ik m niet zo ver laten gaan, hij valt nu helemaal uit elkaar en gaat steken met de voorbenen, zelf ga je naar achteren hangen waardoor het nog moeilijker word voor m om over de rug te blijven lopen.

Je houding op zich is de goede richting op aan het gaan, alleen wat tegenspeelt is denk ik omdat je zadel te klein is,
je beugels zouden op den duur ook wel een gaatje langer mogen.
Maar zo te horen train je er heel hard aan.
Je bent zeker op de goede weg, zorg dat je goede begeleiding hebt en dat je vooral traint op souplesse en draagkracht van de achterhand. Succes

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 06:43

ik zou toch proberen om je paard meer rond te rijden van voren. Het ziet er wel nageefelijk uit, maar ik mis de ronding aan de voorkant.
Hij loopt nu laag en vlak. als hij van voren omhoog komt, kan hij achter iets gaan zakken,

Verder geef je zelf de punten al aan van je houding

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 07:11

he Marije.

Aantal verbeterpunten geef je zelf al aan.
Probeer je handen bij elkaar te houden en niet breed te gaan zetten. Terwijl op sommige foto's je handhouden wel weer heel netjes is.
Achteroverhangen is ook geen oplossing.
Geef hem in de middengalop wat meer ruimte aan de voorkant zodat hij zich kan gaan rekken.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 07:22

Ik vind de bovenlijn van dit paard nogal strak, hij loopt niet goed over de rug. (1e en 2e foto zijn wel mooi ontspannen) Probeer daar eerst aan te werken, dan zit je ook veel makkelijker Knipoog

Als je gaat verruimen kun je proberen meteen de eerste pas al mee zitten naar voren.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 07:36

Hej Marije
Wino is echt leuk!
Let er idd op dat je neit te ver achterover gaat hangen. En je schouders naar achter te houden.

zie je volgende week!

SuperPaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 07:58

Ten eerste vind ik het een heel fijn dier. Knipoog
Probeer hem inderdaad goed over de rug te laten lopen, misschien mag hij van voor ook wel wat meer rond. Verder is een tip om misschien nog meer aan je houding te werken om een keer zonder zadel te rijden/ of een keertje zitles nemen. Verder mag je ook je hakken wat meer uitdrukken.
Veel succes nog met dressuur en bij het springen!

Shadow06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 08:03

Ik vind het plaatje er opzich fijn uitzien, maar krijg het idee dat hij er net niet helemaal doorheen is (je geeft zelf ook al aan dat hij hier moeite mee heeft). Ik zou proberen hem in het losrijden wat lager in te stellen (zoals op foto 1) en daarin zijn neusje iets meer naar je toe te krijgen, zodat hij losser laat in de kaak, maar vooral in de nek. Als hij zich in de nek wat losser laat kom je pas echt aan het rekken/loswerken toe. Ik bedoel hiermee niet zijn neus echt richting borst moet, maar dat hij net een knikje wil maken en jij het gevoel hebt dat hij daarin loslaat.

Verder kun je er in het verruimen op letten dat je je been lang blijft maken, want op de meeste foto's dat je erin gaat "hangen" komt je knie ook wat voor het zadel uit.

Ik hoop dat je hier wat mee kunt, in ieder geval succes!

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 09:00

@ Blachlight: Ja dat is een moelijk punt ja. Het uit elkaar vallen. Ik moet er zowiezo op letten dat hij actied blijft. Dit gaat gelukkig al een heel stuk beter dan een paar maanden geleden, maar moet er idd nog hard aan werken. Tot volgende week idd Knipoog

@Anouk: Die oprichting vind ik heel moeilijk bij hem. Maar ik zal hem eens wat meer erbij pakken, kijjken hoe dat zit.

@ Crosmonster. Dat zie je goed! Mijn complimenten! Ik had het er stiekem expres niet bij gezet. Iets waar we op het moment hard aan werken hoor. Vooral veel voltes draaien, achterhand een keer wegzetten. Probleem waar ik tegen aan loop hier, is dat ik daar in door sla. Eerst zat hij vooral links vast, maar nu weer rechts. Ik kan daar nog niet echt een balans in vinden. Hij is zeker geen dressuurpaard nee Haha! Leuk basis paard voor de dressuur betreft. Typische is dat ik hem in de dressuur soms wat ''vast'' rijd, maar als ik ga springen krijg ik dat wel lekker los. Hoe dat komt geen idee? Misschien dat hij wat spanning opbouwt in zijn lijf?
Ja dat wegrijden, kennen we echt naar pas hoor. Dat is voor mij ook een nieuwe ervaring Clown Hij gaat zowaar verruimen ipv harder Haha!

@Dela, klopt helemaal hoor, vinden we erg moeilijk. Ik krijg hem net die laatste paar cm niet, ik wil er ook niet aan trekken, we werken er hard en op sommige momenten lukt dat goed, maar 3 passen later komt die neus er toch weer uit.

@ Minke, ik zal er op letten. Denk dat mijn teugels over het geheel wel wat korter mogen. Bedankt voor de tip

@ Nibbit, over de bovenlijn is hij juist wel fijn, het is denk ik meer dat hij in zijn lentebuiging wat strak is. Bedankt voor de tip, ik zal het proberen, gelijk meezitten. Wel moeilijk, kan hem daar moeilijk uitzitten en ga dan hangen, maar zal er zeker aan werken.

@ Dees, Ja die houding van mij, moet aan gesleuteld worden ja. Tot volgende week, gaan we er hard aanwerken Haha!

@ SuperPaardje: Dank je wel, hij is ook echt heel fijn. Elke dag is het weer een genot om erop te stappen. Zonder zadel rijden kan ik idd wel een keer doen.

@Shadow: Bedankt ik zal het proberen, die laatste paar cm zullen echt wel een keer komen hoop ik.

Iedereen bedankt voor de reacties tot zover!

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 09:15

WinBinChes schreef:
@ Nibbit, over de bovenlijn is hij juist wel fijn, het is denk ik meer dat hij in zijn lentebuiging wat strak is. Bedankt voor de tip, ik zal het proberen, gelijk meezitten. Wel moeilijk, kan hem daar moeilijk uitzitten en ga dan hangen, maar zal er zeker aan werken.

Ik was ook steeds net te laat en dan hang je al weer een heel stuk achter de beweging aan, en weer rechtop komen is dan echt moeilijk.
Meteen mee naar voren voelt in het begin erg raar, maar als het kwartje eenmaal valt gaat het veel makkelijker Haha!
Succes ermee!

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 09:23

Nou ik zal het gaan proberen! Dankjewel!

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 09:43

ziet er goed uit marije.
Commetaar geef je zelf al aan.
En dat hangen, ja doe nik zelf ook.
maar ga lekker zo door en het komt goed.
|En met springen straks ook Haha!

R_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 09:55

Ziet er goed uit!
Goed dat je zelf al de punten weet waar je tegenaan loopt en wat het zou kunnen zijn Ja

Ikzelf zou even een paar keer goed longeren, en dan links en rechts goed inbuigen en idd laag en rond instellen wat je zelf al aangaf dat je doet. Hierdoor zal die ook beter over de rug gaan lopen en dus soepeler worden. (op sommige foto's ziet het er namelijk uit alsof hij zn rug niet helemaal lekker los laat, dit zal waarschijnlijk ook deels verklaren waarom je hem niet zo makkelijk kan uitzitten Lachen )
Verder om dat uitzitten te oefenen, kan je ook een kwartiertje ofzo zonder beugels gaan rijden en dan je benen helemaal ontspannen, omdat ik op sommige foto's het idee heb dat je wat klemt met je benen om niet teveel uit het zadel te komen (als dit niet het geval is, moet je dit puntje negeren Tong uitsteken)

Succes ermee, je bent in ieder geval eerlijk en realistisch bezig!

Showtime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 09:59

heey mooie foto's hoor! Je houding moet je gewoon aan werken maar zal niet meevallen als ie zo slecht uit te zitten is.. Verder mag ie er inderdaad wat meer doorheen lopen..

Abrahams

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 10:36

Leuke foto's WinBinChes.

Het verplichte commentaar: hij lijkt op de foto niet heel erg fijn nageeflijk. Blijft wat recht in de hals en knikt soms alleen in net achter de oren (in de nek). Probeer 'm wat meer op het achterbeen te krijgen door veel te schakelen (overgangen en schijnovergangen helpen daar goed bij) en veel wendingen om je paard soepel in z'n lijf te krijgen. Als je je paard wat meer op het achterbeen krijgt, wordt hij in de aanleuning ook mooier en smakelijker.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 11:22

Dank je wel Ilse!

@ R-star: Tja longeren. Ik heb het wel eens gedaan hoor, maar ik krijg hem aan de lijnen helemaal niet rond. Dus daar ben ik mee gestopt omdat het dan naar mijn idee geen meerwaarde voor hem heeft. Hij loopt dan echt zijn rondje en that's it. Wat je aangeeft met mijn benen, ik heb eigenlijk geen idee, ik heb niet het idee dat ik klem, maar ik zal er op letten. Laatste zin, bedankt voor het compliment. Ik ben er ook met het rijden echt mee bezig. Dat het dan niet altijd wil lukken, nou ja meer niet dan wel Haha! is een 2e. Ik probeer wel altijd om er actief mee bezig te zijn.

@quiclSilver: Ja bekend probleem, hopelijk kan ik volgende week in Ermelo er fijn aan werken.

@ Abrahams: Hij mag er inderdaad meer door, maar is echter wel fijn in de aanleuning. In de zin dat hij prettig aanvoelt. Ook het grootste struikel punt voor mij, hij voelt dan goed, maar het moet dan gewoon net even ronder.

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 12:15

Mooie foto's Marije! commentaar is eigenlijk al gegeven, dat hij er net niet helemaal fijn doorheen is. Hij ziet er wel goed uit zeg!

Celine_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 13:28

Wino ziet er super uit, Marije!
Hij is zeker vooruitgegaan! Zoals je zelf al zei, hem nog iets losser in de kaak proberen krijgen en proberen niet te gaan hangen bij het verruimen, maar voor de rest ziet het er heel netjes uit hoor! Doe zo verder, jullie zijn een leuk team! Haha!

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 13:29

Dank je wel Celine! Leuk compiment! Zo voelt het namelijk ook tussen ons! Super bedankt!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 14:20

Ik vind het een enorm mooi paard. Maar de middendraf foto's krijg ik pijn van in mijn mondhoeken...Als je het niet kan uitzitten waarom dan niet lichtrijden? Het paard kán ook helemaal niet verruimen als jij hem zulke tegenstrijdige hulpen geeft.

Ik denk dat je hem niet zozeer dieper moet rijden, maar dat vooral ronder rijden enorm zou helpen bij dit paard. Lachen

Verder denk ik inderdaad dat het zadel niet zo fijn zit voor jou?

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 14:31

@Phargilke, ik rijd ook ligt in de middendraf hoor. Als ik ga doorzitten hobbel ik helemaal alle kanten op Haha! Ja hij moet zeker ronder, niet zo zeer dieper, daar heb je gelijk in.

Zadel zit heerlijk, alleen zijn mijn billen wat aan de grote kant Clown

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 17:55

Mooie foto's van de Kroongraag. Haha!

Wat betreft 't rijtechnische deel sluit ik me aan bij Crossmonster en Abrahams. Hij zal een stuk fijner gaan lopen d.m.v. gymnastiseren en schakelen.

Wat betreft z'n aanleuning, ik kan me voorstellen dat het fijn is als je niks in de hand hebt. Maar je ziet op de foto's wel dat hij er niet genoeg bij is. Waarschijnlijk zal hij ook wat meer druk gaan geven als je 'm er wat meer van achteren bij rijd, maar zolang jij je niet vast zet en op twee teugels blijft rijden, wordt hij vanzelf sterker en weer lichter in de hand.

Je armhouding vind ik niet eens zo raar. Ok, je zou je ellebogen iets meer aangesloten mogen hebben maar op de meeste foto's heb je je hand wel mooi voor.

Nogmaals, leuke foto's. Jullie komen er wel. Knipoog