Saffron @ work in de les (haf×appa)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Calanddra

Saffron @ work in de les (haf×appa)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-08 22:36

Saffron en ik lessen nu elke week een halfuurtje. Vanavond was het weer zover Haha!

Vorige week ging de les echt heerlijk, vandaar dat ik Myra (@bokt) had gevraagd om foto's te maken.

Van te voren eerst even gelongeerd, ging erg netjes en hij was lekker rustig. Totdat ik in de bak erop zat Clown Hij zag echt álles en alles was eng.

Tijdens de les zijn we met name bezig geweest met stelling en buiging om mijn binnenbeen. Ook zijn we er mee bezig geweest om hem goed te laten reageren op mijn been en om zijn achterhand er wat meer onder te krijgen.

Over het algemeen ben ik er ook mee bezig om hem goed voorwaarts te houden, vooral als hij van voren zakt.

Aan mijn houding moet ook nog flink gesleuteld worden. Ik heb erg de neiging om naar voren te vallen waardoor ik een stoelzit krijg. Ook moet ik mijn handen minder vastzetten en meer naar voren houden. En natuurlijk mijn benen rechthouden, recht blijven zitten en mijn hakken uitdrukken.

Ons niveau, tja, we rijden nog niet op een niveau, maar denk dat je het B kunt noemen? Of anders bixie Vork

Saffron is overigens eind mei 4 jaar geworden en sinds eind september in mijn bezit. Hij was ingereden toen ik hem kocht, echter zijn we pas begin dit jaar echt actief gaan rijden (3 a 4x in de week 30 min) en actief gaan lessen.

Dan nu de foto's. (let niet op mijn hoofd, ik was nogal geconcentreerd bezig Bloos )

1. Even instappen.
Afbeelding
2. En aan de slag Nagelbijten / Gniffelen
Afbeelding
3.
Afbeelding
4. Sta-moment.
Afbeelding
5. Achterhand mag meer mee.
Afbeelding
6.
Afbeelding
7.
Afbeelding
8. Teveel op de voorhand. Hier zie je trouwens ook goed dat ik de neiging heb om een knik in mijn rechterzij te krijgen. Ik ben er dan ook mee bezig om mijn binnenbeen lang te maken en mijn heupen wat meer naar rechts te houden.
Afbeelding
9. Galopje. De galop ging vandaag helaas niet zo lekker.
Afbeelding
10. Teveel op de voorhand, ik hang voorover, ik trek mn hakken op, etc Clown Maar ik wilde hem toch even plaatsen.
Afbeelding
11. Mag wat voorwaartser (achterhand er meer onder en neusje eruit).
Afbeelding
12. Achterhand mag er meer bij.
Afbeelding
13. Hier zie je die knik weer Nagelbijten / Gniffelen
Afbeelding
14. Beetje uiteengevallen, en ik mag meer rechtop zitten.
Afbeelding
15. En na de les nog even knuffelen met m'n vent Lovers
Afbeelding

Morgen weer even rijden, hopelijk weer foto's Lachen

Groetjes Jenn

Katja

Re: Saffron @ work in de les (haf×appa)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 08:49

Moderatoropmerking:
Berichten die niet aan de regels van HAW voldoen verwijderd.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 08:52

Wat een mooi paard! je rijdt netjes Knipoog btw niet zover naar voren af en toe. Het lijkt wel of je spanning in je lichaam hebt waardoor ie eerst nog niet lekker kan lopen.

Jodieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 08:55

ik zie in het begin nog spanning die heb je er later lekker uitgereden dus heel netjes, Het lijkt of je een beetje naar voren valt probeer hier op te letten ( kan ook moment opname zijn )

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 08:58

Kan moment opname zijn maar op foto 13 lijkt het of je je benen heel erg van het zadel haalt. Probeer ze lekker langs het zadel te laten liggen. Voor de rest ziet het er super uit!

LMR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 08:59

Leuk paardje! (doet me een beetje aan me eigen denken:)) Tips: Let op het naar voren vallen, en probeer je schouders naar achter te houden. Ook heb je af en toe een beetje een rare knik in je armen/polsen. En mss iets minder diep laten lopen, dan gaat ie ook minder op je hand hangen en komt t (uiteindelijk) meer op het achterbeen. Maar ziet er verder erg leuk uit! Veel plezier nog saampjes Haha!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 08:59

Moderatoropmerking:
Nogmaals bericht dat niet aan de regels van HAW voldeed verwijderd.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 09:57

@LoveMii : Dat van de spanning klopt ja. Hij was gisteren erg vervelend, schrok echt van alles waardoor ik me in het begin niet goed kon ontspannen. Gelukkig kwam dit wel na een tijdje Lachen

@Jodieee : Ik val idd af en toe wat naar voren. Voor mijn idee moet ik echt naar achteren gaan zitten en dan zit ik recht Clown
Hier ben ik dan ook mee aan het werk. Ik vind het alleen nog erg lastig om goed met mijn houding bezig te zijn als ik nog erg bezig moet zijn met hem. Maar het gaat al steeds beter Lachen

@silfie35 : Klopt ja, mn benen willen af en toe een beetje gaan vliegen Bloos Vooral op momenten zoals gisteren, hij was aan het einde echt niet meer vooruit te branden (iig niet zodat hij nog goed voorwaarts liep).

@LMR : Hij loopt idd af en toe wat te diep. Hij vind dat nogal makkelijk, maar gaat dan ook nogal op de voorhand lopen. Aan mij de taak om hem goed voorwaarts te houden en zijn achterhand er wat meer onder te krijgen.
Mijn intructrice vind het momenteel niet zo erg dat hij wat dieper gaat, omdat we het neusje er altijd nog uit kunnen rijden (voorwaarts rijden). Aan het einde is hij echter moe en is hij niet meer zo voorwaarts te krijgen waardoor hij van voren inzakt. We zijn gisteren dan ook niet te lang doorgegaan.

Ik heb ook de neiging om mijn handen op te tillen zodra hij naar beneden komt, maar daardoor werkt het als een hefboom en houd ik hem alleen maar vast.
Gisteren geoefend met mijn armen laag en zo ver mogelijk naar voren houden zodat hij mijn hand kon gaan volgen. Heb alleen niet zulke lange armpjes dus dat was nog wat lastig Tong uitsteken

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 15:57

Jenn, je zit echt precies hetzelfde als mij, eigenlijk gewoon diagonaal naar voren Nagelbijten / Gniffelen
Hoe oefen je dat? Eigenlijk het beste met iemand er bij die je er constant op blijft attenderen of je beugels eens uit. Je moet je benen lang maken en dus naar voren steken.
Klinkt heel vreemd en zit ook heel vreemd als je het niet gewend bent. Daarnaast goed naar voren kijken en schouders naar achter.

Hanny zegt tegen mij; doe maar alsof je heel arrogant bent, rijd met je neus in de lucht dan ga je automatisch rechter zitten.
Als ik op Lazal rijd en echt met m'n zit bezig ben dan laat ik lazal gewoon laag met z'n hoofd over z'n rug lopen en mag ie lopen waar ie wil zodat ik aan mn zit kan werken. Heb je geen spiegels in de bak? Denk dat 't vooral belangrijk is dat je weet hoe het voelt om recht te zitten, en zodra iemand je er op attendeert je ook gelijk goed gaat zitten dan heb je het zo nu en dan ook zelf door en kun je je zelf corrigeren Lachen

Haha zoals ik al zei, ik worstel dr zelf ook enorm mee, het zit niet lekker veel gespannender, maar hoe ik nu zit (en vooral zat) zag er niet uit. Lachen

Dan nog gewoon over je rijden.. even kijken hoor, tja, die achterhand moet er meer onder. Rijd je veel overgangen? Vind 't er verder leuk uitzien en ik vind Saffs manen cooool Haha! ook een beetje punkie. En je hebt een leuk dekje Ja
Ben benieuwd wanneer ik saff kan meten en andersom Knipoog

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 16:15

We rijden idd erg veel (tempo)overgangen. Hij reageert hier gelukkig wel goed op, maar aan het einde wordt hij moe en reageert ie steeds minder Clown Daar zijn we dus nog aan aan het werken.

Ik zal het eens proberen wat betreft mijn houding. Vandaag ook weer gereden en foto's gemaakt, ging op zich al een stuk beter, maar ik blijf toch veel naar voren zitten.

We hebben overigens helaas geen spiegels in de bak.

Ik zal het er de volgende les ook eens met mijn instructrice over hebben Lachen

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 08:32

Ziet er netjes uit hoor, misschien iets meer je teugels op lengte houden, dan kun je hem vast makkelijker bij elkaar houden. Succes ermee!

Trouwens, wat een gaaf dekje, staat geweldig op de kleur van je paard!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-06-08 13:05, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, er zit een editknop.