Nanning @ wpch concours Veendam

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Leonieee_

Nanning @ wpch concours Veendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-08 21:52

Hallo! Hier wat foto's die Fred Gols gemaakt heeft, erg mooi zijn ze geworden bedankt!
Nu wat over nanning:
nanning is een friese ruin van 4 jaar oud, ik heb sinds kort 10 winstpunten in de B, dus wilde graag L1 starten.
Om te oefenen heb ik mee gedaan aan het onderlinge concours in veendam, ik had 189 en 190 punten én werd 4e van de 22 anderen (alles bij elkaar, van L1 t/m Z1)! en blij dat ik was!
Nanning nam vroeger zijn achterhand niet zo goed mee, maar dit is al veel beter geworden, en hij loopt ook makkelijker aan de teugel, maar op sommige foto's is te zien (zoals bijvoorbeeld in de galop) dat hij zijn hals stijf houd. Maar dit is nogal fries eigen en ik denk dat het met trainen wel overgaat.
Verder wil ik mijn tenen nog wel eens uitsteken Haha!
Kom maar op met het commentaar Haha!

groetjes leonie
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mijkee_

Re: Nanning @ wpch concours Veendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 09:05

hey! Haha!
wat is Nanning toch een mooie fries! Vingers aflikken
me commetaar(anders wordt ie weer verwijdert Dromen )
probeer je handen wat hoger te dragen en je hakken uit te drukken Knipoog
suc6 zondag in het L1! Haha!

Groetjes Mijke

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 09:10

Mooi beestje hoor!
Ik persoonlijk zou toch wat meer lengte in de hals willen zien. Vind dat je hem aardig strak houd. Dit is natuurlijk op een wedstrijd en daar is altijd wat meer spanning dan thuis...Probeer tijdens het trainen hem diep en voorwaarts te rijden. Ik zou graag wat foto's willen zien van als je hem thuis traint.

XMaaiike

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 09:23

ik heb jij wel zien rijden! het zag er erg netjes uit.
het zijn erg mooie foto's geworden, bij mij ook Haha!
mooie gangen heeft hij!
commentaar heb ik niet echt Lachen vind het er erg netjes uitzien
misschien iets meer je handen bij elkaar, tenen naar binnen en hakken naar beneden (zoals al gezegt is maar jah)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 09:50

Ik vind het een erg mooie fries met veel potentie.. Ja
4 en nu al L1, knap hoor! Lachen
Ik vind alleen dat hij soms een beetje kort in de hals loopt. Veel friezen hebben dat, maar als je meer lengte geeft in de teugels, komt dat vast wel goed.. Lachen

Leonieee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 12:09

dat lengte in de hals wil ik zelf ook graag zien, maar het wil niet altijd,, als ik mee lengte in de teugels geef doet hij zijn hoofd juist verder omhoog ! maar op les of thuis doet hij het meestal wel.. ik zal wel een keer foto's van thuis maken dan kunnen jullie het zien Haha!

trouwens, over mijn handen, mijn lerares die wurgt mij als ik ze hoger houd, ze vind dit vaak al te hoog hihi xD komt omdat ik dat heel snel doe, en dat rijd eigenlijk niet, dus ik hou het maar mooi zo anders krijg ik ruzie hihi Haha!

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 20:18

Tis zo makkelijk gezegd: tis fries eigen. Maar wat ik zie op de foto's is het niet fries eigen, maar hou jij je armen strak en niet hij.
Voor de rest vind ik het een erg mooie fries en loopt zeker heel netjes.
Probeer wat losser te laten van voren, dan zal hij ook niet zo stijf vasthouden.
Samenwerken.. Knipoog Haha! !

Als hij hoger komt, moet je net niet vast gaan houden, maar meer aan de lengtebuiging gaan werken. Buigt hij lekker twee kanten op, zal hij ook van voren zakken. Veel overgangen maken en veel draaien, voltes, slangenvoltes en overdreven laten buigen.
Succes hoor!

Leonieee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 21:27

en toch blijf ik er tegen in gaan, want ik hou niet mijn teugels strak! Haha! ik maak ze steeds losser maar het heeft geen zin want hij maakt er gebruik van en gaat zijn hoofd omhoog gooien.. hij loopt vanzelf tegen de hand aan en daarom lijkt het alsof mijn teugels heel strak zitten Haha! je mag er eens op rijden, dan kom je er vanzelf achter, want het is echt zo! als ik een tijdje rij wordt hij meer ontspannen en dan loopt ie super in de hals, maar goed, het is een stresskip dus op wedstrijd vind ik het al heel wat dat hij zo loopt met zijn hals Haha!

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 14:08

Jnien schreef:
Tis zo makkelijk gezegd: tis fries eigen. Maar wat ik zie op de foto's is het niet fries eigen, maar hou jij je armen strak en niet hij.
Voor de rest vind ik het een erg mooie fries en loopt zeker heel netjes.
Probeer wat losser te laten van voren, dan zal hij ook niet zo stijf vasthouden.
Samenwerken.. Knipoog Haha! !

Als hij hoger komt, moet je net niet vast gaan houden, maar meer aan de lengtebuiging gaan werken. Buigt hij lekker twee kanten op, zal hij ook van voren zakken. Veel overgangen maken en veel draaien, voltes, slangenvoltes en overdreven laten buigen.
Succes hoor!

Ik kan niet anders dan hierin meegaan, ik zie hetzelfde als Jnien, daarnaast zou ik juist mijn paard in het begin wat hogerin willen hebben, met neus eruit uiteraard, dit om hem gelijk al op de achterhand te zetten en houden, wel op licht contact! Als het paard lekker gelijk op 2 teugels is kan je wat hals gaan uitschuiven, vergeet je been er niet bij te houden en opvangen van voor, geeft het paard na? Dan bied jij hem wat ruimte en schuif hem langzamerzeker uit. Dat hij lekker over de rug loopt. Succes!

edit op je reactie hierboven; Je paard is waarschijnlijk geen stresskip, maar vlucht omdat hij iets moeilijk vind, vaak gaan ze ook rennen, omdat een fries stuwend is en moeite heeft met dragen.

karlynnnJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 14:19

prachtigg beestje, als ik jou was zou ik je beugels 1gaatje langer doen.

Leonieee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-08 21:53

nou nog even en ik nodig jullie allen uit om op mijn paard te komen rijden. dan wil ik nog wel eens horen of jullie dan nog denken dat hij veeeeeeel makkelijker loopt als ik mijn teugels losser doe.. want ik heb mijn teugels niet strak. en het is wel een stresskip Haha! hij loopt de proef inmiddels heel netjes, en loopt niet weg voor dingen die hij moeilijk vind, hij probeert het altijd heel netjes. Als ik thuis rijd schuift hij zijn hals netjes uit en loopt hij mooi met een langere hals.. maar op wedstrijd wil dat nog eenmaal niet omdat hij nog maar jong is en gespannen op wedstrijd.. maar goed.. als jullie het beter weten d.m.v. een paar foto's..
ik kan wel tegen kritiek maar ik heb nu al 3x gezegd dat het zo is als ik net vermeld heb en jullie gaan er nog tegen in.. beetje jammer

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 07:24

"Jullie" er tegenin????? Volgens mij is het de bedoeling op HAW om rijtechnisch commentaar te geven, anders moet je geen foto's plaatsen als je kritieken niet aankunt Knipoog

Ik geef alleen mijn idee/mening/ visie, ik leg je toch niks op??
Ik span ook met niemand samen hoor, kan ik het niet eens zijn met iemand volgens jou, omdat jij je er niet in kan vinden?

punkielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 07:33

Ik vind het echt een prachtbeest!
Je mag je hakken wel wat meer uitdrukken vind ik. Verder af en toe beetje je handen hoger, maar over het algemeen ben ik van mening dat het al heel goed is!:D

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 09:02

klomp schreef:
"Jullie" er tegenin????? Volgens mij is het de bedoeling op HAW om rijtechnisch commentaar te geven, anders moet je geen foto's plaatsen als je kritieken niet aankunt Knipoog

Ik span ook met niemand samen hoor, kan ik het niet eens zijn met iemand volgens jou, omdat jij je er niet in kan vinden?

Hier sluit ik me dan weer geheel bij aan.
Maar goed, ik zou best eens willen rijden op jouw paardje, dan kun je het zelf zien.

mennietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 09:34

Zooo...!! ziet er erg gaaf uit!! Knipoog

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 11:16

Jnien schreef:
klomp schreef:

Hier sluit ik me dan weer geheel bij aan.
Maar goed, ik zou best eens willen rijden op jouw paardje, dan kun je het zelf zien.

En daar sluit ik me dan weer bij aan, ook ik wil best een rondje op je paard hoor! Haha!

Leonieee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-08 21:46

ik vraag commentaar op andere dingen.. ik heb nu al drie keer gezegd dat ik het zelf wel weet met die hals.. ik vraag om ANDER commentaar maar jullie kunnen het alleen daar maar over hebben daar schiet ik ook niets mee op ..

dan kun je het zelfzien? wat denken jullie nou dat ik niet kan paardrijden ofzo?
geef nou gewoon het commentaar waar naar gevraagd word en reageer anders even niet .

bedankt voor het verder commentaar van anderen trouwens, want ik moet inderdaad mijn hakken verder uitdrukken.. Haha! nu ik die foto's zie valt het mij zelf inderdaad ook op Tong uitsteken

Villanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 12:45

Ziet er netjes uit. Mooie fries. Het commentaar over die hals is nu wel genoeg gezegd. Alleen je beugels wat langer maken, denk ik Lachen Mooie houding heb je! Succes met 'm verder.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 07:17

the_leOnii schreef:
ik vraag commentaar op andere dingen.. ik heb nu al drie keer gezegd dat ik het zelf wel weet met die hals.. ik vraag om ANDER commentaar maar jullie kunnen het alleen daar maar over hebben daar schiet ik ook niets mee op ..

dan kun je het zelfzien? wat denken jullie nou dat ik niet kan paardrijden ofzo?
geef nou gewoon het commentaar waar naar gevraagd word en reageer anders even niet .

bedankt voor het verder commentaar van anderen trouwens, want ik moet inderdaad mijn hakken verder uitdrukken.. Haha! nu ik die foto's zie valt het mij zelf inderdaad ook op Tong uitsteken

Ik heb nergens gezegd dat jij niet kan paardrijden hoor? Vertel me eens waar ik dit in kan terugvinden??
Jij vroeg mij te komen voelen op je paard toch? Daar reageerde ik op!!
Daarnaast bepaal jij niet voor mij waar ik wel of geen commentaar op mag hebben, ik zie de foto's en mag daar op reageren, het is niet de bedoeling op HAW dat JIJ bepaalt wat er gezegd wordt over je geplaatste foto's.
Verder heb ik niks aan te merken op je foto's, het is gewoon een leuk dier, maar het is mij vrij om iets aan te kaarten wat ik mis op de plaatjes, dat laat ik me door jou niet ontzeggen Knipoog Sterker, de bedoeling van HAW is om tips te kunnen geven, zodat je ervan kunt leren.