Haf Iris @ Work in Anky Navy

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dunesjka

Haf Iris @ Work in Anky Navy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-08 20:40

Hej allemaal,

Wat algemene informatie over iris:
Naam: Iris
Geslacht: Merrie
Geboortedatum: Weten we niet omdat ze geen papieren heeft maar ze is ong. 10 jaar
Niveau: F13 en L1
Probleem: De nagevelijkheid is het grootste probleem wat we hebben. De laatste tijd gaat het stukken beter. Heb 2x in de week les van een Z2 amazone. Heb ook een keer gelest bij Leunes van Lieren. We moeten nog de punten afwerken. De slof hangt eraan omdat ze soms nog wel eens wilt uitbreken als ze het zat is en meestal krijg ik haar wel weer ontspannen maar soms zet ze het op rennen. En omdat ik in de wei aan het traienen was vandaag had ik als voorzorg de slof eraan gehangen. We zijn druk aan het trainen voor komende zaterdag want dan heb ik wedstrijd.

Eigen commentaar:
-Handen niet plat
-Hakken uitdrukken
-Ontspannender zitten
-Niet te veel stelling
-Niet naar beneden kijken

De foto's staan niet op volgorde!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

MiSzNiTa

Re: Haf Iris @ Work in Anky Navy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 20:44

wat heb jij je slof raar zitten verder heb je wel een leuke haf
Laatst bijgewerkt door MiSzNiTa op 24-06-08 20:45, in het totaal 1 keer bewerkt

kaill87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 20:45

aparte manier van een slof omhangen, nog nooit gezien !
Vind het een mooie pony, alleen het rijden ziet er niet heel ontspannen uit. Ze wil er net niet doorheen voor, zou haar er van achter proberen meer bij te rijden, dan zakt ze voor wat meer.
Verder proberen tenen wat meer neer binnen ( is moeilijk I know ) en je elleboog wat meer gebogen en aan je zij.

Succes zaterdag op wedstrijd Lachen

Babsie_Flash

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 20:46

Mooie foto's, snap niet wat je zo met de slof wilt doen als het uiteinde bij de oren zit. Als ze uitbreekt kun je er nooit meer bij Tong uitsteken
Verder handen naast elkaar en boven de schoft houden en ligt je zadel niet een beetje ver naar voren?

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 20:48

Ik zou de slof eraf halen, een verkeerde spurt en hij zit tussen de benen. Dan ben je verder van huis ..
Verder moet je proberen los te laten! Het lijkt alsof je heel erg zit te trekken. Probeer de volgende keer als ze zakt ook gelijk los te laten, nu bellemer je hem (op de galopfoto's zie je een beetje spanning) . Het is 2 stapjes terug, maar je paard gaat er véél beter van lopen. (heb het zelf ondervonden) Lachen.
Laatst bijgewerkt door Shattered op 24-06-08 20:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Dunesjka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-08 20:49

Bedankt voor de reacties.. Oh nou ik heb hem gewoon tussen de voorbenen vast gemaakt.. Bij mijn weten gewoon normaal.. Maar ik heb hem vast geknoopt van boven omdat ik hem niet nodig heb.. Er zit een grote lus bij mijn handen en die kan ik zo pakken Knipoog En bij mijn weten ligt het zadel normaal nog nooit commentaar over gehad.. Hij kan niet tussen de benen komen want hij zit vast van boven

Cupcake_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 20:51

Slof lijkt een beetje anders te zitten? En lijkt niet echt nodig? Maargoed jij kent je paardje het beste, dus jij weet wel waarvoor je het nodig hebt Lachen
Misschien kan je je beugels wel wat langer doen?
Je knie lijkt nogal ver naar voren te zitten zo namelijk..
En je handen mag je soms wat rechter op zetten, maar ziet er verder goed uit!
En idd: Mag wat meer ontspannen, relaxen, en wat losser rijden, of lijkt het maar zo dat je een beetje een strenge hand hebt? Schijnheilig
Ontzéttend leuke haflinger trouwens!
Echt helemaal mooi, lichte manen en mooie vachtkleur.. mooie leeftijd ook.. Lovers jammer dat ze geen papieren heeft, maar alsnog.. Haha!

[EDIT] Van die strenge hand lijkt trouwens alleen op foto 1, en op 2 en 3 een beetje Knipoog

Dunesjka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-08 20:55

Nou ik heb best een strenge hand hoor. Soms rij ik op een haf van vriendin die makkelijk te rijden is en die loopt dan in het begin kin op de borst dus dan zegt ze alleen ng maar relax en dan weet ik het al Knipoog Vind het soms ook erg jammer dat ze geen papieren heeft weet alleen dat ze uit oostenrijk komt

[EDIT] Doe me beugels een beetje bewust een gaatje korter oom beter me hakken uit te kunnen drukken
Laatst bijgewerkt door Dunesjka op 24-06-08 20:57, in het totaal 1 keer bewerkt

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 20:56

Je zadel ligt toch echt erg ver naar voren, je zit bijna op de hals van je paard. Verder is er veel te veel spanning, te zware aanleuning ( of zoals gezegd een veel te strenge hand, daar moet je toch echt wat aan doen) en lijken je beugels aan de korte kant.
Ga eerst eens naar ontspanning werken en zorg dat jij en je paard meer vertrouwen in elkaar krijgen. De slof is inderdaad bloedlink zo, een rare beweging en ze zit er met een been in.
Overigens begrijp ik ook niet waarom je de slof eraan hebt zitten, een slof is zeker geen noodrem als je wel als zodanig gebruikt heb je kans op een flinke koprol van je paard.
Persoonlijk ben ik tegen het gebruiken van een slof, waar of wanneer dan ook, het is toch vaak een compensatie van een stukje niet aanwezige rijkunst of gebrek in de training van jou en je paard.

Als jij met zoveel spanning op je teugel rijdt zal je paard alleen maar reageren door nog meer spanning en tegendruk te geven; ik zou het ook op een rennen zetten als ik jouw paard was Bloos
Laatst bijgewerkt door ElCid op 24-06-08 20:59, in het totaal 1 keer bewerkt

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 20:58

Leuke haf!
Probeer je armen aan te sluiten aan je lichaam, en je zadel ligt volgens mij iets te ver naar voren?
en volgens mij is je neusriem te klein, want dat rondje zit volgens mij te ver naar voren(ik heb niet veel verstand van mexiaanse neusriemen, dus correct me if i'm wrong!)

Sjapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 20:59

Het hele idee van een slof is dat je twee teugels in je handen hebt. Dus je zou zegmaar dat wat bij zijn oren hangt, de uiteinden van de slof, als een tweede teugel in je handen moeten hebben... als ik het goed heb.

Ik vind het een mooi paardje, en je houding vind ik ook best netjes! jullie komen er wel, als je hard door blijft oefenen Vingers aflikken

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 21:00

misschien is het handig om een elastiek te gebruiken, die bevestig je namelijk wel zoals je die slof nu hebt zitten, het voordeel van de elastiek is dat hij meerekt (doe m niet te strak!!)

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 21:02

Porbeer de volgende keer ene halsverlenger te gebruiken zit elastike in makkelijker vcast te maken en de verstellen Knipoog je meot je neusriem wat lager doen hij drukt tegen het jukbeen aan Knipoog voor de rest entjes cewle kleur Tong uitsteken

speedy_cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 21:03

Ziet er leuk uit hoor, mooie haf ook! Lachen Wat je zelf zegt valt mij inderdaad ook op en je armen lijken soms wat opzei te steken of erg gestrekt, maar dit kan ook moment opname zijn. Verder ga zo door zou ik zeggen!

Dunesjka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-08 21:04

We vertrouwen elkaar 100% En voor mij is de slof wel een noodrem want hoe zou jij je pony stil willen krijgen van een weiland zo groot als 2 voetbalvelden? En Leunes van Lieren raadde het me zelf aan om de slof eraan te hangen als ik hem ndig heb kan ik hem namelijk gelijk erbij pakken..

@Moniekk: Heb al een keer een elastiek geprobeerd maar dan is het lang leve de lol.. Neus naar voren en niet luisteren wat baasje vraagt.. Misschien voor in een later stadium.

@Sjapaz: Klopt maar zoals ik in me begintopic zei eigenlijk heb ik hem niet nodig

@MaaikeMo&Suusje92: Hij is niet te klein maar hij zit erg hoog omdat ze van een bult aan het genezen is op haar neus

@Speedy_cindy: Bedankt en zal erop letten Knipoog

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 21:05

ik zge enit dat hijt e klein is dat hij te hoog xit maar tja op die eusriem nou de hele tijd op die bult hebben is ook neit fijn Tong uitsteken

Dunesjka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-08 21:07

Nee daarom hebben we deze eraan want zonder neusriem had ze de hele tijd haar mond open en dat is ook geen zicht Knipoog

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 21:28

Dunesjka schreef:
We vertrouwen elkaar 100% En voor mij is de slof wel een noodrem want hoe zou jij je pony stil willen krijgen van een weiland zo groot als 2 voetbalvelden? En Leunes van Lieren raadde het me zelf aan om de slof eraan te hangen als ik hem ndig heb kan ik hem namelijk gelijk erbij pakken..

Maar hij heeft je vast niet verteld dat je die slof als je hem niet nodig hebt aan de oren van het paard moet bevestigen.........

Je moet dat ding ten alle tijden vast hebben. Anders heeft het geen zin. Kijk als jouw haf een sprintje trekt ben je never nooit optijd bij die slof, tegen die tijd is het peerd al aan het einde van de weide, en dan heeft het ook geen zin meer. Bovendien, als je hem tóch voor 100% vertrouwd, waarom dan een noodrem? Durf met mijn pony gerust op dat weiland te komen zonder slof Ja als je dat niet durft zonder slof is er IMO geen sprake van 100% vertrouwen. Vind deze manier van "bevestigen" onhandig en ronduit gevaarlijk. Als je hem toch niet gebruikt, doe hem er dan gewoon af...

Voor de rest ziet het er overigens wel vrij fijn uit. Het is een mooie haf Lachen Wil je nog met haar starten of heb ik daar over heen gelezen?

Dunesjka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 07:30

@Pharagirlke: De slof niet niet vast bij haar oren. En hij heeft gezegd als je de slof niet nodig hebt dan laat je hem los hangen en als je hem nodig hebt dat je er dan weer bij kan. En zomaar loshangen vind ik gevaarlijk en nu moet ze wel erg veel moeite doen om haar benen ertussen te krijgen. En het vertrouwen is echt wel 100% Maar het is voor eigen veiligheid want ik hoef nog maar bij de knoop te pakken en we staan stil. En durf best zonder slof doe ik ook vaak genoeg maar dat werd me gewoon afgeraden dus dan doe ik het niet.

En ik rij al wedstrijden met haar L1 en F13..

Bedankt allemaal voor jullie reacties

SuperPaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 08:06

Ik vind het een leuke haf. Knipoog
Toch zou ik proberen zonder slof/hulpmiddelen te rijden.
Het ziet er namelijk niet zo heel ontspannen uit. Ik vind dat je je teugels ietwat strak houd.
Ik zou proberen zelf ook écht ontspannen te gaan zitten.
Heel veel succes zaterdag, lekker door trainen!

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 09:42

Tja, ik heb altijd mijn ernstige twijfels bij lesgevers die een slof "voorschrijven", ongeacht welk niveau die lesgever rijdt. Het is en blijft een compensatie van rijkunstige kwaltiteiten. Zonder slof zijn deze problemen nl. ook op te lossen ( en beter) het kost alleen meer geduld en tijd en daar schijnen sommige mensen niet zoveel van te hebben.

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 12:18

Ik ben het helemaal eens met de andere mensen.
Mag ik vragen met wat voor bit je rijdt? Een Correctiebit/Scholingsbit zeker? Lachen

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 12:22

Je zadel ligt echt veel te ver naar voren. Hij moet achter de schouder liggen, niet erop.
Verder ga ik met bovenstaande mensen mee wb de slof.

Het is wel een mooie haf, mooie kleur!

babbeloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 12:34

Dunesjka schreef:
@Pharagirlke: De slof niet niet vast bij haar oren. En hij heeft gezegd als je de slof niet nodig hebt dan laat je hem los hangen en als je hem nodig hebt dat je er dan weer bij kan. En zomaar loshangen vind ik gevaarlijk en nu moet ze wel erg veel moeite doen om haar benen ertussen te krijgen. En het vertrouwen is echt wel 100% Maar het is voor eigen veiligheid want ik hoef nog maar bij de knoop te pakken en we staan stil. En durf best zonder slof doe ik ook vaak genoeg maar dat werd me gewoon afgeraden dus dan doe ik het niet.

En ik rij al wedstrijden met haar L1 en F13..

Bedankt allemaal voor jullie reacties

Misschien bedoelt hij met los hangen dat je hem iets losser laat in je hand dat er geen druk op staat.
En als je de slof er bij moet hebben gewoon een fractie korter kan pakken.
Ik vind het ook onverantwoordelijk hoe je de slof bevestigd hebt, je paard hoeft maar een x een gekke sprong te maken en hij komt in de knup met de slof. En een slof is niet voor een paard op de rem te trekken als hij er van tussen gaat. Rijd hem/haar als het paard op de kletter gaat bijv. een kleinere volte op. Blijf met hem bezig zodat hij er bij wijze van spreken niet aan kan denken dat hij er eens van tussen zou gaan.
Het is wel een leuke haf.... je mag trots er op zijn !!! (ben je vast en zeker ook Tong uitsteken )

Dunesjka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 13:00

Haha tuurlijk ben ik trots op mijn meisje Knipoog
Heb vandaag gelest zonder slof erbij dus helemaal los en ging goed ze probeerde wel een keer uit te breken maar verder ging het goed. Heb ook erg op mijn eigen ontspanning van zit en handen gelet en me instructrice ook heb vandaag erg losjes gereden..
@Uptodance: Eerst reed ik met een rechte trens met ribbeltjes en belletjes en nu met correctie bit want anders is ze veel te sterk..
@Draflinger: Klopt ik gebruik de slof niet want heb hem feitelijk niet nodig

Bedankt voor de reacties