Nikita(indoctro x wisconsin) @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

strawberrys

Nikita(indoctro x wisconsin) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-08 20:20

RS Nikita ( Indoctro x wisconsin)
super fijn paard alleen af en toe wat kuren.Als ze ergens geen zin in heeft stopt ze ermee, springt ze om of gaat ze omhoog.Kent iemand dit probleem?toevallig meer mensen met een indoctro die dat hebben?mijn vorige had dat ook namelijk..dat omspringen vooral..

Afbeelding
Thuis aan het rijden, sorry voor de onscherpe fotos...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

JustWendy

Re: Nikita(indoctro x wisconsin) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 21:10

Ik ken geen indoctro's die het wel doen. Mooi paard! Wat mij opvalt is dat je op foto 2 en 3 de stang wel erg veel gebruikt. Op foto 1 loopt je paard erg diep. Voor de rest is het moeilijk beoordelen aan de hand van deze foto's waar de problemen vandaan komen. Je rijd Z dressuur neem ik aan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 21:13

ik vind je stang gebruik op sommige foto's echt te veel. op foto 1 loopt hij echt te diep, je handen zijn te laag en er mag iets meer oprichting zijn. verder ga ik nu TEMen want je heb maar 4 foto's en het min. is 5

strawberrys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-08 21:14

donnie schreef:
Ik ken geen indoctro's die het wel doen. Mooi paard! Wat mij opvalt is dat je op foto 2 en 3 de stang wel erg veel gebruikt. Op foto 1 loopt je paard erg diep. Voor de rest is het moeilijk beoordelen aan de hand van deze foto's waar de problemen vandaan komen. Je rijd Z dressuur neem ik aan?

Op foto 1 staat ze stil en had geen geduld dus gaat ze schrapen vandaar dat die zo diep is Lachen

Foto tee en drie heb ik inderdaad de stang er erg aan maar ze heeft nogal de neiging te gaan rennen en weet niet wat ik daaraan kan doen.In de galop moet echt de stang er bij en de middendraf ook anders rent ze soms zowat onder me uit ...

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 21:14

Ik vind het in elk geval geen fijne foto's om naar te kijken. Paard wordt op de stang gereden en heeft zijn hoofd ver achter de loodlijn. Voor de Z zou hij ook meer op achter mogen. Het zijn natuurlijk ook hier weer momentopname's en dan is het altijd heel moeilijk om comentaar te geven.

strawberrys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-08 21:15

Anoniem schreef:
ik vind je stang gebruik op sommige foto's echt te veel. op foto 1 loopt hij echt te diep, je handen zijn te laag en er mag iets meer oprichting zijn. verder ga ik nu TEMen want je heb maar 4 foto's en het min. is 5

sorry wist helemaal niet dat het minimum 5 fotos is...

En heb hieronder uitgelegt waarom de stang zoveel gebruikt wordt in de galop voornamelijk... Aan de oprichting moet ik werken, ze loopt snel te diep

strawberrys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-08 21:16

aerdenhout1 schreef:
Ik vind het in elk geval geen fijne foto's om naar te kijken. Paard wordt op de stang gereden en heeft zijn hoofd ver achter de loodlijn. Voor de Z zou hij ook meer op achter mogen. Het zijn natuurlijk ook hier weer momentopname's en dan is het altijd heel moeilijk om comentaar te geven.

Dat is dus juist mijn probleem... Of ze loopt te diep of ze probeert onder me uit te rennen... Weet niet wat ik daaraan kan doen, ene moment loopt ze super en andere moment gaat het zo. Heb wel de ergste fotos erop gezet anders heb ik nog niks aan het commentaar als ik goede fotos erop zet toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 21:17

strawberrys schreef:
donnie schreef:

Op foto 1 staat ze stil en had geen geduld dus gaat ze schrapen vandaar dat die zo diep is Lachen

Foto tee en drie heb ik inderdaad de stang er erg aan maar ze heeft nogal de neiging te gaan rennen en weet niet wat ik daaraan kan doen.In de galop moet echt de stang er bij en de middendraf ook anders rent ze soms zowat onder me uit ...

probeer dan eens op alleen een trens te oefenen. en dan de zelfde oefeningen als je nu oefend. meer op je zit terug rijden dan op je bit.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 21:19

Heey heb jij op bolero het paard van florense lunyc (sorry weet niet hoe je het schrijft) gereden.

Ik zou een poosje weer op alleen een trensje gaan rijden... In vind het een erg gespannen beeld geven namenlijk... Verder zelf ook meer gaan ondspannen...

Rijd je z??

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 21:20

strawberrys schreef:
donnie schreef:

MMM als ze in staking gaat trek je de stang nog meer aan?? Als je paard nog niet voldoende aan de hulpen is moet je eigenlijk nog geen stang en trens indoen. En aan je verhaal te lezen is dit paard er nog niet klaar voor.
Je gebruikt nu je stang om het paard in te houden en daar is deze zeker NIET voor bedoeld!

strawberrys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-08 21:22

dat doet ze pas sinds kort.. en als we stil staan een tijdje zoals op foto 1 gaat ze op een gegeven moment draaien en wat schrapen..heb r nu op m gewone hoofdstel lopen, gaat nog niet super maar volgende wek komt d dierenarts om dr mond en rug te checken...
daar kan het ook aan liggen he, ze heeft namelijk wel heel goed gelopen...ook gewoon op stang en trens en ook tussendoor nog op een gewoon bitje

JustWendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 21:23

Rijd je Z dressuur met dit paard?

strawberrys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-08 21:25

Ik rij dr nu ook alleen weer met trens, er is alleen iets mis alleen weet ik niet wat.. de dierenarts komt dr rug en mond checken misch dat dat het is...

probeer dan eens op alleen een trens te oefenen. en dan de zelfde oefeningen als je nu oefend. meer op je zit terug rijden dan op je bit.[/quote]

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 21:28

Dan vraag ik het ook nog een keer...rij je al Z met dit paard??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 21:29

aerdenhout1 schreef:
Dan vraag ik het ook nog een keer...rij je al Z met dit paard??

dat vraag ik me ook af...

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 21:31

4 foto's voldoet toch niet aan de nieuwe eisen van HAW? Evenals een correcte inleiding en klassering?

strawberrys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-08 21:31

Sorry ben niet 24/7 achter de pc dus reageer soms niet meteen

Heb Z gestart ja, nu alleen niet meer omdat ze minder begon te lopen en ik weet dat er iets mis is aangezien ze nooit zo heeft gelopen en in staking is geweest etc... Ga voorlopig niet starten tot het weer goed is en ik zeker weet wat er aan de hand is. Ik maak ook fouten weet ik zelf ook wel, alleen zo heeft ze nooit gelopen

strawberrys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-08 21:32

Dagmar_k schreef:
4 foto's voldoet toch niet aan de nieuwe eisen van HAW? Evenals een correcte inleiding en klassering?

ik wist niet dat er 5 fotos minimaal op moesten tot net...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 21:33

Eh...No offence... Nagelbijten / Gniffelen Maar zo trek ik nog niet aan mijn paard als ik er een slof aan heb hangen.......

Vind je stanggebruik enorm grof...Ik vraag me ook danig af of je al Z rijd. Het dier loopt veel te diep en er is nergens sprake van "rond" en diep...In dat geval zou ik er eventueel nog een voordeel van in zien. Maar het stopt bij die hals...

Voorlaatste foto vind ik ronduit schandalig, je stang slaat door tot op bijna 90°..Dat is het dubbel van de hoek waarin hij hoord te zitten Scheve mond

En eh...Ik zou ook staken als ik zo gereden werd als paard Bloos Misschien kan je hem eens loslaten vanvoor...Zal die vanzelf minder gaan staken Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 21:34

strawberrys schreef:
Sorry ben niet 24/7 achter de pc dus reageer soms niet meteen

Heb Z gestart ja, nu alleen niet meer omdat ze minder begon te lopen en ik weet dat er iets mis is aangezien ze nooit zo heeft gelopen en in staking is geweest etc... Ga voorlopig niet starten tot het weer goed is en ik zeker weet wat er aan de hand is. Ik maak ook fouten weet ik zelf ook wel, alleen zo heeft ze nooit gelopen

als je nu toch niet meer start. laat die stang er dan gewoon even uit. ga terug naar de basis, dus gewoon op een trensje, wat ook kan is dat je pony zich verveelt in de bak, heeft de mijne heel erg snel last van. doe je alleen maar dresuur of rijd je ook buiten ? af en toe een sprongtje (ik weet niet of jou paard een beetje kan springen ?)maar laat idd eers haar rug enz nakijken

strawberrys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-08 21:37

Zoals ik hiervoor al de hele tijd vertel rijd ik dr nu met trens. Dat is niet voor niks...
Alleen als ik van iemand hulp vraag dmv de slechtste fotos op internet dan kan dat niet als ik een goede foto van dr neerzet he...vandaar dat deze gewoon zo is gemaakt.
De dierenarts komt al naar dr rug en mond kijken zoals ik ook al vertelde...

strawberrys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-08 21:39

pharagirlke schreef:
Eh...No offence... Nagelbijten / Gniffelen Maar zo trek ik nog niet aan mijn paard als ik er een slof aan heb hangen.......

Vind je stanggebruik enorm grof...Ik vraag me ook danig af of je al Z rijd. Het dier loopt veel te diep en er is nergens sprake van "rond" en diep...In dat geval zou ik er eventueel nog een voordeel van in zien. Maar het stopt bij die hals...

Voorlaatste foto vind ik ronduit schandalig, je stang slaat door tot op bijna 90°..Dat is het dubbel van de hoek waarin hij hoord te zitten Scheve mond

En eh...Ik zou ook staken als ik zo gereden werd als paard Bloos Misschien kan je hem eens loslaten vanvoor...Zal die vanzelf minder gaan staken Knipoog

lees je ook de berichten hiervoor?daarin vertel k dat k de ergste fotos heb gedaan omdat k hulp wilde niet om gewoon afgezeikt te worden..
Ze rent onder me vandaan en staakt, en ja dit zijn geen leuke fotos om naar te kijken maar goede fotos neerzetten heeft geen zin.. Ze heeft nam keurig gelopen, en nu op de trens lopt ze beter maar is iets mis

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 21:41

strawberrys schreef:
Zoals ik hiervoor al de hele tijd vertel rijd ik dr nu met trens. Dat is niet voor niks...
Alleen als ik van iemand hulp vraag dmv de slechtste fotos op internet dan kan dat niet als ik een goede foto van dr neerzet he...vandaar dat deze gewoon zo is gemaakt.
De dierenarts komt al naar dr rug en mond kijken zoals ik ook al vertelde...

je rijd haar nu met trens maar op de foto's zie ik toch echt een stang Clown maar post ook eens een paar goede foto's mss dat we daar ook nog wat aan af kunnen leiden. maar nu heb je mijn vraag niet beandwoord of je ook nog wat anders doet dan dressuur ?

strawberrys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-08 21:43

ja af en toe een sprongetje maar omdat ik denk dat het iets met dr rug is doe ik nu niet zoveel met r.. rustig aan de lange teugel wat stappen en draven en thats it...

en kan wel wt goede fotos neerzetten, moet ik alleen morgen even doen achter de andere computer.staan hier geen fotos meer op,...

En ja hier rijd ik met stang, deze fotos zijn ook niet nu gemaakt...Als ik een goede erop zet zonder stang heeft het geen nut in dit topic toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 21:45

tuurlijk heeft dat wel nut, want het kan nl ook aan het stanggebruik liggen.