De vriendin die Zoe uitbrengt is nu 5 keer gestart in de B en staat op 8 winstpunten.
Aangezien die vriendin haar altijd uit brengt op wedstrijd, rij ik haar zelf vrij weinig. Dit wil ik zelf, omdat ik bang ben dat ik anders alles voor haar verpruts .
Maar vorige week zaterdag kwam mijn moeder thuis met de mededeling dat er in Westmaas een onderlinge wedstrijd werd georganiseerd bij de Ritselaer. Ik heb toen maandag gebeld met de vraag of ik nog mee kon doen en jawel, er was nog plek voor de zaterdag in de klasse B.
Toen ik dat dus maandag te horen kreeg, moest ik er na maanden natuurlijk wel weer een keertje op. Dus ik heb haar maandag en dinsdag gelijk gereden. Woensdag een vrije dag, want ze is nog maar 4. Donderdag gereden en gelijk de proefjes geoefend. Ook maar vast ingevlochten, want ik had vrijdag een bruiloft en kon ik dat dus allemaal niet meer doen. Zaterdag om 8:15 moest ik mijn eerste proefje rijden.
Ik moet eerlijk zeggen, de voorbereidingen waren dus niet super.....
Zoe is dus 4 en staat nog niet op ijzers. Aangezien de wedstrijd op gras was, gaf dit toch wel enkele keren problemen in de galop. De eerste proef sprong ze heel netjes aan (goed voor een 8) en toen gleed ze op de volte uit. Kwam terug in draf en kreeg haar dus met geen mogelijkheid meer terug. Jammer, want ook de 2e galop wilde ze niet meer in.
Verder ging de eerste proef wel heel netjes. Geen grote fouten meer daarna.
Tweede proef in, ging allemaal wat slordiger. Ze wilde niet in galop, zweepje had ik toen mee genomen, maar in de 2e proef resulteerde dit in een rondje buiten de bak.... Ik was daarin niet de enige die dit probleem had, maar goed, dat ging dus niet goed. Daarna wilde ze ook niet meer in galop. Werd lastiger met het doorzitten, want dan was ze bang dat ze in galop moest en nog wat dingen liepen er minder lekker.
Kortom, eerste proefje ging wel beter naar mijn idee.
Hierbij enkele foto's. Ik plaats ze ook hier zodat ik tips kan krijgen voor een eventuele volgende keer.
Maar ik wil wel opbouwende kritiek en graag kritiek waar ik iets mee kan.
Ow ja, mn punten in de eerste proef waren 190 en 2e proef 172.
1. Middenstap, ze mag iets meer met haar neus er uit, dat blijft een moeilijk onderdeel.

2. Drafje

3. Groeten, van eerste proef

4. Gebroken lijn

5. Hand veranderen in middendraf

6. Drafje

7. Galopje, wat dus lastig ging

Vooral doorgaan en lekker zelf regelmatig opstappen dus, dan worden jullie nog een echt team