Promises [Z2] @ ARD door Sjaantje en mijn paps

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Snipsnap

Promises [Z2] @ ARD door Sjaantje en mijn paps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-08 12:39

Afgelopen week waren wij de hele week in Almelo te vinden.
Ik deed met beide paarden mee, B en Z2 dressuur!
Zodiak rij ik in de B dressuur en dit was een hele ervaring voor hem, er zijn helaas geen foto's van hem gemaakt.
Met Zodiak had ik in totaal 5 winstpunten Lachen

Promises rij ik in de Z2 dressuur, we hebben net een dipje achter de rug en moet zeggen dat ze nu weer de goeie kant op gaat! Wij zijn nu vooral bezig met de basis, doordeweeks weinig oefeningen. Alles draaid om de ontspanning, dit omdat zij een kijkerig en gespannen paard is!
De oefeningen kent ze wel dus daar hoef ik me geen zorgen om te maken, bij ons gaat het er nu echt om dat we ontspannen blijven en dat we daar aan blijven werken.

Afbeelding
Inrijden
Afbeelding
Inrijden op zand, net wat te gespannen in de bovenlijn
Afbeelding
Blijft heel moeilijk, rechtop zitten Clown
Afbeelding
Lekker drafje, neus mag er meer uit

Foto's Sjaantje! Super bedankt!!!!
Afbeelding
Mijn vader en ik Vork
Afbeelding
Sanne de Jong en ik
Afbeelding
Galop, toch weer wat gespannen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Hoezo binnenhoefslag Sigaar
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En klaar!

Pasha

Re: Promises [Z2] @ ARD door Sjaantje en mijn paps

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 12:43

Heel verstandig van je dat je het trainen soms ff wat op een lager pitje zet Ja
De foto's van de proef zien er goed uit Ja idd af en toe zie je dat ze zich wat strak maakt maar beeld ziet er goed uit Haha!

Almelo is wel een leuk concour he.. ben er 1 dag geweest alleen was de organisatie toen nog beetje een rotzooi, was dat nu al wel beter? Knipoog
Succes nog in het Z en met je jonge paard!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 12:47

Ik vind het er nog erg gespannen uitzien.. Veel spanning in de rug en erg kort en vol spanning in de nek..
Vind je training schema daarom juist wel goed, zoveel werken aan de ontspanning zie je niet veel in het Z.
Ze heeft wel hele mooie gangen!
Ik vind dat je een onwijs mooi paard hebt & als je de ontspanning behouden kan ziet het er een stuk beter uit!

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-08 14:11

Pasha: Almelo is idd een leuk concour, alleen zijn er jammer genoeg soms wat problemen met de organisatie. Maar dat heb je denk ik op elk groot concour wel.
Over 2 weken krijgen de paarden 2 weken rust, elke dag half uurtje stapmolen en komen in de wei. Daarna pak ik ze rustig weer op maar blijf nu gewoon nog zo trainen omdat ik wel merk dat ik hier veel profijt van hem tijdens de wedstrijden.

Laura: Promises was ook nog redelijk gespannen, ze vind het erg moeilijk om haar te ontspannen. Thuis is dit af en toe ook nog een probleem. Ben haar de laatste weken weer veel aan het longeren met dubbele longe en kan echt merken dat hier super fijn in ontspant.
Vind het trouwens wel erg jammer dat er bij de Z combinaties weinig word gewerkt aan de ontspanning, vind dat je toch nog veel combi's ziet in de ring waar de ontspanning van ontbreekt.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 14:21

Leuk Angela!
Je had de foto's alleen beter bij photobucket ofzo kunnen uploaden, want de kwaliteit is nu gigantisch achteruit gegaan.
Verder weet je wel dat ze af en toe de rug iets wil wegdrukken, maar je hebt er ook hele goede stukken tussen zitten en dan gaat ze ook fijn over de benen.

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-08 21:34

Chantal: Ja de kwaliteit is idd hard achteruit gegaan Boos!
Hoop alleen nog dat die stukken dat ze goed loopt steeds groter worden. Denk alleen dat dit nog wel even gaat duren voordat dit in de proef ook zal gebeuren.

Odie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 22:17

Almelo was super !

Ik heb je kür op muziek gezien vrijdag in de hoofdring. Jullie zijn een leuke combinatie! Ik vond dat je haar heel netjes voorstelde, van mij had je derde mogen worden.

Dat tuigpaardbloed zie je er echt in terug, lekker veel buiging in de gewrichten.

Heel veel succes nog verder!

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 10:02

Gaaf dier, lijkt goed te tonen in de ring! Mooi in oprichting, idd lekker aan die ontspanning blijven werken zodat ze in de oprichting zichzelf niet wegdrukt. Komt vast goed Lachen

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 10:39

Mooi paard! Zou lekker zo door blijven trainen, op wedstrijden is het vaak net ff minder dan de training thuis lijkt wel, zul je dingen ook echt voor elkaar moeten hebben wil het op wedstrijden ook zo tonen. Maar dat komt vast wel goed zo te zien!

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 12:13

Roxxiejj schreef:
Snip, wat denk je nou zelf Koe Weet tegen wie je het hebt he!

Jij blijft beter. Kijk alleen al naar de gangen en het is duidelijk Knipoog

Vond Almelo trouwens fijn te rijden, maar vreselijk partijdig (waar jij overigens over kan meepraten!)en dus een jammerlijke jury. Ik was trouwens niet de enige die dat vond, maar goed, wat doe je eraan.

Tja denk dat heel veel mensen daar over mee kunnen praten, ik start volgend jaar daar niet meer miss alleen kür en een proefje met mijn andere paard maar niet meer in het Z. Het is altijd al zo geweest in Almelo en denk dat het de komende jaren ook zo zal blijfen, idd weinig aan te doen!

lotteElb schreef:
Het zal toch wel goed gegaan zijn als ik in je onderschrift lees 71 winstpunten?! Ga je nog een nivo hoger met haar?

Heb 1 keer ZZ-Licht gestart en dat was net in de periode dat mevrouw zo gestressd was dus mijn proef ging helemaal verkeerd Bloos
Als er binnenkort weer ZZ-L is zullen wij hier waarschijnlijk wel aan mee doen.

Odie schreef:
Almelo was super !

Ik heb je kür op muziek gezien vrijdag in de hoofdring. Jullie zijn een leuke combinatie! Ik vond dat je haar heel netjes voorstelde, van mij had je derde mogen worden.

Dat tuigpaardbloed zie je er echt in terug, lekker veel buiging in de gewrichten.

Heel veel succes nog verder!

Humzz de kür ging voor mijn gevoel slecht, was voor de muziek en Promises was in de drafgedeelte wat gespannen, waardoor ze soms ook onregelmatig liep. De galop vond is zelf redelijk goed gaan. Ben nu bezig met de kür aan te passen zodat de moeilijkheidsgraad wat hoger word en dat alles klopt!

Voor zo'n 2 jaar geleden was ik absoluut niet blij dat er tuigpaardenbloed in zat maar weet ik dat het toch zijn voordelen mee brengt Lachen

Iedereen bedankt voor de leuke reacties! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 22:11

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de nieuwe regels van HAW voldoen verwijderd.

Off-topic geklets is hier niet de bedoeling, dat kan in de HK of per pb Lachen Let er svp op dat het op HAW de bedoeling is om inhoudelijk onderbouwd rijtechnisch commentaar te geven.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 22:16

ik vind ondanks de spanning het er nog goed uit zien. ik vind het een erg mooi dier met erg leuke gangen. ik denk dat als je de spanning onder controle hebt je er nog ver mee kunt komen Pling

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 22:38

Ik vind jullie een leuke combi!! ziet er leuk uit!! zoals al vaker genoemd wel jammer van de spanning. Als je dit kan verbeteren zal het helemaal super zijn!

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 00:09

heyhey

coole foto's wat waren de punten met je Z paard,,?
gr nicole

_Sundance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 11:03

ik vind het er super uit zien ondanks de spanning want als ik zo kijk is jou stang nergens gekantelt en netjes recht volgens mij ondanks de spanning heb je haar alleen op de trens gereden( zo ziet het er uit teminste:P) en dat zie je niet vaak en dan vooral niet als het paard een beetje gespannen is dus k vind et er geweldig uit zien:D

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-08 13:07

Dank jullie wel voor de leuke complimenten, vanavond hebben we concour op eigen vereniging (kring) hopelijk kan ik haar daar een mooi ontspannen proefje laten lopen Lachen

Mijn punten waren: Dinsdag 1 proef 223 en 2de prijs, woensdag 221 7de prijs en 216 8ste, vrijdag Kür op muziek 4de en zaterdag waar de foto's van zijn geen prijs Knipoog
Al met al een geslaagde week Lachen

Sundance: ik kreeg eerder veel commentaar dat ik teveel op mijn stang reed, hier ben ik mee bezig geweest en moet zeggen dat ik nog af en toe de stang er teveel bij pak maar dit word wel steeds beter. Bedankt voor je complimenten