Sultaõ (Lusitano Hengst) @ work - graag tips en comentaar!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

TwistFire

Sultaõ (Lusitano Hengst) @ work - graag tips en comentaar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-08 11:25

hallo mensen,

dit is sultaõ, lusitano hengstje van acht jaar, hij is een tijdje niet dressuurmatig doorgereden, hier probeer ik weer aan te werken.
ik zelf rij provinciaal, het paard i s nog niet uitgebracht op wedstrijd.

over het paard, in omgang is hij betrouwbaar en voorzichtig. om te rijden is hij vlot en luisterd goed naar de hulpen; hij gaat heel gemakkelijk in protest.

dingen die ik weet dat verkeerd doe:

* ik zit vaak te veel naar achter en drijf teveel met mijn zit.
* mijn been ligging
* houding van mijn handen
* soms naar beneden kijken
* (verkeerde aanleuning?)

sorry dat er niet veel duidelijke foto's zijn, maar ik hoop dat jullie er iets van kunnen maken Lachen

graag commentaar en tips Lachen kan ik zeker gebruiken!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

N_fotografie

Re: Sultaõ (Lusitano Hengst) @ work - graag tips en comentaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 11:45

Tja moeilijk te bekijken vanaf de foto's maar ik zou er zelf niet voor kiezen om met sport schoenen te rijden, vooral als je (Zo te zien) geen constante beenligging hebt. Ik zie je vaak met je voet te ver in de beugels. Met een hakje is dat geen probleem, maar als hij nu aan de kletter schiet? Je schiet met je voet door, valt ervan af maar je blijft erin steken? Daardoor schrikt het paard ja en dat kan hele vervelende aflopen hebben.

Daarbij vind ik het een mooie hengst, probeer hem iets meerte verschuiven in zijn halslengte, probeer gewoon naar voren te rijden, kleine ruimte geven van voren en hem je hand laten volgen.
Succes.

Quieto

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 11:46

De foto's zijn een beetje ver weg, dus lastig commentaar op te geven.
maar ten eerste leuk paard.
Probeer wat meer neerwaarts te rijden zodat hij zijn rug beter los laat en dus ook weer ontspant.
En let er op dat je je tenen niet te ver naar buiten steekt, laarzen zijn misschien een idee, scheelt best veel vaak.
suc6 ermee verder!

Janne_BSGFM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 11:48

IK KEN SULTAõ!!!!!!!!!!! Die staat bij Linsey toch?? waar ook de welshpony's staan?? Ik heb die pony's een tijd gereden maar heb bijna geen tijd meer *schaam*

orban

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 11:51

Op de derde foto hou je je handen veel te hoog probeer ze iets lager te houden. En ik zou proberen hem meer ontspannen te rijden nu loopt hij vrij gespannen en te opgekropt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 12:35

Ik vind je zadel niet fijn liggen maar ik ben er niet over uit of dat nu is door zijn weidebuik of omdat het niet past.. Nagelbijten / Gniffelen

Ik kan me iig niet voorstellen dat het fijn ligt voor jou of voor hem. Lijkt me dat hij moeilijk kan buigen als het zadel zo op zijn schouder ligt. Lachen

Het valt me op dat je hier en daar wat pianohandjes hebt en op foto twee vind ik dat je een vrij strenge binnenhand hebt.

Het is wel een ontzettend leuk dier Ja Ben benieuwd hoe die uit ziet als hij weer echt in training is! Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 12:54

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [HAW] Welkom op HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.

Je moet minimaal 5 foto's plaatsen die geschikt zijn voor rijtechnisch commentaar Lachen