Jazz & ik op dressuurwedstrijd in de B

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

maarie

Jazz & ik op dressuurwedstrijd in de B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-08 10:47

Ik rijd sinds maart nu officieel wedstrijden en dit was mijn 6e wedstrijd, en pas mijn 2e buitenwedstrijd. Na mijn vorige buitenwedstrijd, wat tevens mijn eerste buitenwedstrijd was, had ik besloten ook achter ijzers te nemen. Mijn paard liep alleen voor op ijzers, wat veel uitglijden tot gevolg had. Hierdoor kon ik niet lekker rijden, en vond de jury dat ik meer moest durven rijden, wat niet lukte zonder ijzers.
Nu met achter ook ijzers ging alles een stuk beter! ik durfde meer, wat ook in het resultaat te zien was. Ik werd 2x eerste met 197 en 198 punten! Hiermee heb ik mijn punten binnen voor L, maar ik wacht nog even met de overstap. Ik heb Jazz nog geen jaar, en ik merk dat we wel steeds vooruit gaan. Omdat hij ook nog geen wedstrijdervaring had, en ik ook niet veel wacht ik daarom nog even met de overstap naar het L.

Eigen commentaar:
- te strenge binnenhand
- rechter op zitten
- hakken uitdrukken
- meer lengte in zijn hals

De foto's zijn gemaakt door Sanne, die voor de lol foto's maakt en hier liever dus geen commentaar over. De foto's staan niet op volgorde en er zijn ook geen foto's van het losrijden.

Richting het halsstrekken:
Afbeelding

Draf:
Afbeelding

Galop, te strenge binnenhand:
Afbeelding

Draf, doorzitten:
Afbeelding

Weer een draf:
Afbeelding

Draf, hakken meer uitdrukken:
Afbeelding

Drafje:
Afbeelding

Draf, ik moet rechter op zitten, handen meer naar voren:
Afbeelding

Draf, leuk sta-moment:
Afbeelding

Grote volte doorzitten, en in galop aanspringen:
Afbeelding

Draf, langs de jury, te strenge binnenhand:
Afbeelding

Weer richting het halsstrekken:
Afbeelding

Van hand veranderen:
Afbeelding

Drafje:
Afbeelding

Groeten, en klaar!
Afbeelding

Commentaar is welkom! mits opbouwend, uiteraard.
Groetjes, Marijn en Jazz.
Laatst bijgewerkt door maarie op 24-06-08 10:52, in het totaal 1 keer bewerkt

twinducklin

Re: Jazz & ik op dressuurwedstrijd in de B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 10:51

Ik vind het er heel netjes uitzien, vind jullie ook zeker L waardig, je hebt mooie constante aanleuning. Behalve af en toe je binnenhand heb ik geen commetaar.

Je hebt trouwens wel de voetjes erg mooi wit gekregen, het ziet er mooi verzorgd uit.

maarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-08 11:10

bedankt!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 11:18

twinducklin schreef:
Ik vind het er heel netjes uitzien, vind jullie ook zeker L waardig, je hebt mooie constante aanleuning. Behalve af en toe je binnenhand heb ik geen commetaar.

Je hebt trouwens wel de voetjes erg mooi wit gekregen, het ziet er mooi verzorgd uit.

no offence TS. Niet op jou bedoelt want ik geloof wel dat hij constant is in de aanleuning, maar toch wil ik hierop reageren. Dat vind ik nu dus zo "vreemd" aan het nieuwe haw. Kijk dat dier kan ook constant met het hoofd gegooit hebben een een 15tal keer mooi in de aanleuning gelopen hebben. Als TS 50 foto's heeft waar hij tegen de hand is, en tien waar hij mooi in de aanleuning loopt, mag je er zeker van zijn dat het die tien zijn die op bokt komen. Hoe kan je dus hier zeggen dat het dier mooi in de aanleuning is. Voor hetzelfde geld is die constant tegen de hand en wil die af en toe wel eens maar lang niet constant.

Nogmaals TS ik geloof echt wel dat het dier constant in de aanleuning is maar dat wilde ik even zeggen. Ik vind het een ontspannen geheel geven voor zover ik het hier zie. Vind het ook een pracht van een dier. Lachen

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 12:29

Moderatoropmerking:
Reacties tegen de regels verwijderd. Tevens een hoop kletsreacties verwijderd. Aan diegenen, het is hier geen Huiskamer, HAW is voor rijtechnisch commentaar.

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 10:05

pharagirlke schreef:
twinducklin schreef:

no offence TS. Niet op jou bedoelt want ik geloof wel dat hij constant is in de aanleuning, maar toch wil ik hierop reageren. Dat vind ik nu dus zo "vreemd" aan het nieuwe haw. Kijk dat dier kan ook constant met het hoofd gegooit hebben een een 15tal keer mooi in de aanleuning gelopen hebben. Als TS 50 foto's heeft waar hij tegen de hand is, en tien waar hij mooi in de aanleuning loopt, mag je er zeker van zijn dat het die tien zijn die op bokt komen. Hoe kan je dus hier zeggen dat het dier mooi in de aanleuning is. Voor hetzelfde geld is die constant tegen de hand en wil die af en toe wel eens maar lang niet constant.

Nogmaals TS ik geloof echt wel dat het dier constant in de aanleuning is maar dat wilde ik even zeggen. Ik vind het een ontspannen geheel geven voor zover ik het hier zie. Vind het ook een pracht van een dier. Lachen

Het paard loopt op elke foto met de verbinding hetzelfde, ga hier dus vanuit dat het mooi constant is, aangezien wanneer een paard met het hoofd schud je ondanks sommige momenten verbinding je toch meestal een andere hoofdhouding terug zal vinden op de foto's.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 22:04

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de nieuwe regels van HAW voldoen verwijderd.

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 08:26

Ziet er netjes uit, hij loopt alleen met z'n neus achter de loodlijn. Zorg voor iets meer het neusje eruit, anders verstoord dat het contact met jouw hand. Krijg je problemen mee als je je paard tezijnertijd meer verzameld en opgerichter laat lopen. Succes ermee!

nickynicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 12:26

Het ziet er netjes uit. Ik mis alleen de aansluiting van achter naar voren. het lijkt nu alsof je paard uit 2 delen bestaat en ik denk dat het komt omdat de achterbenen meer stuwen dan dragen. Probeer veel overgangen te rijden, snel voor je binnen been, en terug rijden in tempo en dan weer naar voren.

Maar nogmaals je bent zeker goed bezig!

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 13:59

nickynicole schreef:
Het ziet er netjes uit. Ik mis alleen de aansluiting van achter naar voren. het lijkt nu alsof je paard uit 2 delen bestaat en ik denk dat het komt omdat de achterbenen meer stuwen dan dragen. Probeer veel overgangen te rijden, snel voor je binnen been, en terug rijden in tempo en dan weer naar voren.

Maar nogmaals je bent zeker goed bezig!

ben het hier wel mee eens, voornamelijk op de foto van het halsstrekken mis ik het voorw neerw.

Je verbinding zou in principe hetzelfde moeten blijven. Ik zie hem niet echt volgen en je hebt geen contact meer probeer dat meer te verbeteren de boven genoemde tips kunnen daar inderdaad aan bijdragen.

succes

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 14:52

ik vind het paard ook teveel achter de teugel lopen en ik denk dat het door de soms streng hand van de amazone komt. dat is erg jammer. De achterhand mag er idd ook nog meer bij, maar voor de L vind ik dat nog niet echt een groot probleem
Dus probeer m iets losser te laten en ik denk dat zo de bewegingen ook wat losser worden!

nickynicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 15:36

Roos_s schreef:
ik vind het paard ook teveel achter de teugel lopen en ik denk dat het door de soms streng hand van de amazone komt. dat is erg jammer. De achterhand mag er idd ook nog meer bij, maar voor de L vind ik dat nog niet echt een groot probleem
Dus probeer m iets losser te laten en ik denk dat zo de bewegingen ook wat losser worden!

Ik sluit me hier ook bij aan. Door wat losser te laten aan de voorkant, neusje eruit en met net wat meer lengte te rijden komt misschien het achterbeen er ook beter bij. Dus in je overgangen en tempowisseling je paard op lengte houden maar wel aan elkaar blijven rijden.

Nietactief1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 15:48

Mooi paard !

Je rijd erg netjes soms een strenge binnenhand.

Veel succes veder !

maarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-08 19:17

allemaal bedankt voor de reacties! ik ben er ook zeker mee bezig veel overgangen te rijden, zodat hij wat meer aan het been wordt en dus ook meer de achterhand er onder te krijgen.