Bungle @ work (dressuur+ springen)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nova3

Bungle @ work (dressuur+ springen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-08 08:32

Hoi Doei!
Gisteren toch wel even fijn gereden . Ik was eigelijk vanplan te springen maar daar is dus niet veel van gekomen. Hij was hevig en maakte daarom echt stomme fouten,hij sprong de sprongen die hij wilde, ik had er dus niets meer aan te zeggen. Maar toch nog 3 leuke foto's uit gekomen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het leek ineens toch beter wat dressuur te gaan rijden , en het was nodig. Ik had eerst 10 minuutjes gelongeerd met bijzetteugels , en ben er dan weer op gegaan maar hij wou alleen maar terug naar buiten (springen) dus had ik op aanraden van mijn lesgever even gereden met losse bijzet , mijn lesgever is er de heele tijd wel bij gebleven en ik heb daarna toch nog even fijn zonder bijzet kunnen rijden.

Afbeelding
Stappen , te veel op de voorhand

Afbeelding
al wat beter..
Afbeelding
fijne draf
Afbeelding
beetje wijken..
Afbeelding
Strekken , we hebben hier veel op geoefend en vindt het nu toch al wel wat beter gaan.
Afbeelding
en stappen zonder bijzet
Afbeelding
draven,
Afbeelding
begin volte
Afbeelding
zelfde
Afbeelding
en laatst en moe paardje (zielig he Vork )

Commentaar zeer welkom! Knipoog

Nell_

Re: Bungle @ work (dressuur+ springen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 08:45

Wat een leuk paardje! Is het nou een bonte?? (Laatste foto) Dat zie je op de rijfoto's helemaal niet!

Even wat rijtechnische commentaar:
Springen: Let erop dat je niet tever uit het zadel komt. Hierdoor leun je wat op zijn hals boven de sprong. Je teugels mag je iets meer laten vieren, maar wel contact houden!

Dressuur: Je mag je teugels iets korter houden. Nu komen je ellebogen helemaal achter je ruv vandaan op sommige foto's! En let op je tenen & hakken!
Verder zuet het er leuk uit!

Nova3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-08 08:58

Ja, hij is idd bont , maar dat zie je alleen als hij afgespotten is , bedant voor de comment zal er op letten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 09:01

Probeer met springen niet op de hals te leunen, en mischien kan je je beugels een gaatje korter doen ?
Grappig dat je met afspuiten alleen ziet dat hij bont is.

KiimSharon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 12:24

spring je de hindernissen nu van de verkeerde kant? Wel een heel leuk paard!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 12:56

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [HAW] Welkom op HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.

Je niveau ontbreekt en de achtergrondinformatie is te summier Lachen