2 verschillende instructeurs en 1 paard verstandig?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ziva

2 verschillende instructeurs en 1 paard verstandig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-08 21:48

en zo zat ik in dilemma.

Mijn verzorgster wil graag les, maar van iemand anders dan die ik nu heb. Ik was nogal onder de indruk en heb gezegd dat ik het liever niet heb. Ik wil dat eigelijk niet hebben omdat ik met mijn instructrice een lijn heb uitgezet over de ontwikkeling van mijn (nog jonge 4 jarige) paard. Voor mijn gevoel is het gewoon niet juist. Maar misschien heb ik het wel helemaal mis? Wat vinden jullie?

PercyLeen

Re: 2 verschillende instructeurs en 1 paard verstandig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 21:56

Ziva schreef:
en zo zat ik in dilemma.

Mijn verzorgster wil graag les, maar van iemand anders dan die ik nu heb. Ik was nogal onder de indruk en heb gezegd dat ik het liever niet heb. Ik wil dat eigelijk niet hebben omdat ik met mijn instructrice een lijn heb uitgezet over de ontwikkeling van mijn (nog jonge 4 jarige) paard. Voor mijn gevoel is het gewoon niet juist. Maar misschien heb ik het wel helemaal mis? Wat vinden jullie?

Ik rij een paard bij voor iemand anders..we hebben een tijdje van dezelfde instructeur les gehad maar dit werkte voor ons absoluut niet! We werden de hele tijd met elkaar vergeleken..nu les ik bij iemand anders en dat gaat super! Wij leren ook weer van elkaar..mijn instructrice heeft weer andere dingen dan haar instructeur! Ik denk dat het vanzelf wel goed komt hoor..ik zou alleen wel zorgen dat jullie een beetje op dezelfde lijn zitten qua rijden! Misschien gewoon een keer gaan kijken hoe diegene het doet qua lesgeven en hoe je paardje hier op reageerd?

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 23:35

Ik kan je huivering zeker snappen Ziva, ik zou precies hetzelfde denken.

Natuurlijk kunnen instructeurs/trices elkaar aanvullen, maar ik weet niet in hoeverre jij de andere instructeur kent?
Als je weing van de instructeur weet kan je eerst zelf een lesje nemen met je eigen pony en dan kan je zelf kijken of het je bevalt. Bevalt het jou niet, omdat het niet aansluit op wat jij en je instructrice hebben uitgestippeld, dan heeft je bijrijder denk ik pech. Knipoog
Ik zou liever wel les willen hebben van dezelfde instructeur, om inderdaad zo veel mogelijk op 1 lijn te zitten, dat vind ik het eerlijkst tegenover het paard.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 08:17

Bij ons is het wel zo dat ik spring met het paard en de eigenaresse dressuurt en beide instructeurs rijden op de ontspanning! Dat vinden we beiden erg belangrijk! Dus ik zou (net wat Judje zegt) eerst eens een kijkje gaan nemen! Het paard is immers nog maar 4..(die ik rij is net 7 en kent de basis natuurlijk goed genoeg)

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 09:40

Ik zou idd ook eens haar een proefles laten nemen bij die andere instructeur en dan gaan kijken en oordeel dan of je zoiets hebt van "neej ik vind het niks" of misschien heb je wel zoiets van "hey dit gaat leuk, erg leerzaam"..
Je paardje en jij en je bijrijdster kunnen er misschien ook wel veel van leren.
Proeflesje kan in mijn ogen nooit geen kwaad!
Er zijn altijd meerdere goede instructeurs die een steentje bij kunnen dragen aan de goede ontwikkeling van jullie en vooral je paardje.

Succes met je beslissing Haha!

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 10:18

Ik zou als ik jou was ook gewoon een keer met die andere instructeur afspreken om een proefles te gaan doen. Dan kun je eventueel met hem overleggen over het trainen van je paard en dan alsnog beslissen.
Ik heb zelf (wegens omstandigheden) ook tijdelijk les van 2 verschillende instructrices. En hoewel een mijn favoriet is vind ik het ook fijn om les van de andere te krijgen omdat die vaak toch dingen anders ziet.

lily10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 23:31

Wat ik in de loop van de tijd heb geleerd is dat je op je eigen gevoel moet afgaan . Laat je goed voorlichten en luister naar jezelf het is jouw paard, dus dat moet goed voelen voor jezelf. Succes met je keuze

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 08:09

er zijn meer wegen die naar rome leiden... Clown ik denk dat het trouwens niet alleen aan de verschillende instructeurs afhangt, maar ook aan de verschillende rijstijlen van jullie twee...

Ziva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 10:50

Tja, naar ieder heeft een andere manier van lesgeven? Heb zelf verschillende instructeurs gehad en bepaalde mensen wil ik echt niet les laten geven aan iemand die op mijn paard zit. Verder heb ik gemerkt dat instructeurs verschillende hulpen aanleren, soms voor hetzelfde ding :S Das erg vaag maar dat wil ik ook voorkomen.

2 rijstijlen dat zeker. Het rijden ging niet goed toen mijn ex verzorgster er nog was. Toen zij stopte ging het ineens heel erg veel beter. Toeval, of iets anders?

Misschien neem ik zelf wel eens een lesje van die vrouw. Prijs stond me ook erg tegen, dat wel...5 euro...dat vind ik zo weinig dat ik wel benieuwd ben naar haar eigen niveau/ervaring etc.

Amadeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 13:23

ik zou er in eerste instantie ook voor kiezen om samen door dezelfde instructrice les te krijgen, maar dan moet zij niet aldoor jullie vergelijken. Ze is er juist om jullie op je eigen wijze en nivo te helpen. En juist zij weet wat het doel is voor het paard, en zij zou jullie daar ieder naartoe moeten begeleiden. Dat het voor sommigen niet werkt, zal. Maar over het algemeen ben ik voorstander van les van dezelfde!

Valyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 13:21

als de 2 instructrice's het met elkaar eens zijn qua lesgeven en ze dus op dezelfde manier lesgeven kan dat prima. Maar hier in de paardenwereld kun je aan 10 mensen vragen wat je bijv het beste kan doen tegen bijv. verkeerd aan galoperen. je zal hier ook 10 verschillende antwoorden krijgen, het moet dus wel zo zijn dat jullie beiden het paard hetzelfde aanleren en als dat niet zo is moet je je verzorger niet bij een ander laten lessen vind ik!

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 13:23

ik vind het juist erg fijn om 2 verschillende te hebben, wekelijks 1 dezelfde, en 1x in de maand ofzo een ander,

soms vallen die net even weer kleine dingetjes op wat er bij de weekelijkse les bij in schieten, en hebben er misschien een andere kijk op wat ook wel eens fijn is Lachen