Haflinger Wolder (3) @ Work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nessie

Haflinger Wolder (3) @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-08 20:11

Wolder weer eens!
Hij is nu 3 maanden onder zadel.
Ik ben de stap en de draf aan het trainen om ze op een regelmatiger tempo te krijgen, soms tempowisselingen, ontspanning, voorwaarts neerwaarts en wat meer opgepakt.
De galop doe ik nog niet zoveel mee, ik houd de teugels in contact met de mond, maar vraag alleen het sturen.
Links is zijn moeilijkere hand, en daar waren ook minder foto's van die ik selecteerde.

De kwaliteit is niet heel goed, vanwege de binnenbak.
Maar de foto's zijn naar mijn idee goed genoeg voor het krijgen van een indruk, en voor het geven van opbouwende kritiek.
De foto's die alleen maar voor een indruk zijn, maar waar de kwaliteit/afstand niet voldoende voor is, heb ik in links geplaatst.

Mijn eigen commentaar:
*Naar voren kijken
*Hakken uitdrukken

1. Beetje afgeleid
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4/5 Tempowisseling, poging tot klein stukje ruimer.

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6. (Link vanwege scherpte, maar voor een indruk)
http://img502.imageshack.us/img502/253/wol07ew2.png

7. (Link vanwege afstand, maar voor een indruk)
http://img508.imageshack.us/img508/1210/wol08oy6.png

8. (Link vanwege afstand, maar voor een indruk)
http://img508.imageshack.us/img508/7691/wol09yb0.png

9/10/11 zijn direct na elkaar

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

13.
Afbeelding

14.
Afbeelding

15. Achjaa.. Tong uitsteken
Afbeelding

noura

Re: Haflinger Wolder (3) @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 20:38

die laatste foto, alsof hij gaat vliegen!

Het punt van het kijken gaf je zelf al aan. Ik zou ook nog een beetje op je ellebogen letten, als vind ik het op sommige foto's er wel prima uitzien hoor. Leuke haflinger en die manen zijn echt om van te kwijlen!

coco84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 20:41

Hee daar is mijn vriend Wolder Haha! Ik heb 2 weken stage gelopen daar. Iedereen had ruzie met hem omdat die altijd uit zijn stal wil Haha! Hij sprak me van dag 1 al aan. Knap ding Haha!

Ik vind het er erg goed uitzien Haha! Voor zo'n korte tijd. Enigste commentaar dat ik zie geef je zelf aan Haha! Veel plezier samen. En ik kom Wolder zeker nog een keer opzoeken hoor Haha!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 20:44

Ik vind dat je erg netjes rijdt en hem ook erg netjes laat lopen. Wel denk ik dat je uit moet kijken dat hij niet te ver achter de loodlijn komt, zo af en toe buigt hij wat diep door (hoewel ik het moeilijk vind om de loodlijn te vinden in al die manen Knipoog )

Wat verder echt iets is wat me opviel, is dat je wat inknikt naar rechts. Op foto 3 is dat het duidelijkst, maar een klein beetje gebeurt het ook op de andere foto's: je draait niet alleen je hoofd, je houdt het ook scheef, en daarbij dus ook je heupen die je inknikt. Op de foto's linksom zie ik het niet zo duidelijk. Hoewel je zegt dat juist links de moeilijke kant is, denk ik dat het goed is om er op te letten dat je op allebei de kanten goed recht blijft en zo de belasting gelijk houdt.

De galopfoto: een beetje lol moet er ook zijn tenslotte Tong uitsteken

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 20:50

Je was me voor shadow0...inderdaad let op dat je niet steeds naar rechts kijkt. Tussen de oren van je paard doorkijken zei mijn instructeur altijd. Jij scheef...je paard scheef! Maar je rijd hem verder heel netjes en het is een geweldig mooie haflinger. Volgens mij is hij best groot...of ben jij zelf een kleintje?

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-08 20:52

Shadow0 schreef:
Wat verder echt iets is wat me opviel, is dat je wat inknikt naar rechts.

Omy.. Haha.. Clown Ik ben ook gewoon té scheef, ik werk nu echt al eeuwen aan meer op rechts zitten, en nu zit ik er dus teveel naar.
Maar op foto 3 moet je daar niet echt op letten, ik heb geen idee waar ik naar zat te kijken, maar zo scheef zit ik nu ook weer niet Knipoog

Ik ben echt al hard aan het werken recht te zitten, maar gister zat ik nog teveel naar links, dus dit zullen wel wat ''verkeerde'' zitmomentopnamen zijn, want het lijkt me niet bepaald logisch dat ik dat nu doe.. Omdat ik echt áltijd erop moet letten dat ik niet naar links hang/ga.

Citaat:
Iedereen had ruzie met hem omdat die altijd uit zijn stal wil Haha!

Haha, daarom heeft hij nu een prachtig kettinkje erom Tong uitsteken

Citaat:
die laatste foto, alsof hij gaat vliegen!

Het punt van het kijken gaf je zelf al aan. Ik zou ook nog een beetje op je ellebogen letten, als vind ik het op sommige foto's er wel prima uitzien hoor. Leuke haflinger en die manen zijn echt om van te kwijlen!

Haha, hij springt zijn galop nogal, dus we stijgen regelmatig op.
Ik zal erop letten, maar zoals je kunt lezen uit de bovenste quote heb ik moeite met precies mijn evenwicht te vinden.

Citaat:
Je was me voor shadow0...inderdaad let op dat je niet steeds naar rechts kijkt. Tussen de oren van je paard doorkijken zei mijn instructeur altijd. Jij scheef...je paard scheef! Maar je rijd hem verder heel netjes en het is een geweldig mooie haflinger. Volgens mij is hij best groot...of ben jij zelf een kleintje?

Voor dat 1e stukje lees de bovenste quote Knipoog en voor zijn grootte, ik ben zelf 1.65, en hij is 1.47/1.48 ongeveer, maar het kan zijn dat hij gegroeid is.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 20:57

Nessie schreef:
Ik ben echt al hard aan het werken recht te zitten, maar gister zat ik nog teveel naar links, dus dit zullen wel wat ''verkeerde'' zitmomentopnamen zijn, want het lijkt me niet bepaald logisch dat ik dat nu doe.. Omdat ik echt áltijd erop moet letten dat ik niet naar links hang/ga.

Nou, dat kan wel kloppen hoor, want als je je hoofd naar rechts houdt, duw je je heupen als correctie wat naar links (of andersom Lachen ). Dus het kan best dat de instructeur dat 'naar links' noemt terwijl ik nu rechts zeg, en we het toch over hetzelfde hebben Lachen

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-08 21:01

Shadow0 schreef:
Nessie schreef:

Nou, dat kan wel kloppen hoor, want als je je hoofd naar rechts houdt, duw je je heupen als correctie wat naar links (of andersom Lachen ). Dus het kan best dat de instructeur dat 'naar links' noemt terwijl ik nu rechts zeg, en we het toch over hetzelfde hebben Lachen

Ik moet mijn linkerschouder lager houden, en mijn rechterkant langer maken, dan kom ik rechter te zitten.. Maar ik moet me daar de hele tijd op concentreren, en dat is best moeilijk.. Zeker bij Wolder want zijn aandacht moet je constant bij je houden, bij Goldy kun je je soms ook eventjes volledig op je zit concentreren zonder dat ze haar concentratie kwijt is.

Maar ik ben er dus al hard mee bezig Knipoog

manoo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 21:33

Wat een leuke haf! Is het een Wallenstein toevallig?
Ik vind dat het erg netjes gaat voor een paard dat 3 maanden onder het zadel is, alleen vind ik hem af en toe wat te diep lopen. Maarja beter iets te diep en hem later omhoogwerken dan andersom...

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-08 21:40

manoo86 schreef:
Wat een leuke haf! Is het een Wallenstein toevallig?
Ik vind dat het erg netjes gaat voor een paard dat 3 maanden onder het zadel is, alleen vind ik hem af en toe wat te diep lopen. Maarja beter iets te diep en hem later omhoogwerken dan andersom...

Ja zijn vader is Wallenstein Knipoog
Hij loopt meestal zegmaar als 9 en zulk soort foto's qua diepte, maar ik ben blij dat hij nageeft, want hij vond het eerst vooral leuk om alles te bekijken Slapen Tong uitsteken
De puntjes op de i zetten komt nog wel en doen we rustig aan, want we gaan/kunnen voorlopig toch nog niet starten.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 21:58

dit is in heteren! deze haf ken ik niet (maar ben dan ook al vanaf augustus niet meer geweest Tong uitsteken) ik heb daar zelf 11 jaar gereden (waarvan 2 jaar op Liberty)
leuk beestje! maar tijden het rijden moet je toch echt naar voren kijken Knipoog

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-08 22:18

@ Emptywords: Hij staat er ook pas sinds februari Knipoog Als je er ooit weer komt, hij staat bij de kleine bak in de 1e box links Lachen

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 22:40

Jeetje wat een sexy en fier ding zeg!! Loopt graag zo te zien!

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 13:34

Nessie schreef:
@ Emptywords: Hij staat er ook pas sinds februari Knipoog Als je er ooit weer komt, hij staat bij de kleine bak in de 1e box links Lachen

ben er vorige week geweest, heb je zus gezien en ... die met je haf aan het werk was in de paddock, beetje eigenwijs issie wel geloof ik Tong uitsteken

Puck__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 14:18

Wat een gave haf!
Wel vind ik dat die nog best jong is, om zo gereden te worden! heb even in je profiel gespiekt en zag dat die in april jarig is, en jullie hebben hem in april ingereden, Hij was toen net 3.
Maar vorderest echt een leuk Pony!