Nobol @ Selectiewedstrijd Westmaas!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xsimone

Nobol @ Selectiewedstrijd Westmaas!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-08 18:27

Hallo bokkkers!
Zondag had ik wedstrijd met mijn paard Nobol, het is een 11-jarige vuilnisbak Tong uitsteken (Tinker X KWPN) en echt een schat van een beest! Met losrijden was hij erg lief maar had ik hem net iets teveel losgereden. Mijn 1e proef ging redelijk, er zaten goede stukken tussen en ook behoorlijk slechte stukken. Mijn 2e proef ging heel rommelig en ik was er zelf ook niet helemaal bij met mn hoofd. (Ik zat in mn dromen nog op het CHIO denk ik Dromen ) Deze wedstrijd was dus niet echt mn sterkste tot nu toe (zeg maar gewoon 1 van de slechtste Vork ) Maarja, ik mag niet ontvereden zijn want de Zaterdag ervoor heb ik wedstrijd met Nobol gereden en daarna heeft alleen mn moeder hem gereden (hij is eigenlijk van haar en ik heb een jong paard) en tevens was dit onze 2e graswedstrijd en onze 1e wedstrijd met de hekjes niet helemaal langs de bakrand. Uiteinderlijk had ik 181 en een 7e plaats in de 1e proef en 184 en een 5e plaats in de 2e proef, nooit verwacht! Haha! We hebben nu 7 winstpunten in de B in 4 wedstrijden.

Onze aandachtspunten zijn:
* Tenen niet naar buiten steken (hier irriteer ik me mateloos aan, ik probeer er op te letten maar het lukt gewoon niet!)
* Onderbenen stillerhouden, alleen erg lastig als hij zo sloom is
* goed naar voren kijken
* niet zo'n ernstig geconcentreerd gezicht trekken!

Oja, Nobol springt tegenwoordig in mijn proef op rechts niet goed aan, heeft eimand hier tips voor om het te verbeteren?

Hier de foto's, gemaakt doot http://www.ts-fotografie.nl
Afbeelding

Middendrafje wat hij erg lastig vind, maar we werken er hard aan!
Afbeelding

Afbeelding

Middenstap
Afbeelding

voeten... Hamer
Afbeelding

Mn lieve Noobje!
Afbeelding

Galop ofzo Tong uitsteken
Afbeelding

Afbeelding

Hihi wel een grappige foto, echt zo'n foto op zo'n moment dat hij in galop is gegaan en gelijk weer terug valt in zijn tempo, in galop kon je goed merken dat hij erg leeg was!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Halsstrekken mag meer!
Afbeelding

Weer middendraf, met zijn koppie eruit, maar dat vind ik op dit moment minder erg als dat hij helemaal niet reageerd naar voren!
Afbeelding

Met het groeten, waarbij ik vaak te snel groet en weer wega Clown
Afbeelding

Kortom we moeten dus allebei nog heel veel leren, maarja, gelukkig hebben we er veel plezier van Tong uitsteken
Houden jullie het een beetje lief! Doei!

Taat88

Re: Nobol @ Selectiewedstrijd Westmaas!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 18:58

Hey. simone..wat een mooie foto´s Tong uitsteken Tong uitsteken Tong uitsteken

idd je moet wat op je beenen en teenen letten

denk er aan wat laurens zij... tog die zij ook zoo iets..

succes verder in de L1..

xsimone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-08 19:15

Dank jullie wel! Lachen
@ Assy, dit was mn laatste selectie, ik heb er maar 2 gereden en 5e en 7e geworden en ik ben (zolgens mij) niet geselecteerd! Tong uitsteken

@ Tatjana: Ja, Laurens zei dat ook, kreeg ik toen ook een paar tips van haah Tong uitsteken

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 22:46

Moderatoropmerking:
Reacties tegen de regels verwijderd.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 13:04

Hee!
Volgens mij heb ik jou gezien in strijen!
Ziet er netjes uit, probeer je tenen naar binnen te draaien.

SuperSonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 16:16

vind het echt een super paard zulke leuke aftekeningen. Je doet erg je best hoor.
Probeer misschien met het losrijden te beginnen met alleen er maar voor te zorgen dat je het paard actief maakt voor je been, dus je drijft zachtjes aan en er moet gelijk reactie komen (dit hoort natuurlijk ook bij je basistraining thuis) 2e keer iets meer been en bij de derde keer moet! hij gaan, dit ga je steeds meer afbouwen, dus been = reactie en veel overgangen ook overgangen/schakelen in bijvoorbeeld de draf maken hiermee bedoel ik middendraf en arbeidsdraf etc. Pas als dit voor elkaar is kan je verder gaan met de andere dingen die je wil doen met losrijden.
Bij de rechtergalop kan het misschien helpen als je je binnenhand eens overdreven naar voren beweegt op het moment dat hij moet aanspringen dus echt je hand heel ver naar voren richting het bit zodat er echt een boogje in je teugel hangt zodat je zeker weet dat je hem niet kan belemmeren in het aanspringen. Vaak is het namelijk zo dat je zelf ook iets strenger in de ene dan de andere hand bent, dit is onbewust, en dat zorgt er nog al eens voor dat het aanspringen op 1 kant moeilijker kan gaan dan de andere hand. Misschien werkt het, misschien niet, maar het is het proberen waard. Anders eens hulp vragen van je instructrice die kent het paard en jou beter misschien dat die nog opties heeft.

veel succes verder met je kanjer enne je komt er wel hoor ga zo door!

xsimone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-08 18:14

@Suzan_kalim : Ja het zou wel kunnen, ik deed daar mee! Lachen
@ SuperSonny, aan jou commentaar heb ik echt heel erg veel! Lachen met les doen we dit weleens (al is het 3 weken geleden dat ik les met hem heb gehad omdat ik nu een paard erbij heb) maar op wedstrijd vergeet ik dit inderdaad veel te vaak! Ik zal tijdens mn volgende wedstrijd zeker aan jou tips denken! Haha!