Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

MissHaffie schreef:Nou moet ik even zeggen dat ik maar een gewone manegeruiter ben en van verschillende instructrices les heb gehad, en daar is maar één van die ons ooit geleerd heeft te blijven drijven tijdens alle gangen.
Heb nu overigens al jaren dezelfde, fijne instructrice.

silfie35 schreef:Zat zo maar eens even na te denken over het rijden van een paard en vroeg me het volgende af.
Je geeft je paard bijv. een hulp om aan te draven. In het ideale geval blijft hij vervolgens gewoon draven zonder dat je hem hulpen geeft om te blijven draven.
Bij een serie galopswissels is dit heel anders want dan moet je constant hulpen blijven geven voor elke wissel.
Waar ligt dit aan?

runningkawa schreef:Hoezo geef je in galop wissels een constante hulp?
Je geeft toch pas een hulp als hij daadwerkelijk om moet springen
anneliesdj schreef:Omdat je paard niet kan ruiken dat jij nu 5 x wilt gaan omspringen. De wissels zijn op zich staande opdrachten, heeft hij gewisseld dan is hij klaar met de opdracht die jij gaf, als je weer wilt wisselen moet je dus een nieuwe opdracht/hulp geven. Als je wilt draven dan geef je de hulp voor draf tot je opdracht geeft om te gaan stappen of draven, draf is dus een opdracht die lang duurt (ga lopen) en wisselen is een opdracht die in een keer goed of fout gaat (pak een koekje).
silfie35 schreef:Zat zo maar eens even na te denken over het rijden van een paard en vroeg me het volgende af.
Je geeft je paard bijv. een hulp om aan te draven. In het ideale geval blijft hij vervolgens gewoon draven zonder dat je hem hulpen geeft om te blijven draven.
Bij een serie galopswissels is dit heel anders want dan moet je constant hulpen blijven geven voor elke wissel.
Waar ligt dit aan?