Waar 3 jarige wedstrijden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

waterval123

Waar 3 jarige wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-08 10:43

Hallo, ik was even aan het rondkijken op internet maar kon niet vinden wat ik zocht
Ik ben namelijk opzoek naar 3 jarige wedstrijden 2008 in een straal van 50 km rond kring Helmond.
zou iemand mij kunnen vertellen waar ik dat soort dingen kan vinden?

(weet niet op het hier goed staat)

Anoniem

Re: Waar 3 jarige wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 10:46

bestaan die wel?
Vanaf oktober mogen ze pas starten Lachen

Yentl_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 10:47

Op een onderlinge wedstrijd kan je met een 3-jarige starten. Maar in de officiele KNHS wedstrijden mag dit niet en zal je dus ook geen wedstrijd vinden Knipoog je moet even bij de plaatselijke maneges informeren voor onderlinge wedstrijden. succes!

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-08 10:53

Het gaat ook over een wedstrijd na oktober die zijn in november geloof ik ergens.
Dat is een wedstrijd speciaal voor 3 jarige

roancka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 21:38

Er zijn af en toe 3-jarige rubrieken in de PAVO-cup formule.
Ik weet alleen niet waar....
Die zijn er ook al op buiten concoursen.
Heb er vorig jaar 1 gezien in de buurt van Den Bosch.
Dat was rond deze tijd...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 05:27

Ik ken alleen de VSN en de VWF-Prinsenstaddressuur.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 05:44

He ja, ga met een drie-jarige starten....
Anyway.
Even de KNHS mailen als je niets zelf kunt vinden, krijg je altijd wat terug!

IkbenLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 09:37

Ach Bonita_Bon als zij denkt dat haar paard dat aankan en het een soort PAVO-cup wedstrijd is moet dat wel lukken

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 10:22

Tuurlijk, alleen ik ben voorstander van het inrijden op minstens 4-jarige leeftijd (ivm sluiten van de groeischijven en het opbouwen van de pees en botstructuur om het skelet heen) en dan lekker relaxed.. (ivm het kind zijn in de koppies, nog afgezien van het feit dat sommige paarden vroegrijp zijn). Thats all.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 10:24

Ik vind het trouwens wel raar dat de "gewone ruiter" niet voor 1 oktober met een 3-jarige B mag starten, maar ruiters met dekhengsten wel de veel zwaardere pavo-cup rijden...

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 10:28

Wedstrijdje met een 3 jarige? Daar snap ik dus echt het nut niet van. Paard zou van mij nog lekker tot volgend jaar op de wei staan. En als ie dan echt al zadelmak moet kun je ook gewoon op verplaatsing wat rondjes gaan rijden?

Voor hetzelfde geld is dit dier dus ingereden op 2.5?

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 10:32

Nee dit paard is niet ingereden op 2,5 en ik vraag niet wat de mening van jullie is om het wel of niet te doen ik vraag of mensen weten waar je zoiets kan vinden

roancka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 19:55

poes schreef:
Wedstrijdje met een 3 jarige? Daar snap ik dus echt het nut niet van. Paard zou van mij nog lekker tot volgend jaar op de wei staan. En als ie dan echt al zadelmak moet kun je ook gewoon op verplaatsing wat rondjes gaan rijden?

Een legio paarden worden ingereden met de 2,5 jarige leeftijd...
Kijk eens naar de KWPN hengsten.

Het gaat er om hoe je met z'n paard omgaat.
Als je in oktober bij de KNHS wedstrijden mag rijden, moet je ze wel op tijd inrijden, anders zijn ze er niet klaar voor.
En als je met verstand met je paard omgaat kan het echt geen kwaad.
Als we ons dan toch ergens druk over willen maken moeten we dat eens doen over de paarden die op de renbaan lopen...

Dan kan een beetje licht dressuurwerk echt geen kwaad...

Maar idd, ik wil ook wel weten waar meer 3-jarige wedstrijden zijn...

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 21:39

De selecties voor de VSN beginnen ergens in oktober ook geloof ik maar die site kan ik al een paar weken niet vinden dus dat schiet niet op.

Nibbit: PAVO is voor 4-en 5-jarigen dus die hengsten die daar de benen uit hun lijf showen zijn minstens 4.

asfact

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 21:43

ik denk dat jij het gebeuren bij manegé de prinsenstad in delft bedoelt dat is een jonge rijpaarden keuring voor 3 jarige, en dat is meestal in oktober

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 21:44

Maureenn schreef:
Nee dit paard is niet ingereden op 2,5 en ik vraag niet wat de mening van jullie is om het wel of niet te doen ik vraag of mensen weten waar je zoiets kan vinden

Je vraag staat anders wel bij het discussie-topic, dus ik neem aan dat ik dan wel mag reageren.

Ik ben er bij mijn beide paarden achtergekomen, toen ze 3 waren, gaven ze met longeren en zadelmak maken zelf aan er niet klaar voor te zijn.
Dus ik heb een jaar gewacht.
Roos met 4 jaar zadelmak gemaakt en Joris was ondertussen al 4,5 jaar oud.
Heb er achteraf nooit geen spijt van gehad en ik wacht nu ook totdat een paard 4 is en ga er dan mee aan het werk. Vork
Maar goed, wie ben ik, de paarden die bij mij komen, krijgen het iig goed. Haha!
Wat anderen doen moeten ze zelf weten, maar soms zie je wel eens van die slungels op wedstrijd en dan denk ik bij mezelf: geef dat paard nog even een tijdje om te groeien en pak hem dan weer op.
Veel mensen die ik ken laten hun paard op 3 jarige leeftijd zadelmak maken en gaan dan tot het eind van het weideseizoen de wei op. Daar ben ik ook wel een voorstander van.
Maar met 2,5 jaar pakken?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 09:38

roancka schreef:
poes schreef:

Een legio paarden worden ingereden met de 2,5 jarige leeftijd...
Kijk eens naar de KWPN hengsten.

Het gaat er om hoe je met z'n paard omgaat.
Als je in oktober bij de KNHS wedstrijden mag rijden, moet je ze wel op tijd inrijden, anders zijn ze er niet klaar voor.
En als je met verstand met je paard omgaat kan het echt geen kwaad.
Als we ons dan toch ergens druk over willen maken moeten we dat eens doen over de paarden die op de renbaan lopen...

Dan kan een beetje licht dressuurwerk echt geen kwaad...

Maar idd, ik wil ook wel weten waar meer 3-jarige wedstrijden zijn...

En omdat mijn oom vb. anderhalf pakje sigaretten rookt per dag en nog leeft kunnen 5 sigaretten per dag voor een ander geen kwaad?
Die vergelijking gaat niet op vind ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 10:20

Als een paard in april is geboren en je maakt hem dan zadelmak, kun je hem met 3x in de week rijden 2 maanden later best B klaar hebben.
En zie je dan een wedstrijd als een verlengde van je training dus als oefening, dus niet dat je perse gaat voor 1e te worden, kan het geen kwaad.

Persoonlijk zou ik wel minstens wachten tot de herfst...reglementen betreft leeftijd zijn ook weer niet voor niets veranderd.
Want niet iedereen kan het als training zien

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-08 17:16

De meningen verschillen nu eenmaal en poes wat wil je hier mee bereiken?
ompraat je ons overtuigen..
En heb het bericht hier geplaats omdat ik niet wist waar anders dus niet voor een discussie om het wel of niet te doen dat had ik dat er wel in de begin post bij gezet he Clown

En het gaat me er niet om om 1e te worden, meer voor de ervaring al. zoals roancka ookal zei het zijn een soort PAVO-cub wedstrijden en geen officiele dressuurproef.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 20:05

Mensen waarom zou een drie jarige geen simpele proef kunnen lopen?
Ik begin ook standaart met zadelmak maken als ze 3 jaar zijn, zie ikd at ze het niet aankunnen wacht ik nog tot hun 4 de levensjaar. Het ene paard is daar wat sneller rijper in als het andere paard.

3 keer in de week licht basiswerk zon 20 minutjes op een dag kan geen kwaad als ze er klaar voor zijn. En ja ook ik ga dan graag met mijn paard van huis af, zowel naar het bos lekker lange paden rijden als op oefenwedstrijden, puur om de ervaring, en puur om ze is een keer wat anders te laten zien dan de bak thuis!

Ik weet niet waar je dat zo een twee drie kan vinden. Anders moet je even naar manege meulendijks bellen in Geldrop. Ik weet uit ervaring dat die oefenwedstrijden organiseren. Enkel weet ikniet of je daar ook met een drie jarige zo tussen mag. maar je kan het altijd proberen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 20:16

Nibbit schreef:
Ik vind het trouwens wel raar dat de "gewone ruiter" niet voor 1 oktober met een 3-jarige B mag starten, maar ruiters met dekhengsten wel de veel zwaardere pavo-cup rijden...