Een dikkerdje maar geen dappertje aan het werk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Charlottje

Een dikkerdje maar geen dappertje aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-08 21:03

Vandaag weer op dioos gereden. Ze is de afgelopen weken weer heel erg wisselend met rijden, de ene dag is ze fijn, de andere dag een draak.

Ik ben nu een beetje met verschillende bitten aan het rijden, om te kijken wat ik nu het fijnste vind. Gister had ik er een ongebroken trensje in hangen, de aanleuning was daarmee super maar de stelling en buiging wat minder. En met een dubbel gebroken trensje is de aanleuning wat minder maar de stelling weer beter. Vandaag hing er een dubbel gebroken watertrensje in.

Er zaten vandaag lekkere stukken tussen maar ze is en blijft zo bang van camera's (vandaar het geen dappertje) dus dan zit het gaspedaal er (onnodig) goed op en de rem wat minder Tong uitsteken.

Aanstaande zaterdag hebben we weer wedstrijd (B) en ik zie wel hoe het gaat. Ik weet dat ze fijn kan lopen dus als ze lastig is pech ... Het is en zal altijd een stronteigenwijze merrie blijven maar ze KAN (als alles meezit) super lopen. Helaas is dit niet op foto/film vast te leggen omdat ze daar zo bang van is ...

Mijn houding is trouwens heel slecht, (maar mijn bodywarmer vertekent ook HEEL erg) ik heb nu alweer een hele lange tijd last van mijn rug en mijn rechterschouder. Ik ga donderdag naar de osteo dus dan zien we wel verder. Ik probeer gewoon zo goed mogelijk mee te gaan in de beweging en als ik daardoor wat minder netjes zit dan moet dat maar even. De martingaal hangt eraan voor als ze weer eens flink het gas erop zet, ik heb haar nu zo terug (normaal moet ik echt gaan hangen wil ik haar terug krijgen, maar met martingaal staat ze zo stil, is voor haar een stuk fijner en voor mij ook) Hij moet zo te zien aan de foto's wel iets langer.

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden Haha!

Afbeelding

Afbeelding

Ontzettend fijn galopje

http://www.mijnalbum.nl/Foto-TX7COXCQ.jpg

Ze is zooo bang van camera's dat ze ALTIJD in de hoek ervoor flink het gas erop zet om langs de camera te kunnen scheuren ...

http://www.mijnalbum.nl/Foto-LBS3AMXK.jpg

Rem erop

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Net terug uit galop, dan mag ze altijd lekker los als beloning

Afbeelding

Afbeelding

Stukje wegrijden

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En tjaa ...

Charlottje

Re: Een dikkerdje maar geen dappertje aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-08 10:07

Niemand ??

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 10:15

ziet er erg netjes uit, vind het ook mee vallen met je houding...
comentaar geef je zelf eigenlijk al,

ziet er lekker ondspannen uit

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 10:36

Leuk paadje heb je.
Vooral op de laatste foto kun je goed zien dat hij het moeilijk vind om bij je te blijven.
Wel vind ik het knap dat je niet de teugels helemaal vastpakt als hij/zij zo loperig wordt.
Rijd heel veel overgangen en veel figuren. Laat 'm lekker zijn voorwaarts denken behouden, maar door veel overgangen en figuren te rijden leer je 'm op jou te laten wachten.
Veel succes en je komt er wel Knipoog

Charlottje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-08 10:47

Dankje Haha!

Die laatste foto is erg charmant Tong uitsteken. Dioos mocht met lange teugel galopperen en volgens mij maakte ze hier net een overgang terug naar draf. Ik deed zelf iig geval niks. Dit mag ze wel vaker van mij als ze braaf is geweest. Ziet er niet uit, maar goed voor ontspanning en het vertrouwen.
Het stadium van terugtrekken ben ik voorbij. Het was heel erg wisselend wie er won. Ik zit al een aantal jaar mijn mijn schouder (sleutelbeen) waar ik vaak heel veel last van heb en dan niet kan trekken. Ik laat haar nu op haar eigen benen lopen, maar het tempo blijft wel van mij. Op dioos moet je goed consequent zijn en als ze braaf is gelijk ruimte geven en ontspannen. Vaak vind ze het nog leuk om een sprintje te trekken, maar met de martingaal eraan heb ik haar zo weer terug. En idd veel overgangen rijden, vind ze totaal niet leuk Tong uitsteken maar het werkt wel

KLS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 11:17

Leuke foto's hoor.
Enkel vind ik dat je je benen soms iets te ver naar achteren legt
(Kan ook momentopname zijn) Of gaat dat niet zo goed voor je rug ?
Verder vind ik het een erg fijn paardje !

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 11:44

ziet er netjes uit Ja
je legt idd je benen een beetje ver naar achter, misschien drijfmomenten?
oja als je niet meer zo'n last van je rug hebt, probeer dan wat minder met een iets rechtere rug te rijden Knipoog weet niet of je dat normaal wel doet (als je geen last van je rug hebt).. maar er is niet zoveel commentaar te geven, ook omdat je last van je rug/schouder hebt Knipoog

Charlottje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-08 11:52

Het zijn zeker geen drijfmomenten, drijven hoeft niet bij dioos Tong uitsteken

Komt denk doordat ze als er een camera in de buurt is niet in hetzelfde tempo blijft lopen, dan weer hard en dan opeens weer heel zacht. Ik val dan naar voren en mijn benen gaan dan naar achter Tong uitsteken
Aan de foto's lijkt het (vind ik) alsof ik met een bolle rug rijd. Ik rijd/heb een hele holle rug, die bodywarmer vertekend ontzettend ... Hoop dat de osteo me van de week kan helpen ...

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 12:31

Misschien dat de aanleuning beter wordt als je contact houdt met z'n mond. Ik zie nu op bijna elke foto wel ietwat losse teugels en het is voor een paard ontzettend lastig om een constante aanleuning te behouden als jij geen contact hebt. Laat hem je hand opzoeken, maar geef hem ook de kans om je hand te vinden.