Ik zelf spring op Z Niveau ik heb nu een merrie van 7 waarmee ik net rij, ik zal even ons probleem uitleggen. Als ik er net opzit en lekker losstap aan een lang teugeltje dan is alles oke.. niets aan het handje Zodra ik ook maar even mn teugels korter wil maken gaat ze al gelijk een beetje dribbelen nu heb ik dit al zo goed als opgelost maar als ik ga aandraven dan rent ze onder je vandaan wel gewoon in mooie stelling maar ze blijft maar in uitgestrekte draf ik rij haar zo veelmogelijk op mn zit maar hoe meer ik ga zitten hoe harder het gaat soms in het begin voor het galopperen is het linker achterbeen soms kort lang kort lang.. Meestal na half uurtje is het dan eindelijk wat rustiger dan even een gallopje nou het aanspringen is echt een ramp eerst harder gaan draven en dan pas aangalloperen maar dan in de gallop is ze apsoluuuutt NIET te verzamelen ze loopt wel mooi in stelling dus dat is geen probleem maar in de galop dan zit ik gedwongen in de verlichte zit maar zodra ik ga zitten dan valt ze terug in draf .. deze merrie is SUPERR voor het been ik rij daarom ook zonder sporen en zonder zweep.. alsik in galop dus wil gaan zitten dan valt ze terug in draf dan hoef ik ook maar te denken om mn been eraan te leggen en ze vliegt alweer weg ik kan zo dus ook niet springen ze is gewoon niette verzamelen. ik heb al veel geoefend met overgangen maar dit helpt allemaal niet ik rij vooral veel op mn zit en apsoluut neit in haar mond ze loopt ged aan de teugel dus ik rij haar niet in haar mond ze is ook heel losjes in haar mond... Wat vinden jullie hiervan moet ik gewoon wat strenger zijn en een keer Goed hoo of zo iets weten jullie misschien iets nuttigs??? Dit is misschien een goeie vraag voor de Goede Dressuuur bokkers onder ons die weten denk ik wel iets nuttigs voor mij...
Groetjess
*Edit: Ohja was vergeten te zeggen dat ik gewoon met een super vriendelijk dubbelgebroken bitje rij watertrensje geloof ik hoe dat heet.. Is het misschien een idee om met een pessoatje te proberen?? misschien krijg ik nu heel bokt over me heen maar jah ik zeg ook maar wat heb ook een ander paardje op pessoa.. maargoed.. Brand maar los
*Edit: Heb dus goed ervaring met pessoabit rijden (Heb les gehad van rodrico pessoa
)
), heb alles geprobeert maar kom toch steeds terug op heel veel overgangen rijden.