argos @ work (voor het eerst op bokt)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sascho

argos @ work (voor het eerst op bokt)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-08 19:53

Argos is nu ongeveer 2 weken bij ons, en dit zal denk ik de 5 e keer zijn dat ik op hem rijd.
Toen hij kwam zat hij onder de wondjes dat zie je denk ik ook wel op de fotos, en zijn achterbenen staan niet helemaal goed,
ik vind mezelf toch wel te groot voor hem, argos is niet van mijzelf maar het is alleen de bedoeling dat ik hem een paar keer rijd om te kijken wat hij kan enz.
hij probeerd je heel erg uit en ik heb dan ook aardig wat bok sessies moeten ondergaan, hij wil ook nog wel eens proberen te bijten of je om te duwen maar natuurlijk doen we er alles aan om dat eruit te krijgen.

ik vond dat het rijden niet heel erg goed ging in vergelijking met andere keren, maar dat heeft iedereen wel eens, ik heb ook rustig aan gedaan vanwegen die boksessies en het was wel minder!
nou hier komen de fotos!

Afbeelding
tijdens het opzadelen
Afbeelding
instappen, ik leun wel raar achterover.
Afbeelding
nog instappen
Afbeelding

Afbeelding
ik geloof dat ik in iedergeval al veel geld heb gevonden!
Afbeelding

Afbeelding
stilstaan vodn hij ook hel moeilijk, hij liep steeds weg enzo maar het gaat al beter
Afbeelding
en uitstappen.

ik heb ook nog wel gedraaft natuurlijk daar zijn alleen geen fotos van.
ik heb erg op mijn armen aan het letten want ik steek ze altijd erg voor me uit, ik moet een knik erin houden.
groetjes

AlaskaFries

Re: argos @ work (voor het eerst op bokt)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 19:57

Hmm, ik kan er best inkomen dat je jezelf wat te groot vindt, hoe groot ben jij en wat is de stokmaat van Argos? Lijkt me nog erg jong qua rijden. Probeer je handen niet vast te zetten...

_Cathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 20:01

Ziet er wel heel leuk uit vind ik. Je bent inderdaad iets te groot (vind ik), maar dat zei je zelf ook al. Rijtechnisch gezien: probeer je handen iets hoger te houden, en geen pianohandjes;)

shamyrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 20:03

Inderdaad ben je wat aan de grote kant voor de pony, mag ik vragen wat je doel is met deze pony. Misschien dat je hem/haar tijdelijk gaat rijden ?? In ieder geval lijkt het wel een leuk beestje.

Sascho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-08 20:22

ik ben 1.60 en de pony ongeveer 1.40..
ik weet niet waar jij uit opmaakt dat ik jong ben ik rijden maar ik rij nu ongeveer 13 jaar dus dat valt ook wel mee..
het doel van het rijden van deze pony is om te kijken voor de eigenaar waar deze pony geschikt voor is.. voor kleine kinderen of juist voor gevorderden enz..

edit: bedoel je trouwens mij of de pony jong kwa rijden?
over depony ben ik het in ieder geval eens, hij kent erg weinig en heeft soms zelf moeite zijn evenwicht

Stephaniiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 20:28

Ik denk dat ze bedoelde dat de pony er jong uitzag, en niet jy.
Wat jy zegt met of de pony voor kleine kinderen of gevordenen is snap ik niet helemaal. heeft de eigenaar zelf geen rij ervaring of kinderen? of is het de bedoeling dat de pony weer verkocht word?
Verder vind ik het er wel leuk uitzien, en idd je handen wat hoger houden

Sascho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-08 20:33

de eigenaart zelf ment alleen en ik rij daar altijd zijn paarden,
zijn kinderen rijden niet meer en zijn kleinkinderen zijn bang.
de pony zal waarschijnlijk weer verkocht worden, maar dat is nog niet helemaal duidelijk
de pony zelf is trouwens 6 jaar oud

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 20:35

Ik vind je wel wat te groot. Vooral een jong/onbeleerd paard die daarbij zijn evenwicht en zijn balans nog moet zoeken moet je hem niet verstoren met je gewicht en lengte. Ookal voor een aantal keer, vind ik het gewoon niet kunnen.

Daarbij kan je wel een jonge ruiter instrueren op hem! Dat vind ik zelf altijd erg leuk werk zo zie je toch progressie en kan je het toch zien als een "eigen" werkje.
Er zijn genoeg jonge bekwame ruiters op de wereld!
Wordt hij gebruikt voor de verkoop, of voor lessen ofzo?

Daarbij denk ik dat het zadel te klein is voor jouw. Succes ermee! Rij je nog meer andere paarden?

[edit] Ik zie dat je uit apeldoorn komt! Leuk, ik ook! Ik weet niet of je al veel mensen van bokt kent, maar er wordt eind juli een meeting georganiseerd, ik zal even de link opzoeken, dus mocht je meewillen; hoe meer zielen hoe meer vreugd!

[edit2] hierbij de link:
[BM-A] Meetingrit Omg Apeldoorn Startpunt Manege Raint te beekberge
Laatst bijgewerkt door N_fotografie op 22-06-08 20:43, in het totaal 2 keer bewerkt

Zaranka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 20:37

Ik vind je ook veel te groot. Heb het idee dat de pony nog jong is en daar zou ik wel mee uit kijken..
Als de pony idd nog jong is richt je dan voornamelijk op het voorwaarts rijden en probeer hem laag en rond te rijden om zo het gewicht beter te kunnen dragen.

Sascho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-08 20:43

ja ik kom inderdaad uit apeldoorn!
ik dnek dat ik op het moment geen geschikt paard heb om mee te gaan naar de meeting!
en ik rij inderdaad meer paarden bij die man.
dezepony zal in iedergeval niet voor lessen worden gebruikt, ik denk dat hij verkocht word.
ik geef zelf ook toe dat ik te groot ben maar de eigenaar vind het kunnen en wil gewoon kijken hoe de pony reageert.
de pony is al wel lang ingereden dat weet ik van de eigenaar, de reden waarom hij verkocht is weet ik niet er is dus in ieder geval al wel vrij veel mee gereden.
ze zijn nu aan het kijken of het door zijn achterbenen komt dat hij soms zijn evenwicht verliest..

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 20:45

Mmm, doet hij dit ook naast de man? Ook op verharde weg? Ook in het weiland? Misschien een verkeerde bespiering? Is hij klinisch/röntgenologisch gekeurd voor aankoop? Is daarbij niets uit gebleken?

Sascho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-08 20:48

zijn achterbenen staan te ver uitelkaar..
op de verharde weg zijn we nog niet geweest.
en ik het weiland weet ik het eigenlijk niet..
ik zal eens opletten
hij is niet gekeurd voor de aankoop omdat wij er verder toch waarschijnlijk niet mee gaan rijden, hij is ook echt voor heel weinig verkocht.

(gaf jij paula niet les?)

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 20:50

Als in X benen? Ja klopt ik gaf paula een tijdje les Lachen

Sascho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-08 20:51

nee van boven af zegmaar..
hij zeg ze heel raar weg, ik zal kijken voor een foto waar dit miss duidelijk op is..

volgens mij zou je toen een keer fotos komen maken van mijn eigen ponys?

Sascho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-08 20:58

ik kan geen foto vinden, ik zal er morgen 1 maken.
en nog over dat zadel, die is miss wat klein maar hij ligt in iedergeval goed op de pony en om nou voor die paar keer een nieuwzadel aan te schaffen word me een beetje te gek:P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 21:07

Hee Sas! Lachen
Ziet er leuk uit! Lachen
Volgens mij valt het best mee met de groote hoor, maar volgens mij is het een vrij iel pony'tje..
Let wel een beetje op je piano handjes.. Verder ziet het er leuk uit Lachen