2x 1e prijs met PRE hengst Benisero

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Seraphim

2x 1e prijs met PRE hengst Benisero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-08 17:33

Dit weekend had ik een 2daags concours met Benisero. Op zaterdag ging de proef erg fijn en werd ik eerste met 65,60%, vandaag ging íets minder, 2 kleine foutjes gemaakt, maar ik was toch nog eerste met 63,12%.
Het was echt een superweekend en ik merk dat Benisero nu ook écht voor me wil werken, hij heeft niet één keer geprotesteerd, of niet geluisterd, hij deed alles wat ik van hem vroeg en dat geeft me echt een super gevoel!

De klasses in dressuur zijn hier anders dan in Nederland. De proef die ik op zaterdag reed (Promoción 1), was op B-niveau, met enkel stap/draf/galop en wat figuren. De proef die ik vandaag gereden had, had wijken, uitgestrekte draf en -galop en een simpele galopwissel. Ik weet niet precies welk niveau dat in Nederland zou zijn.

Voor degenen die Benisero nog niet kennen, hij is een bijna 8-jarige Spaanse hengst, ik rijd hem sinds augustus vorig jaar. Dit was de tweede keer dat we startten. Hij is op zijn 3e beleerd, maar heeft voordat ik hem begon te rijden ruim 3 jaar stilgestaan en ik ben weer vanaf het begin af aan met hem begonnen. Dit ging niet altijd voorspoedig, maar we zijn nu al een heel eind op de goede weg! Haha!

Afbeelding
1. Eerste dag; losrijden.

Afbeelding
2. Binnenkomen in de ring.

Afbeelding
3.

Afbeelding
4.

Afbeelding
5. Galop op de linkerhand waar ik een 8 voor had Lachen

Afbeelding
Overzichtsplaatje.

Afbeelding

Afbeelding
6 & 7. Galop op de rechterhand waar ik ook een 8 voor had.

http://i62.photobucket.com/albums/h83/lienow/CDNBenissa052-1.jpg
Trots Lachen

Afbeelding
8. Tweede dag, ik vind deze foto een heel fijn beeld geven.

Afbeelding
9. Uitgestrekte galop, hier hadden we een 6 voor. Ik zou mezelf een 5 gegeven hebben want echt uitgestrekt was hij niet Nagelbijten / Gniffelen

Afbeelding
10.

Afbeelding
11. Even poseren met de beker Lachen

http://i62.photobucket.com/albums/h83/lienow/CDNBenissa089.jpg
Krullen Huilen van het lachen

Afbeelding
12. Z'n knappe koppie Lovers

Jane_

Re: 2x 1e prijs met PRE hengst Benisero

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 17:43

Wauww Lovers
Ik ben verliefd op hem.

Ziet er goed uit en je zit netjes.

Toch nog een klein puntje.
Je trekt je hakken een beetje op.
En sommige foto's zie ik je handen piano spelen.
Hij mag nog wel iets meer lengte in de hals Knipoog
maar voor de rest top!

Succes met deze knapperd!

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 18:29

ziet er heel netjes uit!
Probeer je handen rechtop te houden en ook niet naar voren laten kantelen Knipoog! (zie foto 3.)
verder heb ik er niet echt commentaar

Nena_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 18:59

Wat een erg mooi beestje!
Ik denk dat je het ver kan schoppen met hem! Knipoog

Als je je handen wat rechtop houdt is het nog een prachtiger plaatje! Haha! Haha!

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 19:08

Hoi , ik heb je zaterdag zien rijden en zag er netjes uit. Op fotos zijn vaak momentopnamen in het echt is toch anders, misschien alleen dat korte in de nek wat aan werken maar dat gebeurt al snel bij een PRE.

Vandaag geen tijd gehad om langs te gaan bij wedstrijd.
Die van mijn leerling was zaterdag laatste en vandaag eerste in 4 jarigen,maar ging niet echt lekker paard was een beetje gespannen.

Hopen dat we volgende keer kennis kunnen maken.

Rachaell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 19:14

Kwijl
Wat een mooi dier zeg!!!!
Ik zou voor het plaatje inderdaad op je handen letten en iets meer lengte in z'n hals geven.
Voor de rest ziet het er heel erg ontspannen uit, ik vind jullie heel goed bij elkaar passen!

groetjes Rachael

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 19:35

Dik verdiend die eerste plaats!
Hij gaat er steeds mooier en gespierder uitzien!

Probeer is een zitles te nemen, ik vind het er soms een beetje stijfjes en gefoceerd uitzien, maar kan ook de spanning zijn natuurlijk.

Succes verder!

LS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 19:40

ziet er heel leuk uit, gefeliciteerd met je prijzen..
maarre, op foto 8 lijkt het of hij in telgang loopt, of zie ik het niet goed Lachen

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 20:14

Ik heb al verschillende topics van jullie gezien en ik blijf het een geweldig dier vinden!
Ik val vooral op zijn donkere oogjes en zijn gespierde hals Nagelbijten / Gniffelen

Ik zie jullie steeds meer vooruit gaan. Je hebt hem al lekker aan het lopen.
Probeer erop te letten dat je iets meer dat neusje er nog uit rijdt, vooral in de galop. Hij kropt zich daar een beetje op, waardoor de verruiming er dan natuurlijk ook niet echt uit komt.
Veel succes ermee!

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-08 21:07

Jane_ schreef:
Je trekt je hakken een beetje op.

Dat klopt, normaal doe ik dat eigelijk nooit maar het viel me bij deze foto's ook op.
Essssss schreef:
Hoeveelste proefje is dit nou trouwens?

Dit was onze tweede wedstrijd, je rijd per wedstrijd maar één proefje. Dit zijn foto's van 2 dagen dus 2 proefjes Lachen
Ulfeino schreef:
Woh mooi om naar te kijken hoor jullie vormen een prachtige combinatie, maar euh, mag je in Spanje wedstrijd rijden met bandage's om?

Ik reed niet met bandages, de foto's waar hij bandages om heeft zijn van de prijsuitreiking.
love_bichke schreef:
ziet er heel leuk uit, gefeliciteerd met je prijzen..
maarre, op foto 8 lijkt het of hij in telgang loopt, of zie ik het niet goed Lachen

Ik snap wat je bedoeld, maar als je goed kijkt zie je dat hij zijn rechtervoorbeen strekt. Ik heb deze foto ingezoomd op de pc dus hij is niet helemaal scherp, ik zag het eerst zelf ook niet goed.
jus schreef:
Hoi , ik heb je zaterdag zien rijden en zag er netjes uit. Op fotos zijn vaak momentopnamen in het echt is toch anders, misschien alleen dat korte in de nek wat aan werken maar dat gebeurt al snel bij een PRE.

Vandaag geen tijd gehad om langs te gaan bij wedstrijd.
Die van mijn leerling was zaterdag laatste en vandaag eerste in 4 jarigen,maar ging niet echt lekker paard was een beetje gespannen.

Hopen dat we volgende keer kennis kunnen maken.

Leuk dat je me hebt zien rijden Lachen Ik kan me de naam van jou leerling niet zo gauw herinneren, maar ik zal haar vast en zeker wel hebben gezien. Wie weet tot op een volgende wedstrijd Lachen
Mies_Apollo schreef:
Dik verdiend die eerste plaats!
Hij gaat er steeds mooier en gespierder uitzien!

Probeer is een zitles te nemen, ik vind het er soms een beetje stijfjes en gefoceerd uitzien, maar kan ook de spanning zijn natuurlijk.

Succes verder!

Bedankt Haha! Ik heb kort geleden een paar zitlessen gehad, maar ik zit op deze foto's idd niet altijd lekker, vooral in draf zat ik niet echt ontspannen.

Verder iedereen bedankt voor de leuke reacties en complimenten Lachen

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 21:39

Wauw dat ziet er echt super uit ; jullie zijn een spetterende combi!
Je hebt echt een knap ding onder je billen. Ja

Wat het rijden betreft ; let inderdaad goed op je hakken. Vooral als je aandrijft trek je ze op, dus op die momenten moet je vooral letten.
Het kan aan mij liggen, maar opent Benisero zijn mond vaak? Ik zie namelijk niets waardoor ik denk dat hij het uit protest doet, omdat je te streng zou zijn oid..
Ik vind het er namelijk eigenlijk heel ontspannen uitzien, op de paar gespannen stukjes van jezelf na. Lachen

Het is inderdaad een prachtige omgeving *jaloers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 18:01

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de nieuwe regels van HAW voldoen verwijderd.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 22:12

Gefeliciteerd met je twee eerste prijzen! Wat goed!

Ik ben heel nieuwsgierig hoe de proeven er bij jullie uitzien, zou je ze hier eens neer kunnen zetten?
En mag je zelf weten in welke klasse je start, of was het zaterdag en zondag wel in dezelfde klasse maar een andere proef op hetzelfde niveau?

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-08 22:28

Dankjewel Jenny Lachen
Dit zijn de proef van de eerste ( Promoción 1 ) en de tweede dag ( Promoción 2 ). Ik weet niet of je alles begrijpt,

Je mag idd zelf weten in welke klasse je start, het systeem van de winstpunten kennen ze hier niet.

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 08:43

Dat ziet er super uit Eline, je rijdt hem veel meer bij elkaar, wat een verschil met enkele maanden terug!
Hoe lukt zijn middendraf? Is die net zo goed als die van zijn vader?

Hoe heeft de rest van stal het gedaan? (die die ik nog zou kunnen kennen Knipoog )

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 08:52

Het systeem is heel anders dan NL.

Je hebt proeven voor jonge paarden 4 , 5 en 6 jarigen.

Word gekeken of er een toekomstig sportpaard uitkomt , ruiter word niet beoordeelt.

Dan word er gereden op leeftijd. bijv tot 12 niveau 1 (B) 12 -14 niveau 2 (L) 14 -16 niveau 3 (M) 16 - 18 (Z)

Deze proeven worden ook af en toe open gereden(ligt aan wedstrijd) dus dat iedereen mee kan doen.

Daarna krijg je volwassen die kunnen dus de promotie rijden verschillende niveaus 1,2,3 en 4 dat komt ongeveer overeen met B,L,M en Z of gelijk terecht komt in een st georges.

Het probleem hier is dat je je gewoon in kan schrijven bijv in een hoge proef zonder daar in te horen of vice versa.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 09:13

Wauw, daar is Benisero weer!! Hij is zó stoer Cool Wat glimt ie onwijs mooi zeg!! En je rijd hem weer keurig netjes. Als commentaar -puur, omdat het moet Dromen - zou je hem hier en daar iets meer het neusje eruit rijden. En met de galop verruimen/uitstrekken zou je iets meer kunnen toestaan in je handen. Jullie zijn wel een top combi hoor!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 21:23

Seraphim schreef:
Dankjewel Jenny Lachen
Dit zijn de proef van de eerste ( Promoción 1 ) en de tweede dag ( Promoción 2 ). Ik weet niet of je alles begrijpt,

Je mag idd zelf weten in welke klasse je start, het systeem van de winstpunten kennen ze hier niet.

Graag gedaan! Het ziet er mooi uit op de foto's. Bedankt voor de proeven, ik denk dat ik het meeste wel begrijp, alleen "ceder a la pierna" in de tweede proef weet ik niet wat ze bedoelen (tenzij het wijken voor het been is).
Zit er wel een soort van logische opbouw in de proeven? Kun je zo ongeveer per klasse zeggen wat voor oefeningen erbij komen? (Zoals bij ons: L-wijken, M1 schouderbinnenwaarts en contragalop, enz.)

_sjors_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 21:33

Wat een prachtig paard is het. ik snap dat hij je een supergevoel geeft Kwijl .

Probeer je benen lang te houden en je hakken uit te drukken, dat geeft dan nog net wat een mooier beeld Lachen.

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-08 15:55

Idra schreef:
Dat ziet er super uit Eline, je rijdt hem veel meer bij elkaar, wat een verschil met enkele maanden terug!
Hoe lukt zijn middendraf? Is die net zo goed als die van zijn vader?

Hoe heeft de rest van stal het gedaan? (die die ik nog zou kunnen kennen Knipoog )

Zijn middendraf is nog niet helemaal wat het moet zijn, daar moeten we echt nog aan sleutelen. Hij snapt volgens mij niet precies wat ik hem vraag, maar aan de longe oefenen we het ook en dat ziet er wel heel goed uit Ja

Kati is 1e en 2e geworden met Frank, en 1e en 3e met Pegaso. Julia (ik weet niet zeker of je die kent) is 2e en 3e geworden met Benissera, en Pati en Cañailla waren er ook en die was 3e. Christian is beide dagen 4e geworden met Indurain, z'n vader was niet echt blij met hem zoals je begrijpt... Scheve mond

horseyfries schreef:
Graag gedaan! Het ziet er mooi uit op de foto's. Bedankt voor de proeven, ik denk dat ik het meeste wel begrijp, alleen "ceder a la pierna" in de tweede proef weet ik niet wat ze bedoelen (tenzij het wijken voor het been is).
Zit er wel een soort van logische opbouw in de proeven? Kun je zo ongeveer per klasse zeggen wat voor oefeningen erbij komen? (Zoals bij ons: L-wijken, M1 schouderbinnenwaarts en contragalop, enz.)

Ceder a la pierna is idd wijken voor het been Ja Ik heb me eerlijk gezegd nog niet echt verdiept in de overige proeven omdat dit pas mn tweede wedstrijd was, maar er zit ongetwijfeld wel een logische opbouw in Lachen

themuisje schreef:
ziet er super uit !!
ps.gefeliciteerd met je verjaardag (staat kadootje bij je naam )

Hahaha dankjewel, ik was idd jarig gisteren.

Jus, bedankt voor de uitleg! Jij kent het systeem beter dan ik Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 22:27

Moderatoropmerking:
En opnieuw berichten verwijderd die niet aan de nieuwe HAW regels voldoen, wellicht kan men de nieuwe regels even doorlezen alvorens te reageren.