Afgelopen april is hij alweer 3 jaar geworden, wat gaat dat snel.
Omdat er toch een aantal keuze's gemaakt moeten worden, welke pony's we houden en wat er eventueel weggaat, ben ik nu bezig met rustig aan hem wat meer aan het werk te zetten, zodat ik straks goed kan beoordelen of hij wel geschikt is voor het doel dat ik voor ogen heb (voor de wagen, evt. als spangenoot voor Otje).
Gister dus voor 't eerst aan de longe. Hoofdstel + bitje heeft hij wel eens eerder in gehad, maar hij kent het nog niet echt. Vandaar dus een halster onder het hoofdstel. Eerst longe aan het halster gehad, maar daar was eigenlijk geen beginnen aan; echt hard trekken, met z'n hoofd slaan, overdreven laag met het hoofd over de grond gaan lopen, etc.
Sperriempje zit trouwens erg los, en werkt bijna niet in
Toch dus maar longeerlijn door de bitringen gehaald. In het begin was hij nogal heftig, maar ik werkte vooral met het principe: je blijft hier op de volte, trekken wordt níet getolereerd dus zal ik ook niet toestaan met de longe. Zodra hij dan wel netjes liep en niet trok, stond er nagenoeg geen druk op het bit.
Uiteindelijk liep hij zeer netjes. En ook dit veulen van Otje toont weer mooie gangen
Ze zijn vooral sterk in de draf.Goed; hier de foto's:
1. Het 'slachtoffer' in kwestie:
2. Het hele begin, dat liep nog niet zo lekker
3. Hahaha, deze vond ik echt stoer
4. En toen kwam, uiteindelijk, de ontspanning. Longe over gegeven aan Suzanne:
5. Tsja, stelling, buiging en stemcommando's zijn nog ver te zoeken, maargoed, dat wordt straks allemaal getraind aan de dubbele longe

6. En zó zie ik het dus erg graag:
7. Zijn vader presteert niet voor niets zo goed in het tuig én op de keuringen:
8. Wat een lekker ding he
9. Tralalalala...........
10. Lekker kontje door de bocht

11. Héhé.... eindelijk gunt hij zichzelf eens de tijd om te stappen...
12.
13. Pfoe, zie die neusgaten....
14. Hij tilt in iedergeval goed z'n beentjes op, en dat zie ik graag

Na hooguit een half uurtje vond ik 't wel weer welletjes, we hebben hem aan de hand nog wat uitgestapt, en toen lekker onder de sproeier gezet

15. Tenslotte nog even een mooie portret-foto van juni vorig jaar:
Berichtje zou leuk zijn, tips en commentaar ook welkom, maar houdt 't beetje aardig