Sinds kort ben ik na 1,5 jaar pauze weer begonnen met het paardrijden, samen met mijn vader. Ik ben zelf vrij lang, tegen de 1.80 aan. Nu rijd ik op een (manege)pony van 1.40. Moet kunnen, zou je zeggen... Echter heb ik eind vorig jaar een enkelblessure opgelopen en hiervan heb ik nog steeds vrij veel last. Bij het draven moet ik mezelf 'inhouden' met lichtrijden, om te voorkomen dat ik helemaal uit het zadel vlieg. Het probleem is dan, dat er een vrij grote druk op mijn enkels staat waardoor ik steeds na een uurtje rijden veel last van mijn enkel heb. Bestaat er iets om mijn enkels te ontlasten?
Daarnaast heb ik erg veel moeite op zo'n kleine pony om goed rechtop te blijven zitten. Ik heb dan altijd de nijging om naar voren te vallen. Als ik rechter op ga zitten, heb ik het idee dat ik de pony hinder doordat ik mijn evenwicht verlies. Dit is echter alleen in draf, in galop lukt het wel.
Hebben jullie tips voor mij dat ik mijn enkels meer kan ontlasten en rechterop kan blijven zitten? Er is voorlopig nog geen mogelijkheid om op een ander groter paard te rijden, omdat er geen manegepaarden meer vrij zijn

Bedankt!
, mijn oplossing zou een groter paard zijn
maar aangezien dat niet kan weet ik het ook niet
Mijn vader is nog groter en er waren nog 2 paarden over. In eerste instantie was het doel om mijn vader te leren paardrijden voor de vakantie en dat ik dan gewoon een keertje mee zou gaan. Echter was het wel heel gezellig en rijd ik nu iedere week gewoon mee. Vandaar dat er eigenlijk ook niet echt rekening was gehouden qua planning met mij. Als er mensen niet komen, kan ik wel op een ander paard. Maar normaal gesproken als iedereen komt, is er geen ander paard meer vrij