Serengo in training

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Serengo

Serengo in training

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-08 22:37

Na 4 weken van rust omdat meneer vast heeft gelegen in zijn stal is hij sinds anderhalve week weer aan het werk. Gelukkig gaat dat allemaal goed, en pakt hij het goed aan.
We rijden vooral recreatief momenteel, maar toch wel met een neiging naar serieus dressuur. We hebben saampjes 1 keer in de week les, en daarmee komen we zeer goed vooruit.
De sporen moeten de volgende keer iets later zag ik al aan de foto's. In priciepe heb ik ze niet nodig, hij is heet zat, maar soms heeft hij een moment waarop hij helemaal dicht slaat. Dan blokkeerd hij alles. Net of hij een grote muur om zich heen bouwt in een razend tempo. Het enige waarmee ik hem doorheen krijg is dat spoortje, daarmee kan ik door zijn muurtje heen prikken, en dan is alles weer goed. Hij is bij zijn vorige eigenaar niet zo goed behandeld onder het zadel, en is daarbij zijn hele vertrouwen tijdens het rijden kwijt geraakt. Dit zijn we met veel gedult en begrip aan het opbouwen, maar soms heeft hij even een terugval, en blokkerd hij zoals ik eerder vertelde.
De beugels zouden best een gaatje langer mogen. Ze waren eerst nog korter Bloos Dit heb ik geprobeerd, maar hier kon ik mijn balans niet goed vinden, waardoor Ser erg heet kon worden. Daarom heb ik de beugels even deze lengte gehouden zodat ik langzaam aan een gaatje extra kan wennen.
Lang verhaal, maar niks gebeurt zonder reden. Nu komen dan de foto's
Afbeelding
Los stappen, tegenwoordig kan dat dus zonder spanning!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Galopje, vinden we beide moeilijk, maar we komen er wel uit.

Afbeelding
Pasje wegrijden vindt Ser nog moeilijk. Hierbij wil hij graag een beetje duiken. Meestal kan ik dat er redelijk uit rijden, hier was ik iets te laat.

Afbeelding
De buiging die al een stuk verbeterd is.

Afbeelding

Afbeelding
En een galopje andere kant.

Commentaar is welkom, mits het vriendelijk blijft. Neem wel de tijd om het bovenstaande stukje door te lezen. Serengo moest van ver komen, en hij is er nog niet, maar hij is al een heel eind op weg.

Martine123

Re: Serengo in training

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 22:44

wat een prachtig paard! roze staat goed, maar ik zou hem iets meer ruimte geven van voor en miss iets minder druk daarbij op je teugels houden;)

Anoniem

Re: Serengo in training

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 00:28

Hmm...Als ik zo kijk vind ik het niet gek klinken dat hij heet wordt op sommige momenten,
je heb namelijk geen contact met je zitknobbels, je zit erg op de achterkant van het zadel.
Maar dat zou ook heel goed kunnen komen omdat je beugels zo kort zijn.
Hierdoor kan je ook niet je hakken uitdrukken, krijg en bijelkaar geknepen billen gevoel bij het zien van de foto's begrijp ej wat ik bedoel?

Als ik jou was zou ik toch me meer op de zit gaan concentreren, eventueel met een paar zitlessen?