Huib @ wedstrijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

vivian2

Huib @ wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-08 21:10

Halloo

ik ben vandaag weer op wedstrijd geweest onze eerste wedstrijd in de L1 het ging best goed had 191 punten en 182 punten. er zijn nog veel verbeter punten zoals halstrekken, middenstap, overgangen en middendraf. Maar daar zijn we hard mee bezig en gaat steeds beter:D
Ik rij Huib nu ongeveer anderhalf jaar en we zijn 1 maart voor het eerst B gestart ondertussen zijn we in 4 keer op wedstrijd door de B heen gevlogen. Deze fotos zijn van 2 weken geleden van onze laatste B wedstrijd daar hadden we 187 en 210 punten dus 4 intotaal Haha! in de 1e proef vond hij de rand van de bak eng (hij vond de bosjes eng) en de witte hekjes, hij was ook niet voorwaarts genoeg. 2e proef reed ik met zweep dus was hij iets voorwaartser bijna alles in de proef ging goed en dat zie je aan de punten Haha! was ik erg blij mee.

inrijden
Afbeelding
1e proef
Afbeelding
Afbeelding
2e proef
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

nog een paar fotos van thuis
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

bedankt dat je even keek Haha!
commentaar is welkom

Winxz_Bas

Re: Huib @ wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 18:19

hee die laatste foto van thusi trainen ziet er echt zo lekker uit he!!
hij verandert zo snel, ziet er echt supe ruit!!, ga zo door, Z gaat je lukken*D allene ie 1e van trainnen thuis, je hoofd(A):A
veel plezier . en mijn commentaar: in de middendraf mag hij zijn kaak meer loslatne, en zijn achterhand er meer onder:P

gr Roos

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 20:30

Ziet er netjes uit voor de B, maar dat zie je ook wel aan je punten. En ook in de L1 komen alweer de nodige puntjes binnen.
Wat me wel opvalt is dat Huib (geweldig leuke naam trouwens *LOL* ) met name in draf er niet altijd helemaal doorheen is en zich niet ontspant in de kaak. Ook kantelt hij zijn hoofd lichtjes als ik het goed zie, zodat de linkerteugel in een boogje komt. In de wendingen ziet het er een heel stuk beter uit en begint hij zich wel te ontspannen. Ik zou dus veel wendingen rijden om hem lekker los in de kaak te maken.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 20:49

Het ziet er idd netjes uit! Wel lijkt hij op sommige foto's het schoftgebied een beetje vast te zetten. Als dat idd zo is: Test regelmatig of hij je hand netjes naar beneden wilt volgen.

Regelmatig voorwaarts neerwaarts trainen maakt dat hij goed los in de rug komt, en ook het schoftgebied goed los maakt. Vanuit het voorwaarts neerwaarts weer oppakken. Zet ie zich vast in de schoft, dan losmaken in voorwaarts neerwaarts en weer oppakken.

Je houding op de wedstrijd fotol's vind ik netjes, maar op de thuis foto's kom je soms teveel op je eigen voorkant, en op de andere hang je juist weer naar achteren. Het is natuurlijk een moment opname, maar probeer ook thuis op je houding te letten Lachen

Succes verder! (en erg leuk paard om naar te kijken, ik zie jullie graag terug op HAW Lachen )

vivian2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-08 18:45

bedankt voor de tips heb ik zeker wat aan! Haha! het dalen van de hals vind hij wel moeilijk maar ben ik veel aan het oevenen. We zijn ook veel wendingen aan het rijden veel figuren achter elkaar enz hij moet ook wat sneller op mn been gaan reageren. op de protecollen staat ook vaak dat hij wat voorwaartser moet lopen, al loopt hij voor mn gevoel niet sloom of zo