Manegepony Vagebond @ 'dressuur'

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Appelflapje

Manegepony Vagebond @ 'dressuur'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-08 20:50

Doei!

Leuk dat je eventjes komt kijken. Lachen Na een lange tijd (echt een paar maanden al) zat ik vandaag weer eens op mijn favoriete manegepaardje/wedstrijdpaardje. Ik breng hem uit in de B en ons grote verbeterpunt is de ontspanning/aanleuning.

Vandaag liep ie best wel lekker, zo ontspannen loopt ie gewoonlijk zeker niet. Soms gaat ie iets te diep en hij mag sowieso iets opgerichter, maar ik ben al hartstikke tevreden: ik had niets meer in mijn handen en hij liep echt makkelijk voor mijn gevoel.

Ik probeer ook op mijn houding te letten, ik heb een probleem met mijn handen. Ik heb er heel erg op gelet vandaag, maar toch zie je het stiekem nog eens terugkomen. Tips daarover zijn welkom! Lachen

1. Iets diep, maar hij gebruikt wel zijn hals goed. Ja Hij laat hem goed los, dat is belangrijk. Lachen
Afbeelding

2. Drafje. Hoofd omhoog. Schijnheilig
Afbeelding

3. Hier gaat ie bijvoorbeeld te diep, maar hij is wél over zijn rug. Lachen
Afbeelding

4. Vind ik een fijn beeld. Ja
Afbeelding

5.
Afbeelding

6. Handen Schijnheilig
Afbeelding

7. Pasje wegrijden, mag veel meer.
Afbeelding

8. Netjes. Ja
Afbeelding

9. Haha!
Afbeelding

10. Lachen
Afbeelding

11. Lovers
Afbeelding

12. Vingers aflikken
Afbeelding

13. En lekker uitdraven. Heerlijk ontspannen paardje. Haha!
Afbeelding

Houd er rekening mee dat het een manegepony is. Knipoog Verder is al het commentaar en tips welkom! Ja

Loiz

Re: Manegepony Vagebond @ 'dressuur'

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 20:53

Ziet er netjes uit, lekker ontspannen!
Hij loopt wel op veel foto's wat achter de loodlijn, misschien wat meer tempo houden om hem op de LL te houden.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 20:57

Je pony hangt onwijs op je hand..hij valt veel te veel op de voorhand, hij mag van achter veel actiever! Ik zou op die manier naar de ontspanning gaan rijden..lekker actief van achter en laat hem vanuit daar je hand maar opzoeken..nu valt ie bijna in slaap!

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 21:12

Ik vind ook dat het paard te veel achter de loodlijn loopt.
Let op je hakken, ik zou zelf de beugels een gaatje langer maken, zodat je, je hakken niet gaat optrekken.
Maar, voor een manegepaard doet ie het goed en jij als ruiter ook hoor!

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 21:16

Vind ook dat ie achter de loodlijn loopt, is hij niet zwaar in je hand? Zo ziet t er iig wel uit, let op dat je meer bergopwaarts rijd Knipoog

Verder leuk paardje! Zou niet zien dat het een manegepony is Knipoog
Veel succes met hem verder!

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 22:52

Misschien voelde het vandaag heel ontspannen voor je, maar let er heel erg op dat je je niet alleen op het hoofd en over de rug lopen gaat focussen. Natuurlijk een belangrijk onderdeel van je rijden, maar dat mag absoluut niet ten koste gaan van je activiteit! Ik denk dat je misschien beter eerst op voorwaartse reactie kunt gaan letten en dat hij vanuit daar kan gaan zakken. Dan hangt hij ook niet zo en is hij al meer op de achterhand.
Verder lijkt hij niet altijd om je binnenbeen te buigen, hij kijkt regelmatig naar buiten, daar kun je nog op oefenen. Dit kun je doen door rechte lijnen af te wisselen met bijvoorbeeld voltes. Slangenvoltes, S-jes of 8-jes zijn daar fijn voor.
Voor je houding: Pas erop dat je je benen lang blijft maken! Hij is natuurlijk een beetje aan de kleine kant aan het worden, maar het plaatje is nu zeker niet verkeerd en als je je benen langmaakt nog beter denk ik!
Nog wat oefening meepakken en dan lekker genieten volgende week zondag Knipoog, veel succes!

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-08 06:11

Bedankt voor alle reacties! Lachen
Hij lijkt inderdaad heel erg te hangen, maar dit deed hij nu juist een keer niet. Knipoog Maar ik snap dat dit zo lijkt, vond het zelf op de foto's ook heel anders dan dat het voelde. Knipoog

window

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 08:17

hey else
vind altijd leuk foto's van jou te zien Haha!

Vagebond mag wel wat actiever, hij vind nu wel best
op een paar foto's lijkt het idd of hij in je handen hangt, dit kunnen ook net moment opnames zijn, anders had je het echt wel gemerkt onder het rijden Knipoog
en let op je benen dat je die lang houd, anders misschien een gaatje langer

succes verder
wanneer heb je weer een wedstrijdje?

Winniiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 09:01

Ziet er goed uit!
Jullie hebben veel verbeterd!
Idd Vagebond loopt achter de loodlijn. En lijkt op je handen steun te zoeken. Dit komt omdat hij in de ontspannenheid en aanleuning tempo gaat vermindenderen. Dit kun je oplossen door lekker tempo te rijden. Zo zal hij ook niet gaan hangen en lekker op zijn eigen beentjes lopen.

En aan je houding: Rug recht borst navoren, kijken waar je naar toe rijdt! En je handen meer dragen. Je houd je handen erg neerwaards en laag. Verder heel goed hoor!
Ga zo door! Ik hoop dat je aan alle tips gaat werken!

P.S. welke chaps heb jij? Knipoog

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 09:10

Op zich ziet het er niet zo heel verkeerd uit.
Zeker voor een manegepony. (niet rot bedoeld, maar dat zijn toch geregeld sterrenkijkers, dus in dat opzicht bedoel ik het)
Maar ook ik vind dat de pony erg hangt. Ik denk dat je dit vrij gemakkelijk op kunt lossen door hem actief te houden.
Nu heb ik het idee dat je je heel erg op bepaalde dingen, dus bijv. over de rug lopen, aan het focussen bent, dat je de rest eigenlijk een beetje vergeet.
Dus probeer wat bewuster paard te rijden. Probeer te rijden op je zit en met je benen. Zo min mogelijk met je teugels, deze dienen echt als ondersteuning. Daarbij moet je het totaalplaatje in het oog houden, dus niet alleen het doel van dat moment.
Zorg dat hij goed actief wordt van achteruit en rustig van voren opvangen. Maar ook echt niet meer dan opvangen. Als dat op een ontspannen manier gebeurd, zal hij waarschijnlijk uit zichzelf gaan zakken. Dan loopt hij ook netjes omlaag en over de rug, maar wel op zijn eigen benen. Nu gebruikt hij teveel de teugels als steuntje.
Dus misschien kun je dat de volgende keer eens uitproberen.

Wat betreft je eigen houding.
Probeer je hakken netjes uit te drukken en je benen lang te maken. Vooral op de eerste foto is het duidelijk te zien dat je ze erg optrekt. Zowel je onderbeen als je hak.
Ook moet je een beetje letten op je handen. Probeer deze rechtop te dragen en ze netjes naast elkaar te houden.
Op sommige foto´s heb je een hele onrustige hand. In de zin van de ene hoog en de ander laag.
Probeer ze ook op een stabiele plaats te houden, dus netjes te dragen boven de manenkam en niet de ene keer wel erboven en de andere keer aan allebei van de hals een hand.

En als laatste zou ik mee willen geven, dat ik denk dat een gaatje langere beugels niet zou misstaan.

Hopelijk vat je al dit niet op als kritiek, want zo is het niet bedoeld.
Het is bedoeld als tips, waar je hopelijk wat aan hebt. Knipoog

Mirte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 09:16

Ik vind dat het er wel ontspannen uit ziet Ja
Maar af en toe loopt j epony nogal op de voorhand, probeer hem 'van achter naar voor' te rijden en dus wat actiever. Gebruik niet alleen je handen, maar een combinatie van je handen, benen en je houding. Wat je houding betreft, iets naar achter en diep in het zadel zitten. En vooruit kijken Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 16:39

Moderatoropmerking:
Reactie die niet aan de nieuwe regels van HAW voldoet verwijderd.