Gisteravond reden Jack en ik een Kür op Muziek tijdens de Almelose Ruiterdagen. Ze hadden in de springring op het hoofdveld een mooie 20*60 baan uitgezet waar behoorlijk wat te zien was.
Losrijden moest gebeuren tussen de hindernissen, waardoor Jack er nogal van overtuigd was dat ie mocht springen. Helaas moest ik 'm teleurstellen en moest ie gewoon aan de bak
. Hij was met losrijden erg sterk, heet en gespannen. Ik had bijna een uur de tijd om los te rijden, dus had gelukkig mooi de tijd om hem met zijn aandacht bij mij te krijgen.
In de training zijn we vooral bezig om hem van mijn hand af te krijgen en hem steeds losser door het lijf te laten bewegen. Thuis gaat dit echt steeds beter, maar door spanning (van ons beide
)lukt dit op concours niet altijd even optimaal. Gelukkig lukt dit op concours ook wel steeds beter en sneller.In de ring was ie gister nog wel wat gespannen en kreeg ik af en toe wat teveel in de hand. Toch liep ie geen slechte proef en was ik ook absoluut niet ontevreden. Van de jury bij H kregen we 67.25% en stonden we 2e. Van de jury bij C kregen we ruim 60%, wat mij eigenlijk behoorlijk tegenviel. Uiteindelijk gemiddeld 63.75% en een 6e plaats.
Nou, hier zijn de foto's dan maar
.1.

Rondje om de ring, meneer vond het nogal spannend dus even belonen.
2.

Binnenkomen in draf.
3.

Halthouden en groeten.
4.

Een fijn drafje.
5.

Appuyement naar links, zijn moeilijke kant. Hij houdt zich door spanning wat vast in de nek en ik moet hem meer begrenzen aan mijn buitenteugel.
6.

Drafappuyement naar rechts.
7.

Verzamelde stap voor keertwending. Neusje er meer uit en meer lengte in de hals.
8.

En nog een galopje.
Foto's zijn gemaakt door Dela op Bokt. Delanie, nogmaals bedankt!!
En, wat vinden jullie ervan
?
op de laatste foto haal je je binnenhand in

Het lijkt soms inderdaad nog iets stug..net wat je zegt hij moet nog iets meer van de hand af komen en dan echt swung krijgen, maar dat gaat vast goed komen!