Ojack @ kür Almelose Ruiterdagen [Z2]

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

IndianSummer

Ojack @ kür Almelose Ruiterdagen [Z2]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-08 16:01

Hallo Bokkers!

Gisteravond reden Jack en ik een Kür op Muziek tijdens de Almelose Ruiterdagen. Ze hadden in de springring op het hoofdveld een mooie 20*60 baan uitgezet waar behoorlijk wat te zien was.
Losrijden moest gebeuren tussen de hindernissen, waardoor Jack er nogal van overtuigd was dat ie mocht springen. Helaas moest ik 'm teleurstellen en moest ie gewoon aan de bak Haha!.
Hij was met losrijden erg sterk, heet en gespannen. Ik had bijna een uur de tijd om los te rijden, dus had gelukkig mooi de tijd om hem met zijn aandacht bij mij te krijgen.
In de training zijn we vooral bezig om hem van mijn hand af te krijgen en hem steeds losser door het lijf te laten bewegen. Thuis gaat dit echt steeds beter, maar door spanning (van ons beide Clown )lukt dit op concours niet altijd even optimaal. Gelukkig lukt dit op concours ook wel steeds beter en sneller.
In de ring was ie gister nog wel wat gespannen en kreeg ik af en toe wat teveel in de hand. Toch liep ie geen slechte proef en was ik ook absoluut niet ontevreden. Van de jury bij H kregen we 67.25% en stonden we 2e. Van de jury bij C kregen we ruim 60%, wat mij eigenlijk behoorlijk tegenviel. Uiteindelijk gemiddeld 63.75% en een 6e plaats.

Nou, hier zijn de foto's dan maar Haha!.

1. Afbeelding
Rondje om de ring, meneer vond het nogal spannend dus even belonen.

2. Afbeelding
Binnenkomen in draf.

3. Afbeelding
Halthouden en groeten.

4. Afbeelding
Een fijn drafje.

5. Afbeelding
Appuyement naar links, zijn moeilijke kant. Hij houdt zich door spanning wat vast in de nek en ik moet hem meer begrenzen aan mijn buitenteugel.

6. Afbeelding
Drafappuyement naar rechts.

7. Afbeelding
Verzamelde stap voor keertwending. Neusje er meer uit en meer lengte in de hals.

8. Afbeelding
En nog een galopje.

Foto's zijn gemaakt door Dela op Bokt. Delanie, nogmaals bedankt!!

En, wat vinden jullie ervan Haha! ?

KiWiKo

Re: Ojack @ kür Almelose Ruiterdagen [Z2]

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 16:04

vind het er keuheurig uitzien. Ik heb hard moeten zoeken naar een rijtechnisch puntje, maar ik heb hem gevonden Lachen op de laatste foto haal je je binnenhand in Lachen probeer je binnenhand niet niet terug te werken Lachen

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 16:07

Ook ik vind het er keurig uit zien, niet heel veel spanning, maar een geconcentreerd paard. Een ander rijtechnisch puntje dan je binnenhand op de laatste foto kan ik ook niet vinden. Vind het gehele beeld er oké uit zien, zou het alleen hier en daar toch iets meer ontpannen willen zien, al is er ook niks mis met een geconcentreerd paard. Ga zo door! OK dan!

inkiepinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 16:15

super foto's!! je je reed ook een super mooie kur!
je mist inderdaad wat buiging om het binnenbeen maar met minder spanning is dit denk ik al een stuk beter! mssn is het een idee om te appuyeren volte en dan weer appuyeren Knipoog

retseH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 16:18

Heeee Joyce!
Wat leuk om fotos te zien van jullie!

Ziet er goed uit hoor Ja Het lijkt soms inderdaad nog iets stug..net wat je zegt hij moet nog iets meer van de hand af komen en dan echt swung krijgen, maar dat gaat vast goed komen! Ja
Veel succes er verder mee!

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 17:15

netjes hoor joyce Haha!
vanaf de foto's kun je zien dat hij nog wat stug over komt, maar dat komt wel goed! hij liep er gisteren al lekker door heen.
Enne graag gedaan hoor! Knipoog

Tempiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 17:52

Bedankt allemaal!

Hij ziet er idd soms wat stug uit, en dat heeft dan weer met zn spanning te maken.

Inge; Bedankt voor de tip, gaan we eens proberen!

Edit: Dit is onder de Bokt-naam van mn zusje Clown
Laatst bijgewerkt door Tempiee op 21-06-08 18:04, in het totaal 1 keer bewerkt

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 03:40

Moderatoropmerking:
aantal reacties verwijderd die niet volgens de nieuwe regels zijn

Tine1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 20:38

Probeer hem nog wat meer te laten dalen met de achterhand, hij loopt af en toe nog een beetje met een hoog kruis. Lekker veel schakelingen gaan rijden, zo zal de stugheid ook nog afnemen.