Cleo en Maiko - ZZ-licht in Hulten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CleovG

Cleo en Maiko - ZZ-licht in Hulten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-08 15:15

Vandaag (21 juni 2008) had ik weer een zz-licht wedstrijd. Het is nu mijn 3e wedstrijd in het ZZ-licht. De punten worden steeds wat hoger.

Met losrijden was Maiko erg fijn, eigenlijk net wat te fijn. Meestal zoekt Maiko de grens een beetje op. Ik heb de laatste week erg goed getraind op de activiteit en expressie van zijn draf, dit is voor mij nog heel moeilijk, maar ik kan het steeds beter volhouden zonder iedere pas gelanceerd te worden, haha. Zijn draf was met losrijden heel fijn.
Tijdens mijn eerste proef was Maiko ontzettend vervelend, hij wilde niet normaal draven en hij had zoiets van: ik doe het lekker zelf wel. Het is dan niet dat het heel slecht gaat, maar het is het allemaal net niet. Ik ben de eerste proef eigenlijk alleen maar bezig geweest met corrigeren.
De tijd tussen de eerste en de tweede proef heb ik nuttig gebruikt. Ik ben zelf de grens op gaan zoeken bij Maiko, ik heb alles net wat meer gevraagd dan dat hij wou. Hij kwam even in protest (dan gaat hij staan hupsen) en daarna was hij nog fijner dan met het losrijden voor de eerste proef, maar nu was het meer van mij, hij liep niet zijn eigen showtje.
De tweede proef werd gejureerd door de jury die me in Weert 5% minder gaf dan de andere jury's, ik verwachtte dus niet al te hoge punten. De proef ging eigenlijk heel fijn, Maiko wachtte op mij, in plaats van dat ik achter Maik aan ging. Helaas maakte ik een aantal domme fouten, wat mij mijn winstpunt kostte.

Het is voor mij nu nog moeilijker om netjes te blijven zitten, hij draaft dan zo ruim dat ik echt de lucht in gegooid word Clown

De score was voor de eerste proef 58,14%, bij 1 jury zelfs op winst!!
De score van de tweeded proef was 58,82%, erg jammer van die domme fouten dus.

Ik ben erg blij met de scores, ik weet nog niet precies wat het commentaar was, vanmiddag neemt Carola de protocollen voor me mee!

1 Afbeelding

2 Afbeelding

3 Afbeelding

4 Afbeelding
Vierkant he Haha!

5 Afbeelding

6 Afbeelding

7 Afbeelding

8 Afbeelding
Halthouden- op de achterhand he Clown

Angelaa2

Re: Cleo en Maiko - ZZ-licht in Hulten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 15:22

probeer soms je handen rechtop te houden Knipoog
Het geeft wel een fijn beeld weer, ziet er ontspannen uit!
soms tenen nog ietsje naar binnen (kan moment opname zijn) en dan is het totaal plaatje nóg mooier!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 15:30

Probeer recht voor je uit te kijken, handen rechtop en je hakken uitdrukken. Heb een beetje het idee dat je met een bolle rug rijd. Jullie gaan wel zeker vooruit. Ja

Draflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 16:43

jammer dat je geen winst hebt maar je zit er niet veel onder dus volgende keer beter,

Jij niet meer met stang en trens? Kan me heugen dat jij daar wel altijd mee reed. wat is de rede ervan dat je niet meer met rijd als ikv ragen mag?

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 17:15

Goed hoor, knap dat je niet met S&T rijd. Die winstpunten komen van zelf wel!

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-08 17:20

Even over mijn stang Ik heb het even dik gedrukt zodat het voor geinteresserde wat beter opvalt.
Stang en trens is voor mij heel erg lang moeilijk geweest om mee te rijden, ik kan er nu eigenlijk prima mee overweg. Toch kies ik er voorlopig voor om Maik alleen op trens te rijden. Hier heb ik voor gekozen omdat Maiko erg gevoelig is op de stang. En omdat ik hem nu afentoe moet corrigeren doe ik dit liever gewoon op trens, hij reageert er even goed op maar het is gewoon een stk vriendelijker voor Maik.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 17:28

Ziet er netjes uit Cleo! Volgende keer heb je gewoon een wp!
Ik snap waarom je dan met trens bent gaan rijden Ja Ook geen junioren dan voorlopig? Want daar is het toch verplicht??
Let wel op je pianohandjes
Laatst bijgewerkt door Bellex op 21-06-08 17:32, in het totaal 1 keer bewerkt

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-08 17:30

Ik kan er zo weer een stang bij hangen hoor, daar loopt hij ook prima op, alleen het corrigeren vind ik voor mijn gevoel fijner en vriendelijk op trens (en nee het is niet zo dat ik met trens heel het bit tussen zn kiezen door rag hoor Clown ) dus voor de Junioren is dat geen probleem. Maar voorlopig heb ik geen junioren gepland, ik heb me alleen ingeschreven voor eind september in duitsland!

Draflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 20:37

ii vind het wel heel netjes dat je in deze klasse ook zonder s & t kan rijden maar als het voor jou gevoel prettiger is zonder dan moet je mooi zonder rijden het ziet er namelijk zo ook erg goed uit. ook met stang vind ik hem goed lopen maar zo zekers ook

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 10:38

Moderatoropmerking:
Reacties tegen de regels verwijderd.