Met losrijden was Maiko erg fijn, eigenlijk net wat te fijn. Meestal zoekt Maiko de grens een beetje op. Ik heb de laatste week erg goed getraind op de activiteit en expressie van zijn draf, dit is voor mij nog heel moeilijk, maar ik kan het steeds beter volhouden zonder iedere pas gelanceerd te worden, haha. Zijn draf was met losrijden heel fijn.
Tijdens mijn eerste proef was Maiko ontzettend vervelend, hij wilde niet normaal draven en hij had zoiets van: ik doe het lekker zelf wel. Het is dan niet dat het heel slecht gaat, maar het is het allemaal net niet. Ik ben de eerste proef eigenlijk alleen maar bezig geweest met corrigeren.
De tijd tussen de eerste en de tweede proef heb ik nuttig gebruikt. Ik ben zelf de grens op gaan zoeken bij Maiko, ik heb alles net wat meer gevraagd dan dat hij wou. Hij kwam even in protest (dan gaat hij staan hupsen) en daarna was hij nog fijner dan met het losrijden voor de eerste proef, maar nu was het meer van mij, hij liep niet zijn eigen showtje.
De tweede proef werd gejureerd door de jury die me in Weert 5% minder gaf dan de andere jury's, ik verwachtte dus niet al te hoge punten. De proef ging eigenlijk heel fijn, Maiko wachtte op mij, in plaats van dat ik achter Maik aan ging. Helaas maakte ik een aantal domme fouten, wat mij mijn winstpunt kostte.
Het is voor mij nu nog moeilijker om netjes te blijven zitten, hij draaft dan zo ruim dat ik echt de lucht in gegooid word

De score was voor de eerste proef 58,14%, bij 1 jury zelfs op winst!!
De score van de tweeded proef was 58,82%, erg jammer van die domme fouten dus.
Ik ben erg blij met de scores, ik weet nog niet precies wat het commentaar was, vanmiddag neemt Carola de protocollen voor me mee!
1

2

3

4

Vierkant he

5

6

7

8

Halthouden- op de achterhand he