Naverona, (JeraldoxVerona) @ dressuur en laag sprongetje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Angelaa2

Naverona, (JeraldoxVerona) @ dressuur en laag sprongetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-08 13:45

Hallo, omdat mijn vorige topic was gesloten, omdat ik een foto had geplaatst van een vriendin, open ik hierbij een nieuwe.

Dit is mijn verzorgpaard Naverona-naf, we rijden denk ik op B-L niveau. Ze kan al wijken en contragalop aanspringen etc. maar we rijden geen wedstrijden.
We zijn nu vooral (tijdens de les) bezig met ontspanning erin rijden, en dat lukt nu aardig, en dat ze goed op het been loopt en hieruit volgen de andere oefeningen.
Ik heb laatst ook tijdens de les een klein sprongetje gemaakt. Hier helaas geen foto's van!
Ik loop soms een beetje tegen mijn houding aan, zoals ik op meerdere foto's van vandaag heb ontdekt. vb: ik steek mijn tenen nog wel eens naar buiten, handen niet altijd gesloten, moet haar ook wat meer oppakken soms iets te ver naar voren (vaak een momentopname, of ik ben te geconcentreerd) en zo zijn er nog wel een aantal punten, maar ik heb niet voor niets les Met springen moet ik oefenen om langer te blijven zitten en later te staan, vandaar dat het ook geen hoge sprongen zijn en verder commentaar laat ik aan jullie over .
Heb haar manen trouwens vandaag getrokken, maar door de wind etc. bleef het omhoog staan, nu lijkt ze een beetje op een fjord

Goed na mijn lange verhaal dan hier de foto's; (niet op volgorde)

1. Wat kom jij doen
Afbeelding

2. en een drafje
Afbeelding

3. instappen
Afbeelding

4. halthouden (is iets scheef genomen volgens mij)
Afbeelding

5. beginnen met halstrekken
Afbeelding

6. moet haar meer oppakken
Afbeelding

7. inzet volte
Afbeelding

8. en even gek doen + belonen
Afbeelding

en springen (nouja wat je springen noemt *LOL* ), zie nu dat ik me teugels veel korter mag houden en dus meer contact, moet dat ook met dressuur doen (of hoeft dat niet boven de sprong?) wou ze toch plaatsen voor commentaar, en tips, alhoewel ik niet zo veel spring!

9. kruisje
Afbeelding

10. same, alleen naf denkt, moet het zo laag Vork
Afbeelding

11. lol met je knol Lachen
Afbeelding

12. en het 1na hoogste, (hierna ging ie 2 gaatjes omhoog maar daar geen foto's van Knipoog )
Afbeelding

Verder commentaar/tips laat ik aan jullie over, wees lief voor me Haha!
vinden jullie haar ook een mooie 'fjord'? heb het achteraf gezien te kort getrokken, groeit hopelijk snel weer bij Nagelbijten / Gniffelen

itsinmygenes

Re: Naverona, (JeraldoxVerona) @ dressuur en laag sprongetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 14:49

Heee Angela! Haha!
Ziet er heel leuk uit, naf blijft echt een leuk paard!!
Je moet wel proberen om af en toe wat verder naar achter te zitten,
maar daar ben je al aan het werken!
Ook heel goed dat je zo aan ontspanning aan het werken bent OK dan!

riviera2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 15:23

Je mag je handen op sommige foto's meer dragen waardoor er ook een duidelijker knikje in je elleboog komt. Verder ziet het er erg ontspannen uit. Is ze drachtig of heeft ze gewoon een beetje veel grasjes gegeten Knipoog?

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-08 15:49

fenk schreef:
Je mag je handen op sommige foto's meer dragen waardoor er ook een duidelijker knikje in je elleboog komt. Verder ziet het er erg ontspannen uit. Is ze drachtig of heeft ze gewoon een beetje veel grasjes gegeten Knipoog?

Ja, je hebt helemaal gelijk, maar bij de manege lessen moet ik ze juist laag en bij het zadel houden Nagelbijten / Gniffelen dus daarom doe ik dat soms op haar ook, best vervelend!
Ze is een beetje aan de dikke kant Ja, vooral omdat ze nu dag en nacht op het land staat, en hooi krijgt bijgevoerd (gewoon onbeperkt in zo'n hooiding) (land alleen is namelijk niet genoeg voor hun 3en)
En ze is dit jaar wel geinsemineerd, en over 13 dagen word ze gescand en nu is het maar hopen!
Bedankt voor je tips en compliment, ben nu eindelijk op de goede weg met lessen (1 keer in de 2 weken en dan lekker zelf oefenen), eerst goede basis en de rest komt er ook aan Ja

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 00:41

Heeeey angel Lovers

leuke foto's hoor, wat een lekkere bollie is het ook Lachen
ik heb nog wel wat tips, en dat is vooral met springen contakt te houden Lachen
je bent geneigt je handen naast de hals te leggen waardoor het contakt met het paard soms wat weg dijnt.
je kunt beter je handen iets naar voren ( dus meegeven ) doen Lachen dat geeft ook een netter beeld.

verder heb ik ook foto's van jullie gezien in jullie begin stadium dus mijn wel gemeende complimenten met jullie vooruitgang Lachen

( jullie doen het een stuk beter dan ik hihi )

Byeee OK dan!

Cupcake_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 11:39

Náffffff! Lovers
Idd Blijft gewoon een lekker rond en mooi paardje Haha!
Ik vind het springen er al best goed uit zien hoor, je mag wel je teugels wat korter houden en verder je tenen wat meer naar binnen gedraaid houden..
Ook wil ik even wat complimentjes geven over het feit dat je al zó ontzettend ver bent gekomen met naf, en het ziet er stukken beter uit dan toen je nog geen les kreeg! Haha!
Leuke foto's en succes nog verder met rijden!

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-08 17:32

Biebz95 schreef:
Náffffff! Lovers
Ik vind het springen er al best goed uit zien hoor, je mag wel je teugels wat korter houden en verder je tenen wat meer naar binnen gedraaid houden..
Ook wil ik even wat complimentjes geven over het feit dat je al zó ontzettend ver bent gekomen met naf, en het ziet er stukken beter uit dan toen je nog geen les kreeg! Haha!

Tatjana & bibi dankjullie wel voor jullie lieve complimenten! vind het zelf ook al stukken beter uit zien dan eerst Lovers
Word nu mijn echte dressuur paardje Lachen hoop ook ooit eens te starten!
Ga volgende keer met rijden (denk morgen) jullie tips opvolgen Lachen
de tips over het springen ga ik volgende keer doen als er iemand bij is om te springen Knipoog tenen leven nou eenmaal een eigen leven al helemaal als ik bijna elke dag met leren rijd en dan in de les zonder Huilen van het lachen (waarom weet ik niet Clown)

Valyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 18:58

ik zou als ik jou was je teugels iets korter nemen en met je been er bij blijven zodat ze niet zo met haar hoofd 'hangt' en wat meer bij elkaar gaat lopen!
verder ziet het er heel rustig uit het geeft een mooi gemakkelijk beeld vind ik!
succes!

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-08 19:16

Valyra schreef:
ik zou als ik jou was je teugels iets korter nemen en met je been er bij blijven zodat ze niet zo met haar hoofd 'hangt' en wat meer bij elkaar gaat lopen!
verder ziet het er heel rustig uit het geeft een mooi gemakkelijk beeld vind ik!
succes!

Dankje Lachen maar dankjewel voor je reactie en ik moet er eerst wat langer en wat naar beneden rijden zodat ze beter over haar rug gaat lopen, en over een tijdje gaan we er meer oppakken Knipoog maar hier was het ook wel een beetje overdreven lang Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 23:46

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de nieuwe regels van HAW voldoen verwijderd.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-08 12:34

Biebz95 schreef:
Náffffff! Lovers

Dankjewel voor de complimenten Haha!
Ik ga er deze week op letten en mee aan de slag Ja

Iemand anders nog tips wat ik kan verbeteren?

sarah_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 22:07

Mijn reactie was helaas verwijderd; nou bij deze een met commentaar.

Het ziet er al stukken beter uit, jullie komen er wel.
maar probeer ook er op te letten dat je je hakken goed uitdrukt.. (niet dat je het nu zo fout doet maar er moest iets bij hea Tong uitsteken )

noura

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 22:39

Gaaf halster!
Probeer haar wat meer nageeflijk te rijden. Als je haar nageeflijk rijd krijgt ze nog meer hals. Dan krijg je ook wat meer controle en gaat het springen ook beter. Het ziet er al heel goed uit hoor!

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-08 15:42

noura schreef:
Gaaf halster!
Probeer haar wat meer nageeflijk te rijden. Als je haar nageeflijk rijd krijgt ze nog meer hals. Dan krijg je ook wat meer controle en gaat het springen ook beter. Het ziet er al heel goed uit hoor!

Dankje Lachen halster heb ik bij abbonement op de ros gratis gekregen Knipoog
Ik ben ook druk bezig met rond rijden, maar ik wil vooral ontspanning zodat ze echt van achter naar voor loopt Knipoog anders krijgt ze de verkeerde spieren en over een tijdje gaan we haar in de les ook opakken zodat het er al wat beter uit ziet. Je hebt wel gelijk, want ik moet er wel meer oppakken, maar voor mijn gevoel kantel ik dan naar voren.. Ga er aan werken Knipoog! dankjewel voor de tips Lachen

@ sarah; Dankjewel Lachen

Iemand anders nog tips hoe ik haar beter kan rijden/laten lopen?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 09:15

Wat leuk om een Jeraldo te zien! Heb er zelf ook 1 gehad (foo's in profiel) en je ziet ze niet veel meer.

Probeer veel overgangen te rijden. En dan ooral kort achter elkaar. Enkele pasjes naar voren, par pasjes teru. Telkens kijken hoever je kan gaan en opletten dat ze in die overgangen niet sterk wordt. Doet ze dat wel even benen erbij en handen sluiten totdat ze nageeft, zonder dat jij je te sterk maakt in de hand.
Probeer je teugles iets korter te nemen en zelf je lichaam lang te houden. Dan hou je automatisch ook je benen er meer aan.

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 09:28

Hoi !

Leuke foto's zeg,mooi paard,nogal een bolletje,maarja,wat wil je met dat verse gras in de zomer,dat heb ik ook met mijn paard gehad Tong uitsteken

Ziet er redelijk ontspannen uit hoor Knipoog
Zoals de anderen al zeggen,je mag je handen wel wat hoger.
En op sommige foto's lijken de teugels nogal losjes,of zie ik dat verkeerd ? Lachen

Probeer haar ook wat ronder te rijden,wat met je teugels te 'spelen',maarja,kan zijn dat jullie daar aan werken of nog niet aan begonnen zijn ofzo Lachen

Maar verder,gaaf dekje,leuke kleur Tong uitsteken
Leuke combinatie vind ik ook Knipoog

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-08 13:33

peanutbutter schreef:
Wat leuk om een Jeraldo te zien! Heb er zelf ook 1 gehad (foo's in profiel) en je ziet ze niet veel meer.

Probeer veel overgangen te rijden. En dan ooral kort achter elkaar. Enkele pasjes naar voren, par pasjes teru. Telkens kijken hoever je kan gaan en opletten dat ze in die overgangen niet sterk wordt. Doet ze dat wel even benen erbij en handen sluiten totdat ze nageeft, zonder dat jij je te sterk maakt in de hand.
Probeer je teugles iets korter te nemen en zelf je lichaam lang te houden. Dan hou je automatisch ook je benen er meer aan.

Leuk dat jij er ook 1 hebt gehad Haha!
Ik rijd ook best veel overgangen, maar je moet op zoveel dingen letten Vork
met les gaat het wel heel goed Ja dan loopt ze heel ontspannen.
teugels wapperen altijd een beetje omdat ik anders denk dat ik voorover ga ''hangen'' dat is nu al wel minder, pak er nu ook wat meer op Lachen
Ga deze zomer weer flink aan de bak Lachen