Naverona (dressuur en laag sprongetje)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Angelaa2

Naverona (dressuur en laag sprongetje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-08 22:56

Hallo,

Dit is mijn verzorgpaard Naverona-naf, we rijden denk ik op B-L niveau. Ze kan al wijken en contragalop aanspringen etc. maar we rijden geen wedstrijden.
We zijn nu vooral (tijdens de les) bezig met ontspanning erin rijden, en dat lukt nu aardig, en dat ze goed op het been loopt en hieruit volgen de andere oefeningen.
Ik heb laatst ook tijdens de les een klein sprongetje gemaakt. Hier helaas geen foto's van!
Ik loop soms een beetje tegen mijn houding aan, zoals ik op meerdere foto's van vandaag heb ontdekt. vb: ik steek mijn tenen nog wel eens naar buiten, handen niet altijd gesloten, soms iets te ver naar voren (vaak een momentopname, of ik ben te geconcentreerd) en zo zijn er nog wel een aantal punten, maar ik heb niet voor niets les Vork Met springen moet ik oefenen om langer te blijven zitten en later te staan, vandaar dat het ook geen hoge sprongen zijn Knipoog en verder commentaar laat ik aan jullie over Knipoog.
Heb haar manen trouwens vandaag getrokken, maar door de wind etc. bleef het omhoog staan, nu lijkt ze een beetje op een fjord Bloos

Goed na mijn lange verhaal dan hier de foto's; (niet op volgorde)

1. Wat kom jij doen Vingers aflikken
Afbeelding

2. en een drafje
Afbeelding

3. instappen
Afbeelding

4. en halt! naast mijn vriendje, moet wel opletten en onstpannen
Afbeelding

5. indraven met nog een langere teugel
Afbeelding

6. Wazig maar wel mooie foto
Afbeelding

7. inzet volte
Afbeelding

8. Wat doet baasje gek Vork (ach nu kan ik slapen)
http://i25.tinypic.com/168bg2r.jpg

en springen (nouja wat je springen noemt Vork), zie nu dat ik me teugels veel korter mag houden en dus meer contact (of hoeft dat niet boven de sprong?) wou ze toch plaatsen voor commentaar, en tips, alhoewel ik niet zo veel spring!

9. kruisje
Afbeelding

10. naf denkt; 'moet dit echt zo laag' Vork
Afbeelding

11. lol met je knol
Afbeelding

12. het ''hoogste'' van vandaag
Afbeelding

13. Zo kan het ook, met dat beentje Vork (vriendin die even fotografe was Vork)
http://i32.tinypic.com/2h3yn45.jpg

Verder commentaar/tips laat ik aan jullie over, wees lief voor me Haha!
vinden jullie haar ook een mooie 'fjord'?

MaNdiii

Re: Naverona (dressuur en laag sprongetje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 23:01

heeij leuke foto's probeer alleen wel op je voeten te letten.
Volgens mij moet je boven de sprong wel contact houden maar hellemaal zeker weet ik dat niet Knipoog

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-08 23:06

MaNdiii schreef:
heeij leuke foto's probeer alleen wel op je voeten te letten.
Volgens mij moet je boven de sprong wel contact houden maar hellemaal zeker weet ik dat niet Knipoog

Dankje, daar ben ik ook mee bezig Ja maar soms rijd ik met mijn leren laarzen en vaak wissel ik dat af en is dat een beetje vreemd Nagelbijten / Gniffelen maarja ze willen gewoon te graag een eigen leven lijden Ach gut

Mellanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 23:08

vind het super van je dat je zo springt!
Beter dan je hem ontzettend ligt te trekken Lachen
en op deze hoogte kun je het makkelijk oefenen om een goede houding te krijgen Lachen
Verder misschien wat lager intstellen Lachen
Maar ziet er lekker ontspannen uit.. Lachen
Maar boven de sprong hoef je niet veel contact te hebben, als de mond van het paard maar niet belast word! maar na de sprong natuurlijk weer wel contact Lachen

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-08 23:15

Mellanii schreef:
vind het super van je dat je zo springt!
Beter dan je hem ontzettend ligt te trekken Lachen
en op deze hoogte kun je het makkelijk oefenen om een goede houding te krijgen Lachen
Verder misschien wat lager intstellen Lachen
Maar ziet er lekker ontspannen uit.. Lachen
Maar boven de sprong hoef je niet veel contact te hebben, als de mond van het paard maar niet belast word! maar na de sprong natuurlijk weer wel contact Lachen

oke dankje voor je complimenten Lachen En voor de sprong heb ik vaak wel goed contact maar als ik mijn teugels kort neem lijkt het voor mijn gevoel dat ik voorover ga hangen en dan rijd ik niet lekker.. (met dressuur en aanrijden op de sprong ook)
lager instellen ben ik ook mee bezig, maar ben vooral met les aan ontspanning aan het werken en goede spieren kweken, maar soms dan gaat ze wel wat lager lopen maar soms ook weer niet.. Heb gelukkig nu ook les sinds februari denk ik en werken we er hard aan Ja dankje voor je tips en commentaar!

even een foto van 1 of 2 jaar geleden ofzo ( in ieder geval voor de privelessen) :
Afbeelding
we zijn, al zeg ik het zelf, wel vooruit gegaan Ja

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 11:49

angelaaaa mooie foto's hoor Haha!
enne mooie imitatie fjord Tong uitsteken
heb er zelf ook 1 ( saphira ) haha.
enne je moet idd boven de sprong kontakt houden.
je handen moeten op de zelfdeplek oneveer blijven als ze normaal zitten alleen enkel een stukje verder zodat je mee geeft dat mis ik bij jou een beetje verder super Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 11:52

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [HAW] Welkom op HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.

Je mag alleen foto's plaatsen waar je zelf op staat.