we zijn hard aan het trainen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jeen

we zijn hard aan het trainen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-08 19:46

een tijdje terug heb ik een topic geopend met foto's van dute en mij, ik heb toen allemaal tips gekregen en daar zijn we hard mee aan de slag gegaan. we zijn er nog lang niet maar ik vind het wel iets beter al
Voor de info, dute en ik rijden op geen enkel niveau maar we willen als we er ooit klaar voor zijn ooit eens een b proefje rijden.

Aandachtspunten van de vorige keer
- niet voorover duiken, rechtop zitten
- de teugels niet in een boogje houden
- hakken uitdrukken

een foto van de vorige keer
Afbeelding
en vandaag
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

het rechtop zitten en het contact houden vind ik al iets beter worden, al kan het nog beter
het hakken uitdrukken blijft moeilijk Boos!
er zijn vast wel mensen die nog tips hebben, dus wie mij wil helpen om b klaar te worden brand maar los ik beloof dat ik er dan aan zal werken Haha!

groetjes tanja en dute

Maartje1990

Re: we zijn hard aan het trainen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 19:50

rechtop zitten kan ook nog wel wat beter.. je moet eigenlijk ook meer naar áchter... (beetje schuin naar voren) foto's zijn trouwens een beetje vaag.. misschien de volgende keer met imageshack of photobucket doen want mijn album vreet kwaliteit. Je been mag imo ook wat minder ver naar achter en wat je zelf zegt het uitdrukken dus. Verder ziet het er netjes uit Ja

ellentje94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 19:53

het ziet er zeker al beter uit dan de vorige keer
paardje loopt wel erg vaak wat te diep
de puntjes die vorige keer gezecht zijn gelden wel nog altijd
vooral het naar voor buigen en hakken uitdrukken
je hebt wel een prachtig paard

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 19:56

Voor een B-proef ziet het er prima uit, je paardje loopt prima Knipoog

Tip: probeer eens te rijden met leren laarzen, je zult merken dat je dan je hak veel minder makkelijk op kan trekken.

Probeer ook bij het drijven je been niet te ver naar achteren te leggen, je kunt hier later problemen mee krijgen als je met de plaats van drijfen verschillende oefeningen gaat bepalen.

En dat voorover vallen, denk gewoon dat je beter bent dan de rest en Show them what you've got, daarmee bedoel ik dus schouders naar achteren en neus de lucht in (voor je gevoel is het heel raar maar bekijk dan maar eens een foto, dan kijk je opeens voor je).

Succes en op naar je eerste winst Knipoog

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 20:17

In vergelijking met de foto van vorige keer, zit je al veet beter rechtop. Kan nog wel rechter, maar het ziet er stukken beter uit!
Je hebt een mooi paard onder je kont, loopt lekker.
En je hebt een geweldig EK setje. Haha!

Lauraaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 20:22

Het ziet er goed uit!
Alleen zorg dat je je been iets meer naar voren houd! Daardoor zal je denk ik ook wel wat minder voor over vallen!

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 20:45

Het ziet er netter uit dan de vorige keer!
De eerste foto zit je netjes rechtop. Jammer dat je daarna weer iets naar voren valt Bloos
Let op je benen en voeten. Je hakken uitdrukken!

Jills

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 13:37

Het zie er goed uit, commentaar word hierboven al beschreven. Alleen 1 ding ook ondanks het je eigen keus is. Zet een cap op!

Maar verder ga zo door

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 13:42

Jeetje wat een verschil. Lachen
Jullie gaan zeker de goeie kant op en een B proefje zou je zo kunnen rijden!
Misschien een keertje oefenwedstrijd? Tong uitsteken
Je hakken uitdrukken mag inderdaad iets meer.
Misschien de beugel een gaatje langer?

Pierrot_An

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 13:47

Op de eerste foto zit je zeker mooi rechtop! Alleen heb je je benen nog iets te ver naar achteren liggen, dat maakt het ook moeilijk om rechtop te zitten. Misschien een idee om voor je gegoel té ver naar achteren te "hangen" en misschien je beugels met een touwtje aan je singel vast te maken. Kan je misschien iets makkelijker aan de houding wennen. Succes!!

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 19:34

Pierrot_An schreef:
Op de eerste foto zit je zeker mooi rechtop! Alleen heb je je benen nog iets te ver naar achteren liggen, dat maakt het ook moeilijk om rechtop te zitten. Misschien een idee om voor je gegoel té ver naar achteren te "hangen" en misschien je beugels met een touwtje aan je singel vast te maken. Kan je misschien iets makkelijker aan de houding wennen. Succes!!

Dit is geen goede tip en zelfs gevaarlijk, als je dan valt kan je in de beugel blijven hangen en schiet de veiligheidshaak niet open.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 19:38

ziet er prima uit....... maar probeer je been wat af te laten hangen Lachen Lachen dan ga je ook beter zitten Lachen

annenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 21:28

Shyla25 schreef:
Pierrot_An schreef:

Dit is geen goede tip en zelfs gevaarlijk, als je dan valt kan je in de beugel blijven hangen en schiet de veiligheidshaak niet open.

Als je je beugels netje bij je tenen houd blijf je neit hangen hoor! Bij iedere ruitersportzaak kun je zelfs speciale bandjes kopen om je beugels aan je singels vast te maken....

Verder vind ik het er netjes uitzien, je hebt mooi contact met zijn hoofd en zit erg netjes rechtop, zeker verbetering te zien!

Whizzard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 15:27

Ziet er inderdaad netjes uit, je mag voor mijn gevoel nog wel iets rechterop zitten, dan doe je misschien je benen automatisch ook wat verder naar voren Knipoog? Verder loopt je paard echt netjes Lachen.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 15:28

je bent een stuk beter gaan zitten zeg Lachen
probeer alleen dat hij niet te diep gaat lopen

djelysia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 17:50

Heel mooi paard ( het oranje staat hem heel goed ! Lachen )
ziet er netjes uit je houding ook , alleen als ik mag zou ik zeggen je zit wat te ver naarvoren . waardoor je benen een beetje te ver naar achter gaan ,, maar dat is het ook Lachen
veel geluk verder