Mijn 3 jarige andalusiërmerrie!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nena_love

Mijn 3 jarige andalusiërmerrie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-08 15:31

Hallo,

Dit andalusiërpaardje is Chanel. Ze is 3jaar oud en is bij ons op stal geboren! Ik ben met haar opgegroeid. Nu ze 3 jaar is kan ik er eindelijk mee beginnen om haar zadelmak te maken, er staan hieronder ook wat foto's van haar toen ik er voor een van de eerste keren op zat.

Ik wilde graag weten wat jullie van haar vinden Haha! ?
Heeft iemand nog goede tips die ik kan gebruiken Knipoog ?

Ik ben in ieder geval erg trots op haar Haha!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Op deze foto's moeten jullie niet letten op haar lelijk wintervachtje dat er half af was Vork
Mijn houding op deze foto's is niet erg goed, mijn hakken nog wat omlaag, iets rechterop zitten en handen beter neerzetten Bloos het lukte niet erg goed, ik zat er de 1e keer op, maar ben er goed op aan het letten Vork
Afbeelding

Afbeelding

Gipsylover

Re: Mijn 3 jariga andalusiërmerrie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 15:34

Naast een maximum van 15, geldt nu ook een minimum van 5 foto's op HAW zodat mensen zich een goed beeld kunnen vormen van de combinatie. Ik weet niet of het een goed topic is omdat je maar twee rijfoto's hebt.

Verder mijn commentaar: Ik kan het niet echt uit 1 echte stapfoto zien. Maar op dat moment mocht je meer rechtop zitten, en meer je hakken uitdrukken inderdaad.

Verder, het is een hele leuke merrie, veel plezier er nog mee! Knipoog

Banditto

Re: Mijn 3 jarige andalusiërmerrie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 15:37

Hele mooie dame!!!! Mag je trots op wezen!

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 15:40

Wauw wat een mooi paardje heb jij Bloos! Ik vind Anda's echt zo stoer, ga volgend jaar een paar weken op een bedrijf met anda's Haha! Mooie naam ook!

Tips met inrijden vooral consequent zijn en alles volgens 1 manier doen (dan bedoel ik zegmaar aan het begin zodat alles duidelijk is beetje moielijk uit te leggen) en alles rustig aan, dat is wat ik het meest geleerd heb van paarden inrijden Lachen

Succes!

Siegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 18:10

Ik vind haar nog wat te "kinderlijk" en iel aandoen op de foto's... Anda's zijn laatbloeiers hè, dat weet je? Ze worden vaak met 5 of 6 jaar pas ingereden. Nou is dat in dit geval misschien niet nodig, maar misschien is het een idee om haar eerst wat te trainen aan de longe waardoor ze wat gespierder is. Ook goed voer is belangrijk. maar als ik jou was zou ik haar nog lekker een jaar (of misschien wel twee) groen laten.

Het is wel een echte schoonheid! wees er maar zuinig op. Lachen

Edit: Heel verstandig dat je een bodyprotector aan- en cap op hebt!

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 18:15

Knap paardje.
Veel succes met het inrijden, je commentaar geef je zelf al, maargoed dit is het begin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 20:07

Wat een heerlijk ding! Probeer voor je uit te kijken en je hakken uit te drukken en rechtop te zitten voor zover ik kan zien van 1 foto. Ik vindt haar nou niet zo heel 'iel' en jong ogen hoor..

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 20:30

Een Andalusier is laat rijp, dus dit is wel degelijk nog maar een "veulen". Heel goed dat je voorzichtig bent.
het is heel moeilijk om van de foto´s wat te zeggen. En ik denk ook dat het topic meer op zijn plaats is op In The Picture dan hier. Want het zijn prachtige foto´s, complimenten daarvoor.
ik denk dat het handiger is om die eerste paar keren dat je erop zit (en als je erop zit aan de longe enzo9 het beter is om geen teugels aan te nemen, zodat ze geen ruk in de mond krijgt als ze plotselinge bewegingen maakt (die je nog wel kunt verwachten, hoewel ze vaak erg koelbloedig zijn en type opstappen en wegrijden). Ik zou om diezelfde reden ook nooit bij een groen paard de longe aan het bit bevestigen, maar aan een kaptoom, of, als je dat niet hebt, aan een halster onder of over het hoofdstel. Allemaal om vooral er voor te zorgen dat de ervaringen met het bit positief zijn. Ook als je dan eenmaal teugels aan gaat nemen en los van de longe gaat enzo, zou ik een paar extra teugels gebruiken die aan een kaptoom of halster zitten, zodat je haar tegelijkertijd op de neus rijdt. Dan zijn ze goed te sturen en te remmen zonder dat je veel in de mond hoeft te zitten.
Verder zou ik na het zadelmak maken haar weer zes maanden niet meer berijden en volgend voorjaar weer eens oppakken en dan met alleen rechtuit werk. En dan het jaar erop eens echt beginnen met dressuur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 10:25

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [HAW] Welkom op HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.

Je moet minimaal 5 foto's hebben die rijtechnisch te beoordelen vallen. Wil je meer algemene foto's laten zien, dan kan dat op ITP.