Amigo na lange pauze weer aan de slag!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xAmigo

Amigo na lange pauze weer aan de slag!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-08 13:28

Bij deze eindelijk een HAW topic van mij en Amigo! Haha!

Op 25 oktober 2007 raakte Amigo geblesseerd, hij verstapte zich en daardoor kreeg hij een scheurtje in een kruisband. Bijna 6 maanden heb ik met hem gestapt, en sinds Maart 2008 zit ik er weer op. Heb heel rustig opgebouwd met rijden, maar toen hij net weer wat de goede kant op ging, werd hij weer kreupel. Op de wei had hij een steentje in zijn hoef gekregen en daardoor heeft hij bijna 2 weken gevoelig gelopen. Toen hij weer helemaal goed liep, opnieuw rustig begonnen met rijden. Al snel liep hij weer niet goed. DA bij geweest, die zei dat het kwam omdat hij te dik was geworden, in die 6 à 7 maanden dat hij bijna niks heeft gedaan. En omdat hij teveel eiwitten binnen kreeg op de wei, hierdoor begonnen zijn spieren wat te verzuren, en liep hij stram.
Hij is nu dus op een drastisch dieet Bloos (Van de DA moest hij 50 kilo afvallen). Hij mag 1 uurtje de wei op per dag, verder wordt hij 1 x per dag gelongeerd en 1 x gereden.
Hij gaat gelukkig heel erg de goede kant op, is al flink afgevallen, en met rijden gaat het ook steeds beter. Hij heeft nog moeite om z'n achterhand er onder te zetten, door zijn gewicht.
Qua niveau, zijn we dus eigenlijk weer van voren af aan begonnen. Het voornamelijke doel van het rijden is beweging, verder rijd ik wel dresuurmatig natuurlijk maar ben niet zozeer aan het oefenen met dressuuroefeningen.
Nou, genoeg geklept, hier de foto's Lachen

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

Dat was het. Lachen
Zelf heb ik heel veel commentaar, maar ik zet het er dit keer niet bij. Bloos
Ik vind het heel fijn als jullie mij commentaar willen geven, en tips. Hou er wel rekening mee dat we nog maar net bezig zijn. En hou het een beetje lief. Lachen
Alvast bedankt!

PercyLeen

Re: Amigo na lange pauze weer aan de slag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 13:32

Ik vind hem niet te dik hoor..ik vind het een leuk beestje! Ziet er ook ontspannen uit, probeer alleen zelf iets meer terug te zitten met je bovenlichaam!

bananios

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 13:37

1. je moet je ellebogen naar binnen houden Knipoog
2. probeer een beetje meer naar achteren te leunen, want je zit wel recht maar dan niet helemaal op je kont Tong uitsteken
3. misschien moet je je hakken iets verder naar beneden drukken?

verder ziet het er goed uit (pony ''hangt'' soms wel een beetje). Haha!
succes met je pony! Knipoog

Roos_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 13:54

Hoi!

Het hele dikke kan ik niet vinden aan je pony, maargoed!
Op de 2e foto zie je idd dat je ellebogen naar buiten steken, probeer ze zo goed mogelijk aangesloten aan je lichaam te houden.

Ik vind dat 't er heel ontspannen en netjes uit ziet, na al die tegenslagen en je moet er rekening meehouden dat jullie nog maar kort bezig zijn!

Succes!

LMR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 14:05

Ik vind het er erg netjes uit zien, je zit ook goed. Waar je misschien wat op kan letten is de breedte van je handen. Je zet ze nu vrij ver uit elkaar. Fijn dat je nu weer aan de slag kan na al die ellende! Geniet ervan

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 14:09

Ziet er leuk uit.
Let wel op je tenen dat je die naar binnen doet, je haken uitdrukken, je armen meer tegen je lichaam en in 1 mooie lijn, ietsje ontspannender in je handen zijn en deze iets meer dragen en iets meer naar achteren zitten, het lijkt namelijk alsof je, je kont naar achteren drukt.
Succes verder!

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 14:12

Goed dat jullie er weer bovenop zijn gekomen Isa! Haha!
Ik ga mee met het andere commentaar, met als extra nog even dat je voor je uit moet kijken Knipoog

Kusje

gypsymyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 16:19

Ziet er leuk uit!
Het ziet er niet uit alsof je een lange tijd niet hebt gereden.
Wel zou je misschien iets meer voor je uit kunnen blijven kijken (als ik dan toch volgens de regels commentaar moet geven)

Siegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 18:24

Mooi paardje! Inderdaad iets aan de dikke kant, maar dat komt vast helemaal goed. Erg mooi kleurtje ook.

De eerste keer dat ik dit tegen iemnad zeg, meestal is het andersom Clown, maar is je zadel niet wat te groot voor je? Het lijkt je niet te hinderen in je zit maar een iets kleiner zadel lijkt me toch prettiger voor je.

Bolivia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 18:41

Het ziet er super uit hoor Isa na al die problemen..

Ik ga mee met het bovenstaande commentaar, verder kun je je handen nog iets meer rechtop houden, maar het is niet storend.

Tot slot: je hebt een prachtige pony met een beetje overgewicht, maar hij is er goed bovenop gekomen en ik vind hem heerlijk actief lopen! OK dan!

xAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-08 08:55

Heel erg bedankt allemaal! Haha!
Jullie hebben helemaal gelijk over mijn houding, is ook echt bagger. Clown (Wordt hard aan gewerkt!)

Siegje: Over het zadel, ik heb er eigenlijk niet zo op gelet. Bloos Ik zocht een dressuurzadel, liefst niet te duur, die goed lag op Amigo. Deze heb ik goedkoop van iemand kunnen overnemen ( Is ook maar een Wintecje trouwens). Maar ik vind hem eigenlijk wel fijn zitten Lachen

Rest: nogmaals heel erg bedankt voor de tips! Hier heb ik echt wat aan. Haha!

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 09:12

IIIIS Haha!

Normaal zit je zo netjes recht, en bijna arrogant Haha!
Dat is mijn enige commentaar op deze geweldige combi, recht zitten, maar ik weet dat dit in real life eigenlijk amper voorkomt Knipoog

xJen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 10:18

Moderatoropmerking:
Reactie die niet aan de nieuwe regels van HAW voldoet verwijderd.

xAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-08 14:47

xJurdyWonanx schreef:
Normaal zit je zo netjes recht, en bijna arrogant Haha!

Nou zeg Scheve mond Schijnheilig
Haha dankjewel voor je reactie Jen Lachen Ik hoop echt dat Mig voorlopig ff heel blijft.. Bloos