Op 25 oktober 2007 raakte Amigo geblesseerd, hij verstapte zich en daardoor kreeg hij een scheurtje in een kruisband. Bijna 6 maanden heb ik met hem gestapt, en sinds Maart 2008 zit ik er weer op. Heb heel rustig opgebouwd met rijden, maar toen hij net weer wat de goede kant op ging, werd hij weer kreupel. Op de wei had hij een steentje in zijn hoef gekregen en daardoor heeft hij bijna 2 weken gevoelig gelopen. Toen hij weer helemaal goed liep, opnieuw rustig begonnen met rijden. Al snel liep hij weer niet goed. DA bij geweest, die zei dat het kwam omdat hij te dik was geworden, in die 6 à 7 maanden dat hij bijna niks heeft gedaan. En omdat hij teveel eiwitten binnen kreeg op de wei, hierdoor begonnen zijn spieren wat te verzuren, en liep hij stram.
Hij is nu dus op een drastisch dieet
(Van de DA moest hij 50 kilo afvallen). Hij mag 1 uurtje de wei op per dag, verder wordt hij 1 x per dag gelongeerd en 1 x gereden. Hij gaat gelukkig heel erg de goede kant op, is al flink afgevallen, en met rijden gaat het ook steeds beter. Hij heeft nog moeite om z'n achterhand er onder te zetten, door zijn gewicht.
Qua niveau, zijn we dus eigenlijk weer van voren af aan begonnen. Het voornamelijke doel van het rijden is beweging, verder rijd ik wel dresuurmatig natuurlijk maar ben niet zozeer aan het oefenen met dressuuroefeningen.
Nou, genoeg geklept, hier de foto's

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

Dat was het.

Zelf heb ik heel veel commentaar, maar ik zet het er dit keer niet bij.

Ik vind het heel fijn als jullie mij commentaar willen geven, en tips. Hou er wel rekening mee dat we nog maar net bezig zijn. En hou het een beetje lief.

Alvast bedankt!
, maar is je zadel niet wat te groot voor je? Het lijkt je niet te hinderen in je zit maar een iets kleiner zadel lijkt me toch prettiger voor je.