Ouderwets lekker paard @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Petra_O

Ouderwets lekker paard @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-08 19:38

En maarweer eens een topic van Gaya! ze is met recht ouderwets lekker, want ze is alweer twintig jaar oud. Zou je niet zeggen, want ze loopt af en toe te etteren als een kleuter. Volgens mij is ze nu pas aan haar pubertijd begonnen... Hyper!

Dit zijn de vorige topics:
[HAW] bejaarde zuurpruim @ work
[HAW] Gaya (20) met de voetjes van de vloer!

Ik rijd geen wedstrijden met Gaya, maar ik denk dat we ergens tussen B en L inhangen qua niveau. We zijn veel aan het werk met de basis, maar ook wijken en schoudervoor komen regelmatig voorbij. Gaya is vrij scheef, en dat is ook een groot aandachtspunt. Vandaag had ik les, en we zijn vooral bezig geweest met controle. Mevrouw is al de hele week erg heet, en met al die wind vandaag was het nog veel erger. Als ik af en toe mijn hoofd raar houd, is dat om mijn oren uit de wind te krijgen zodat ik mijn intstructrice nog kon verstaan. Daarnaast heb ik de neiging om als ze gaat rennen mijn benen naar voren te steken en voorover te gaan hangen, waardoor ze dus alleen maar harder gaat lopen... Haha!

Verdere puntjes:
- blijven zitten
- binnenhand ondspannen
- handen rechtop en bij elkaar

Hier is ze nog redelijk kalm
Afbeelding

Maar daar komt snel verandering in! Ze showt leuk, maar haar achterbeen loop ergens in Tokyo...
Afbeelding

Hier heb ik al die energie redelijk de goede kant op...
Afbeelding

Maar hier niet meer!
Afbeelding

En toen zag mijn fotograaf alleen nog dit:
Afbeelding
Flaps is graag het middelpunt van de belangstelling!

Wijken volgens mij.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En hals strekken (blijf zitten, muts!)

Afbeelding

Ik vond het ondanks het gecross best lekker gaan. Vooral als je bedenkt dat het er in oktober nog zo uitzag...
Afbeelding

Ben benieuwd naar jullie reacties!

denise_

Re: Ouderwets lekker paard @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 19:58

Leuk paard, ze ziet er goed uit, ik zou niet zeggen dat ze 20 is!
Op sommige foto's is er wat spanning, maar het valt best mee.

Je lijkt iets naar voren te vallen, het lijkt door een lichte spanning in je bovenlijf te komen. Probeer ontspannen rechtop te zitten, misschien zelfs voor je eigen gevoel wat achterover.
Verder ziet het er allemaal goed uit hoor!

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-08 20:03

denise_ schreef:
Leuk paard, ze ziet er goed uit, ik zou niet zeggen dat ze 20 is!
Op sommige foto's is er wat spanning, maar het valt best mee.

Je lijkt iets naar voren te vallen, het lijkt door een lichte spanning in je bovenlijf te komen. Probeer ontspannen rechtop te zitten, misschien zelfs voor je eigen gevoel wat achterover.
Verder ziet het er allemaal goed uit hoor!

Dat was mijn intructrice ook al aan het roepen idd. Erg moeilijk als ze zo heet is. Als ze wat rustiger is, zit ik veel beter. Voor haar reed ik alleen een te luie haf, dus dat zal er ook wel mee te maken hebben. Na mijn les heb ik weer genoeg huiswerk in ieder geval!

Citaat:
ze loopt veel beter!!die van mij is ook 20,het lijkt wel of hij alleen maar gekker wordt,wat zou dat toch zijn?

Alzheimer? Clown

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 11:46

Nou zo verkeerd vind ik het er anders niet uitzien hoor...

Hoop dat mijn paard, die dit jaar 18 wordt ook nog zo lekker jeugdig is als hij 20 is...maar zoals het er nu naar uit ziet....denk ik van wel.

Een 20-jarige knap rijden is nét zo knap als een 3-jarige hoor want je moet ze even goed nog soepel en elastisch houden en dat kost ook gewoon een bepaalde manier en geduld als bij een 3-jarige...

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 13:05

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de nieuwe regels van HAW voldoen verwijderd.

kimmieh0103

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 21:08

Leuk paard. Soms heb je een beetje een stoelzit houding en soms moet je je tenen naar binnen doen maar het kunnen ook momentopnames zijn.

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 21:30

Leuk paard hoor, zo zie je maar weer dat de oudjes nog best lekker kunnen lopen (heb zelf ook nog een 19-jarigen) !

Wil eigenlijk niet zeuren maar het lijkt me alleen niet zo lekker zitten, die te kleine vliegendeken.

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-08 23:31

Hij is niet te klein hoor, eerder wat te groot. Alle gespen zitten op het kortst. Die veter is om het bovenste deel van de hals een beetje dicht te houden, anders flappert het overal heen. Er zit een lus aan om aan het halster te maken, maar dat werkt dus niet als ze haar hoofd omlaag doet.

Over mijn zit: ik zit idd een beetje in stoelzit, en ik heb veel moeite met mijn enkels, dus ik kan mijn tenen niet echt naar voor houden. Ik kan redelijk zitten, maar met zo'n turbolientje (om de woorden van mijn intructrice eens te gebruiken) vergeet ik spontaan hoe dat moet. Daar moet ik dus echt aan werken.

Nog een vraag van mijn kant, Gaya kan af en toe vreselijk rommelig zijn in haar mond. Als ik haar fijn in de aanleuning heb, valt het mee, maar zodra de druk een beetje wegvalt begint ze met haar kaken te klapperen. Iemand dit eerder bij de hand gehad? Haar tanden zijn nagekeken en in orde. Wel mist ze een paar kiezen door een ondsteking een aantal jaar geleden. Van mijn intructrice moet ik haar consequent naar mijn hand toe blijven rijden tot ik een gelijkmatige aanleuning heb. Niet veel gewicht (pakje boter ongeveer) maar wel constant.