Vraag me af of er meer mensen zijn zoals ik, die niet op een paard kunnen rijden. Ik kan er wel op rijden, wat wil zeggen een beetje rondsturen, maar verder niks. Ook krijg ik als ik wél een keer op een paard heb gereden in de les, omdat er geen pony over was vreselijke pijn in mijn rug, knieeën, armen, schouders en heupen. Terwijl ik dan echt niks geks heb gedaan. Ook word ik met het rijden op een paard gewoon veel sneller doodmoe, en dan heb ik geen kracht meer om netjes te rijden. Terwijl ik dit bij een pony nooit heb. Met paard doel ik trouwens op iets van rond de 1,50 of groter, met het vaak bredere postuur van een paard. Op een smalle draver heb ik bijvoorbeeld geen last. Ik vind dit heel vervelend, vooral ook omdat mensen het vaak niet snappen of zelfs geloven. 'Ja je wil gewoon op pony's blijven rijden.' Of: 'Dat kan je best, op een paard, je bent groot genoeg!' Echt lang ben ik niet (1,64m, wel lange armen en benen voor m'n lichaam, en m'n gewicht schommeld zo tussen de 48 en 51 kilo).
Ik open nu dit topic omdat ik morgen een vollemaansrit ga doen, en dan dus absoluut niet op iets 'groots' wil, omdat ik dat (zeker in rengalop) niet vol ga houden. Ik weet toevallig dat ze daar zeker 3 dravertjes hebben staan, dus als ik op een paard moet dan vind ik die nog wel goed. Heb al eens daar met 1 van de dravers een strandrit gemaakt, en dat ging prima. Een brede Haf ging dan weer minder lekker door het hoge opgooien van 't beessie. Ook ga ik van de zomer bij de zelfde manege op 18+ instructieweek en aangezien zo'n week al zwaar is van zichzelf, denk ik niet dat ik het ga redden op paarden. Tuurlijk, ik kan het er altijd over hebben met hun, maar heb al vaak genoeg meegemaakt op maneges dat er werd gezegt: 'Jammer, je bent 18 en lang genoeg voor een paard, dus je rijd er maar op.'
Dus, zijn er meer mensen die hier last van hebben? En wat doen jullie/ zouden jullie doen?