Zaffira is een jonge merrie van Tango. Ik heb haar sinds Januari en ben helemaal verliefd op haar.
Het rijden heeft zijn ups en downs maar we zitten nu in een steigende lijn.
Dit zijn de eerste rij foto's, vandaag nog even aan de lijn.
Een stuur, rem en gaspendaal hadden we toen nog niet.
Gelukkig hebben we die knopjes al gevonden en we hebben er beide veel plezier in.
Op de foto's kan je wel zien dat we nog aardig aan elkaar moeten wennen maar daar komen we wel uit.
De foto's zijn dus van januari en ze is nu al een heel stuk lichter van kleur geworden maar dat laat ik jullie nog wel een keer zien.....
Meet Zaffira!
eerst maar even een beetje longeren en laten wennen aan de nieuwe bak, dit had ik net zo goed niet kunnen doen. Achteraf gezien was ze erg rustig en liet alles over zich heen komen.

Ja en dan moet je er toch OP gaan zitten...zoals je zit vond ze het allemaal prima, ze staat zelfs op rust...

Nou dan maar een beetje gaan rond dwalen en zoeken naar een mondje.........
Ook dit ging goed, geen verzet en stapte rustig rond onder mn kont....

Nou dat ging zo een 10 minuten door ( dat zal ik jullie allemaal besparen)

Nou hup even nog zonder die rare lijn... vind ik maar eigenlijk helemaal niks.
Het lijkt je een gevoel van veiligheid te geven maar dat had ik niet echt.
Je geeft dan echt de regie een beetje uit handen en daar hou ik niet zo van.
Maar goed die lijn er af en lekker VOELEN... het was geweldig kijk maar naar mn blije kop...

En haar lieve koppie!

Nou nu alweer een paar maandjes verder...
Nu ziet het er ongeveer zo uit....

en zo

en zo

Weer een beetje verder in de tijd....

Mmmm beetje een zoutzak( maar beter dan een gespannen springveer op d'r rug)

En de laatste, deze is denk ik 2/3 weken geleden genomen.....OW en mn CAP vergeten!!!!

Ik hoop dat jullie het een leuk dier vinden.
Verder mag je altijd opmerkingen plaatsen, wel graag waar ik iets mee kan
groetjes Tanja
Ik vind het er echt super uit zien! als ik jullie zo samen bezig zie. denk ik dat jullie het ver kunnen schoppen.
)
Ze hebben nu juist de goede hoogte en met de handen breed willen paarden tijdens de training vaak net iets beter de aanleuning aan nemen dan met ze vlak naast elkaar. Op de draffoto's zou ik ze wat meer naar voren doen en de teugels korter nemen, nu onderbreek je het contact.