Kashmir (edisonxpretendent) @ work 1 van de 1ste keren weer

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Neskolay

Kashmir (edisonxpretendent) @ work 1 van de 1ste keren weer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-08 21:48

Hallo!

Ik had van deze fotoserie ook al een paar bij ITP staan, maar over de rijfoto's was ik toch redelijk tevreden en wilde ze hier plaatsen.

Zelf geef ik bovenaan elke foto wat mij opvalt, verder *opbouwend* kritiek welkom Haha!
Kashmir is hier nog niet lang in training en nog niet sterk in zijn achterhand en weinig bespiering nog.. hij moest van best wel ver komen maar ben erg trots tot nu toe!! Lovers

Ik rij met dubbele teugel op een dubbelgebroken watertrens.. dit omdat ik dit lekkerder vind rijden en zo meer "in mijn handen heb" zeg maar.. Kas is een megasterk paard wat moeilijk bij elkaar te rijden is.
Ook in de wedstrijden heb ik em (jaaaaaaaaaaren terug) met dubbele teugel gereden.

Doel is L1 te gaan starten als ie er weer klaar voor is!
Hij pakt alle oefeningen leuk op en wil het gewoon 4fun doen... even es wat anders.. niet super prestatiegericht Haha!

1. even saampjes met dochterlief en dan gaan mama en Kas weer aan het werk Haha!
Afbeelding

2. niet slecht vind ik
Afbeelding

3. close-upje van hoe mijn houding over het algemeen is.. (hier en daar wat dingetjes, maar verder wel ok..)
Afbeelding

4. iets meer tempo en actie onder me
Afbeelding

5. jaja heb veel centjes gevonden in de bak hoor Clown
Afbeelding

6. misschien toch meer voorwaarts erin rijden, maar dan wordt ie zoooo sterk Clown
Afbeelding

7. niet slecht vind ik Haha!
Afbeelding

8. linkerhand rechtop houden
Afbeelding

9. handen iets hoger houden Haha!
Afbeelding

10. mag iets meer voorwaarts.. linkerhand rechtop houden (tik van mij, gaat steeds beter Haha! )
Afbeelding

11. galop links.. houding wel netjes, hak iets meer uitdrukken, denk dat ik net beetje been bij gaf Haha!
Afbeelding

12. galopje rechts... oeffff wat issie sterk! houding wel netjes voor zover te zien..
Afbeelding

13. uitstappen Haha!
Afbeelding

14. Klaar!! Was ff zweten he Kas Knipoog
Afbeelding

15. bye bye Doei!
Afbeelding

Zorgen dat ik mijn schouders af en toe wat meer naar achteren hou en hak naar beneden en vooral........ vooruit kijken! Haha!

Groetjesss Ans en Kas Haha!

RolexandMe

Re: Kashmir (edisonxpretendent) @ work 1 van de 1ste keren weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 21:52

heey ans!

leuk hoor dat hij het weer zo goed oppakt! hij ziet er weer goed uit!! echt heel mooi! de dingentjes die beter moeten geef je zelf al aan maar ziet er verder goed uit! veel sucses nog!!

Groetjes geertje!

sulindabaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 22:58

hee! ziet er netjes uit hoor! de verbeterpuntjes heb je zelf goed door! Knipoog ik vind wel dat hij iets ronder mag, meer over de rug.
is dit niet de kashmir die van marlot karsten is geweest? Bloos

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-08 07:39

RolexandMe: Thnx meid! Ja hij ziet er weer goed uit he! Pakt alles ook lekker op! Haha!

sulindabaf: dank je wel! idd mag ie iets ronder over de rug, heb je gelijk in!! Is idd de Kashmir die een tijdje in bezit van Marlot is geweest.. In 2007 heb ik em moeten verkopen door omstandigheden en meisje van wie Marlot em heeft heeft mij tot eind vorig jaar voorgelogen dat ze em nog had, maar toen was ie al bij Marlot.
Heb 3 kwart jaar naar em gezocht en vond em op manege in Ommen Haha!
Gelukkig een happy ending Haha!

sulindabaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 07:45

ok! Knipoog nou, super zeg OK dan!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 07:47

he wat gaaf dat je ook weer gewoon op kas rijd!!

ziet er goed uit hoor Haha!

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-08 07:52

ellepel: Jaaa we zijn alweer fanatiek aan het rijden Haha! Hij blijft maar aankomen en wil dolgraag werken, heeft er veel plezier aan!

Thnx Haha!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 15:57

Hoi,ik rijd ook een Edison en het is een zelfde type paard,ik denk dat ik je wel wat tips kan geven.Deze paarden hebben heel erg de neiging om op de voorhand te vallen.Wat ik geleerd heb van die Edison die ik rijd en haar amazone is om het dier te zetten.Dus ik zou simpel beginnen met een enkele trens,been erbij en ondersteunen in alle overgangen{om de achterhand actief te maken} en iedere keer als hij iets te lang word,of hij word loperig {en daardoor dus sterk}moet je een flinke ophouding maken {met been} op de teugel die hij het liefst niet aan wilt nemen.Als hij weer doordramt dan zet je hem echt halt ermee.Dit oefen je net zolang totdat je die ophouding kan verfijnen en je met een halve ophouding hem weer bij je hebt als hij weer dreigt lang te worden/of loperig te worden.Ook moet je wel continu goed erbij blijven met je been,zodat ie achter actief blijft.Op een gegeven moment krijg je dan een in balans lopend paard en je moet er continu voor blijven zorgen dat hij in die balans blijft.Dan kunnen ze alles,deze Edison is lichte tour startgerechtigd geweest.Ik weet niet natuurlijk niet of jouw paardje helemaal hetzelfde is,maar qua bouw wel.Hoop dat je hier wat aan hebt.

M__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 16:00

Mooi paard!
Hij mag iets meer over de rug gereden worden maar daar zullen jullie wel met bezig zijn;)
Hebben die dubbele teugels een andere werking dan gewone enkele?

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-08 16:01

Elisa2: Heel erg bedankt voor je uitgebreide tips! Ik merk van mezelf ook wel dat ik vaak te weinig met been doe terwijl hij juist wel goed op been reageert.. ook heb ik binnenkort weer les wat aan zal helpen.
Ik zal het eens gaan proberen! Thnx Knipoog
Wat bedoel je overigens met enkele trens? enkelgebroken?

Gr. Ans

M_ :Ja dat klopt idd hoor! Moet em ook meer over de rug rijden.. hij moet ook nog beter in balans komen weer en in de bespiering komen, maar gaat zeker goedkomen!

In principe werkt het hetzelfde, maar je hebt meer in je handen.. Ik vind het persoonlijk prettig omdat Kashmir erg sterk aan de voorkant is en ik zo ook wat meer te zeggen heb vind ik zelf. (het is ook gewenning.. Clown )
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-06-08 16:07, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, er zit een editknop.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 20:41

Ik bedoelde enkele teugel sorry,ik herken dat sterke ook.Dat heeft die Edison die ik rijd ook,als ik haar dus niet continu in balans rijd.Het zijn niet de makkelijkste paarden om te rijden vind ik.

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-08 07:35

Elisa2 schreef:
Ik bedoelde enkele teugel sorry,ik herken dat sterke ook.Dat heeft die Edison die ik rijd ook,als ik haar dus niet continu in balans rijd.Het zijn niet de makkelijkste paarden om te rijden vind ik.

Daar ben ik het helemaal mee eens Bloos Ja
Thnx voor je tips!