tumsa is een merrie van 15 jaar oud ze is een trakhener X hannoveraan en is op de 3e geimporteerd uit Tsjechie. op haar 10e is ze op een stal gekomen en ging toen als lespony de lessen in. en ik rij haar nu vanaf haar 12e ze is nog steeds een lespony maar niemand durft erop daarom rijd ik haar 3x in de week. vroeger heeft ze M gereden. en ik rij nu L1 met haar ( onderling ) het is een pony die super moeilijk aan de teugel loopt en ook heel erg gevoelig is in haar mond daarom rijd ik haar meestal 1 keer in de week bitloos zodat ze gewoon een beetje aan het werk kan zonder een bit in haar mond. ik kan nog alles doen wat ik altijd met haar doe. ik train haar nu gewoon even lekker basiswerk dus veel overgangen en veel tempowisselingen zodat ze gaat reageren op me been. Graag opbouwend commentaar maar alles hoeft niet 5 keer herhaald te worden ( we hebben ook al 3 jaar les )
eigen commentaar:
- handen lager houden en voor het zadel houden
hier de fotos :
lekker instappen

lekker drafje gelijk goed actief weg
alleen handen wat lager houden en meer naar voren 
raar drafmoment en even met 1 hand sturen

en weg draven moet wel zorgen dat ze op de hoefslag blijft daarom me binnenhand zo hoog en opzij en moet zelf niet zo diep in het zadel gaan zitten en moet me schouder naar achteren drukken

wat beter alleen moet vooruit kijken en tumsa mag wel wat vriendelijker kijken

opzich wel mooie foto en lekker actiefachterbeen

ook wel mooie foto alleen was het touw even goed aan het doen daarom handen zo hoog

creatieve foto tussendoor en jaja losse handen

en lekker uitstappen

en haar mooie hoofdje nog even

tumsa en ik zeggen doei

als je hier toch bent laat even berichtje achter