Whisper 5-jarige rubiquil @ dressuurtraining

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pommier

Whisper 5-jarige rubiquil @ dressuurtraining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-08 17:33

Whisper is een 5 jarige ruin. Vorig jaar zomer ben ik begonnen op Whisper te rijden het eerste half jaar was dat 1 keer in de week, momenteel 3 keer in de week. Vorig jaar ben ik begonnen met wedstrijden en heb de B in 1 jaar uitgereden, omdat hij nog jong was ging ik niet zo vaak op wedstrijd. Nu ben ik al een paar keer L1 gestart en we hebben ook al enkele winstpunten gehaald.

In de training ben ik nog erg bezig met de basis want die is nog lang niet goed voor elkaar. Hij houdt erg vast op links en moet nog veel rechter worden. Door middel van het activeren van de achterhand probeer ik hem nagevelijk te rijden. De achterhand activeren probeer ik door veel schijnovergangen, tempowisselingen en voltes te sluiten en te openen voor elkaar te krijgen. Vandaag ging het aardig goed, alleen valt hij tijdens het openen van de volte over de schouder en tijdens de schijnovergangen terug moet ik goed opletten dat hij wel actief blijft.

De stap mag vaak wat activer, maar ik heb pas gelezen dat je het tempo in de stap niet teveel moet proberen aan te passen omdat je dan de tact van de stap kan verslechteren. Door middel van voltes probeer ik het achterbeen actief te houden.

De draf is wel voldoende maar hij mag nog wat meer bewegen, wat ik hoop te bereiken wanneer hij goed over de rug loopt.

De galop vind Whisper zelf heel moeilijk maar komt op de foto's wel als beste naar voren vind ik zelf. Hij wordt er al steeds sterker in en valt minder snel uit de galop.

Hij heeft zijn lichaam niet echt mee, doordat hij zo lang en groot is (1.74) en een hoge kont heeft is het voor hem lastig om goed bij elkaar te lopen en zijn achterbenen er goed onder te zetten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

van stap in galop aanspringen
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_Reneee

Re: Whisper 5-jarige rubiquil @ dressuurtraining

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 17:37

Ziet er leuk uit!
let er wel op dat je niet te streng bent met je binnenhand Knipoog
Waarom heb je geen neusriem?

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 17:38

Ziet er wel goed uit. Alleen heb je op sommige foto's wat pianohandjes en trek je je hakken wat op. Komt wel goed

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-08 17:46

Ik heb geen neusriem omdat hij een schiefel heeft precies op die plek, wanneer ik hem een neusriem om zou doen moet die heel laag en daar krijgt hij weer wondjes van. Dat met mijn binnenhand klopt dat is een automatische reactie wanneer hij weer eens naar buiten valt.

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 18:03

en een neusbontje kan dat niet helpen Lachen
Verder ziet het er wel goed uit. Alleen je dekkie schuift er vanonder.

_Kimi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 18:33

Leuke foto's! ziet er goed uit,
let wel even op je handen dat je die rechtophoud en houd je armen naast je lichaam, je mag soms ook nog wat rechterop zitten want je zit soms een beetje voorover. en ik zie af en toe wat kapstokvoetjes. verder erg netjes

succes Knipoog

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-08 18:47

Ik zie zelf het probleem niet zo om zonder neusriem te rijden. met wedstrijden is het verplicht en doe ik hem wel om. In de training rijd ik lekker zonder.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 21:36

Moderatoropmerking:
Reacties tegen de regels verwijderd.

KanCa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 21:52

Ik rij zelf ook zon grote dus snap je probleem ik heb tijdens me les geleerd dat ik eerst zowiezo 15 min laag en rond stap, tijdens de draf wil het weleens helpen om me rechter hand en me rechter been dr goed bij te houden en dan maakt het niet uit op welke hand ik rij.

Bij mij heeft het goed geholpen miss ook wat voor jou?

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 07:12

Lastig he, die grote paarden! Knipoog
Heeft ook voordelen hoor. Zo te lezen ben je goed met hem bezig. Overgangen, overgangen en nog eens overgangen rijden is het credo! Zo wordt hij sterker en krijg je hem wat meer op de achterhand.

Let verder idd goed op je handen.
Succes!

Jenniferr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 07:25

Wat leuk om een Rubiquil aan het werk te zien!
Vind het er netjes uitzien, Hoe is het beleren jou afgegaan?
Ik heb zelf ook een Rubiquil merrie die word beleerd op dit moment.

Ga zo door!

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-08 09:46

@ kanCa bedankt voor je tips, met mijn les moet ik hem ook vaak wat ronder instellen.
@ Frenka ja erg lastig, me handen zijn echt nog een probleem maar ik probeer er aan te werken
@ Jenniferr het beleren is super goed gegaan, hij is zo koel in zijn kop en heeft echt niks gedaan.

vaatwasser

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 10:07

Waarom oefen je moeilijke dingen als van stap naar galop? Je zegt dat je paard moeite heeft met galop, zulke dingen zou ik dan pas gaan doen als de galop beter bevestigd is. HIj mag af en toe nog wel wat ronder en meer op het achterbeen gereden worden, zijn aanleuning is namelijk nog niet voldoende.
Mooi kleurtje heeft je paard! Succes!

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 10:16

Met je handen speelt een beetje mee dat je je ellebogen wat wijd zet (goh.. waar ken ik dat van Haha!)
Om je draf te verbeteren kun je niet zomaar tempowisselingen doen, maar echt heel veel tempowisselingen , steeds hele kleine stukjes verruimen en weer terug nemen. Daarnaast kun je ook vanuit halt fel/vlot wegdraven om hem scherper te krijgen. Dat werkt bij mijn 5 jarige (178) heel goed, z'n basisdraf wordt ruimer en sterker en hij wordt veel sneller voor het been.

Verder een mooi beeld hoor! (alleen af en toe je hak een beetje opgetrokken tijdens de galop)