In de training ben ik nog erg bezig met de basis want die is nog lang niet goed voor elkaar. Hij houdt erg vast op links en moet nog veel rechter worden. Door middel van het activeren van de achterhand probeer ik hem nagevelijk te rijden. De achterhand activeren probeer ik door veel schijnovergangen, tempowisselingen en voltes te sluiten en te openen voor elkaar te krijgen. Vandaag ging het aardig goed, alleen valt hij tijdens het openen van de volte over de schouder en tijdens de schijnovergangen terug moet ik goed opletten dat hij wel actief blijft.
De stap mag vaak wat activer, maar ik heb pas gelezen dat je het tempo in de stap niet teveel moet proberen aan te passen omdat je dan de tact van de stap kan verslechteren. Door middel van voltes probeer ik het achterbeen actief te houden.
De draf is wel voldoende maar hij mag nog wat meer bewegen, wat ik hoop te bereiken wanneer hij goed over de rug loopt.
De galop vind Whisper zelf heel moeilijk maar komt op de foto's wel als beste naar voren vind ik zelf. Hij wordt er al steeds sterker in en valt minder snel uit de galop.
Hij heeft zijn lichaam niet echt mee, doordat hij zo lang en groot is (1.74) en een hoge kont heeft is het voor hem lastig om goed bij elkaar te lopen en zijn achterbenen er goed onder te zetten.

van stap in galop aanspringen

)