lothlorien @ stalconcours

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

miranda1983

lothlorien @ stalconcours

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-08 16:47

hey,

we hebben 7 juni een b proefje gereden.. het ging best slordig.. en we moeten nog veel verbeteren.. ze loopt niet aan de teugel maar we proberen haar wel zo ontspannen mogelijk te krijgen. ik ga binnen kort ook weer lessen met haar. verder moet ik op me hakken letten dat ik ze uit druk en me handen recht op hou en bij elkaar.

hier zijn de foto's

de toeschrouwers:
Afbeelding
in de proef:
Afbeelding
Afbeelding
hier gallopeerde ze bijna de bocht uit:
Afbeelding
einde proef
Afbeelding

de proef verliep wat slordig maar we hebben wel lol gehad.
op naar volgend jaar

groetjes miranda

Jasmijn159

Re: lothlorien @ stalconcours

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 16:51

Volgensmij kan je je beter een beetje gaan voorbereiden op een berg commentaar..
Je paard vliegt, zoals je het zelf zegt, uit de bocht. Dit komt volgensmij omdat jij alleen op je binneteugel probeert te sturen. Probeer je paard eens wat rechter te krijgen door je buitenteugel te laten begrenzen en hem met je buitenbeen door de bocht heen te helpen. Hij valt nu helemaal weg over de buitenschouder en jij wordt heeel sterk in je binnenhand, ziet er niet prettig uit.
Ik heb ook het idee dat hij wat te hard gaat in de galop, maar dat is moeilijk beoordelen vanaf foto's. Je houding vind ik wel netjes.
Paard zou ook meer ontspannen mogen lopen, maar zorg eerst maar eens dat je zonder uit de bocht vliegen en trekken een wending kan rijden.

Nathaliia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 16:54

ik vind het er niet zo ontspannen uit zien, en je paard vliegt ontzettend uit de bocht! ik denk dat je hem ook wel iets meer bij elkaar mag rijden, dat zal waarschijnlijk ook wel dat uit de bocht vliegen iets verminderen! je mag ook wel iets minder met je binnen hand sturen... dat ziet er niet bepaald prettig uit.. je hebt verder een nette houding! Lachen

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 16:59

Aii, ik snap dat de lol erg belangrijk is, maar denk niet dat dit boktproof foto's zijn.. Precies zoals Lotte1990 al zegt..

Probeer goed op je kont te gaan zitten en buitenteugel eraan, dan gaan de bochten vanzelf makkelijker als je hem netjes aan twee teugels hebt!!

miranda1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-08 16:59

ja ik weet het..en ze ging niet hard in galop.. ze gaat sneller te langzaam.. maar vanaf juli ga ik weer lessen.. en met de ontspanning zijn we bezig. maar ik was zelf ook erg gespannen en dat merkt zij.. maar we gaan eraan werken...

ps. ik zou op die buiten teugel gaan werken..

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 17:39

oei.. je vliegt inderdaad een beetje de bocht uit Nagelbijten / Gniffelen
ik heb wel een hele goede tip die al deels helpt, ipv je binnenteugel naar je toe te trekken ( waardoor haar schouder eruit wordt gedrukt en ze dus " over de schouder" weg wordt geduwd zonder begrenzen) stuur je de binnenteugel alsof je een deur opendoet. op 1 hoogte en VAN JE AF ipv naar je toe. ( buitenteugel wel contact houden)
Trust me. dit helpt je al een stuk beter om je paard te begrenzen zonder hem weg te drukken. het is en blijft moeilijk om dit af te leren.
maar als je straks les hebt, en leert met je teugels te begrenzen en met je benen te sturen, wordt het allemaal een stuk makkelijker Ja
gewoon blijven oefenen, veel voltes verkleinen en vergroten zodat je leert sturen met je benen en met het " deur open doen" en je hebt een goed begin Haha!

Sietske94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 17:49

probeer je teugels bij je te houden, en misschien wat korter.
probeer ook inderdaad op je buitenteugel te werken, de foto dat die de bocht om galopeerd geeft mij geen fijn beeld. ook aan je hand stoor ik me daar, maar het is goed dat je gaat lessen met hem/haar! suc6 er mee!

Madelief28

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 19:50

Dit is toch het paard van silverstorm hier op bokt?

miranda1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-08 19:54

ja clau Lachen dat is het paardje van alice. aka silverstorm

bedankt voor de tips allemaal.. ik ga ermee aan de slag. en veel oefenen Haha!

Madelief28

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 19:56

Verzorg je haar nu?

Trek je van het beroemde bokt commentaar vooral niets aan hoor!! Als jullie maar plezier hebben!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 19:57

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van HAW, daarom gaat er een slotje op.
Lees eerst even [HAW] Welkom op HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.

Je topic heeft te weinig foto's. Knipoog