Bonte Rowan @ B wedstrijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lowara

Bonte Rowan @ B wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-08 23:38

Jaja, nog slechts 2 winstpunten te gaan voor de overgang naar het L1, dit weekend in Den Ham een mooie poging ondernomen na een hele winter van niet concoursen.

Rowan is een 6 jarige ruin die op het absolute begin inrijden hier alles geleerd heeft en sinds een krap jaartje af en toe op concours meemag.
Dit gaat extreem voorspoeding, ze komen regelmatig met dubbele winstpunten thuis de keren dat ze gestart zijn Vork
Rowan is een superbrave pony,maar heeft wel extreem actieve gangen waardoor doorzitten en lichtrijden hoogst onaangenaam zijn Nagelbijten / Gniffelen
In Augustus staat het L1 debuut gepland, dus een paar foto's leek me wel leuk om eens te bekijken wat jullie aan de combinatie anders zouden willen zien.

Beetje inrijden ( met lang teugeltje Clown )
Afbeelding

ik denk... druk bezig met knotjes tellen! zoveel concentratie Knipoog
Afbeelding

Rowan lekker aan het draven. waar gaat die linkerhand naartoe? Koe
Afbeelding

Baan verkennen
Afbeelding

Staan zit, staan zit Vork
Afbeelding

Stelling
Afbeelding

en.. groeten, 4 kant Haha!
Afbeelding

2de proef

een drafje, Rowan ziet het niet meer zitten en gaat in de relaxed stand Clown
Afbeelding

het grote mysterie, op de coupon stond een 5 voor het halthouden, met als commentaar " paard staat niet op 4 benen en vierkant"
we hebben het dus op de foto staan, als dit niet 4 kant is en op 4 benen, weet ik het ook niet meer Verward

Afbeelding

de punten: 192 en 179 ( die laatste snappen we dus niet, proef ging beter dan de 1e)

Nou.. brand maar los! Vork

Aradis

Re: Bonte Rowan @ B wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 23:42

Mooie pony! Ik vind hem erg mooi getekend Ja
Je mag je hakken imo wel iets meer uitdrukken en indd zoals je zelf al zegd heb je soms een strenge hand Knipoog
Daarnaast, Doe je mond dicht Tong uitsteken
Volgens mij staat je paard ook wel aardig vierkant Ja

xxmiszlizzxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 07:27

ik vind t echt een super leuk paardje !! Probeer alleen je handen meer omhoog en meer naar voren te houden.. want dan komt die mooie hals nog mooier uit Tong uitsteken
En ik snap het ook niet van het halthouden. Je kan die foto opsturen naar de KNHS, en dan het commentaar erbij en kijken wat zij zeggen. Misschien krijg je dat puntje dan nog Knipoog

Veel succes !

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 08:04

Dat is wel heel vreemd, want in de B hoeven ze niet persé vierkant te staan, wel het gewicht verdeeld over 4 benen natuurlijk. Vreemd van de jury.

Verder vind ik het een leuke combinatie om naar te kijken, ik vind de nageefelijkheid er beter uitzien de eerste proef dan de tweede, lijkt wel of dat zijn fakekrul is in de 2e proef omdat hij daar naar mijn idee een beetje in de hand hangt. Terwijl de eerste proef hij mooi zijn eigen hoofd draagt..

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 08:27

leuk paardje!
kijk eens wat trotser, mond dicht en hoofd op, dan zit je gelijk rechtop Lachen succes met je paardje

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 13:58

Ik zie een paard dat niet ontspannen is in zijn bovenlijn. Dat is ook de reden waarom je hem niet fijn kunt uitzitten.
Ik heb hier zelf ook mee te maken gehad. Mijn tip: verdiep je eens in klassieke dressuur/academische rijkunst/rechtrichten.
Vind het wel een mooi dier om te zien, mooi getekend.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 14:29

ankem schreef:
Ik zie een paard dat niet ontspannen is in zijn bovenlijn. Dat is ook de reden waarom je hem niet fijn kunt uitzitten.
Ik heb hier zelf ook mee te maken gehad. Mijn tip: verdiep je eens in klassieke dressuur/academische rijkunst/rechtrichten.
Vind het wel een mooi dier om te zien, mooi getekend.

via de moderne manier kan je ook prima een paard krijgen dat ontspannen is in de bovenlijn hoor Scheve mond Alleen is dat wel iets wat paarden moeten leren, ook op wedstrijd! Veel paarden spannen die bovenlijn aan op wedstrijd. Gaat er uit naargelang de ervaring. Kilometers maken! Iets zegt me dat deze combi nog geen kilometers genoeg heeft. Knipoog en vooral: als ruiter zelf leren ontspannen!

Mooi dier, als die eenmaal echt ontspannen gaat lopen gaat het al een heel ander plaatje zijn vermoed ik! Maar alsnog ziet dit er al meer dan behoorlijk uit! Ja heel netjes.

Blommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 14:39

Leuk paard, vind jouw er alleen een beetje vreemd op zitten. Ligt het zadel niet te ver naar voren? Ook kijk je naar benden inplaats van voor je uit.

Je ene hand zit vaak veel hoger als de andere. Probeer ze even hoog te houden en mee te gaan met de beweging. Ik zie cinstant een te strakke teugel. Suc6 ermee.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-08 17:27

@ pharagirlke: de combinatie is nog redelijk " groen" als in... dit is de eerste pony van de ruiter, en Rowan is pas vanaf zijn 4de ingereden.
de gehele winter weinig gedaan ivm Pfeiffer van de ruiter, dus dit heb je goed gezien qua kilometers maken Ja

@ Emptyworrds: hihi die zenuwen he Clown en de grond blijft altijd intressant, hoewel er helaas nog nooit geld is gevonden Knipoog

@ cinny1: tuurlijk! Rowan was niet zo geworden zomder jouw goede basis natuurlijk! We vinden het superleuk om af en toe nog contact te hebben Haha!

@ Suzan: heel goed opgemerkt Ja de 2de proef was hij veel minder goed voorwaarts en gaat dan inderdaad hangen.

cinny1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 10:23

Rowan heeft nog maar zo weinig "kilometers" gemaakt, dus vind ik het er heel netjes uitzien.
Dank je voor het compliment en met jouw goede begeleiding komen ze nog heel ver.
Ik vind het in ieder geval heel gaaf om te zien hoe hij zich verder ontwikkeld en super dat we nog contact hebben. Het is en blijft een lekker ding he !!!! Nogmaals een dikke knuffel van mij en heel veel liefs voor de hele familie.

By the way: Ik heb afgelopen dinsdagavond m'n laatste wp in het Z1 gereden en we zijn nu Z2 startgerechtigd. Wat je met een kleine witte Arabier al niet kunt bereiken als je je best maar doet.

Hoe gaat het met jou en Lowara?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 10:56

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de nieuwe regels van HAW voldoen verwijderd.

peggy3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 11:44

leuk paardje alleen toont zijn hoofd wat groot Nagelbijten / Gniffelen beetje meer rechtopzitten (*)(*) vooruit en gaan met die banaan Haha! succes ermee

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-08 12:23

Nagelbijten / Gniffelen ehm ja.. Rowan heeft een groot hoofd, maar ach, meer pony om van te houden Clown

@ cinny: supergoed zeg! een echte Z2 ruiter met zo'n kleine tussen de paarden! dat wordt een dressuurhoedje!

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 12:29

Ziet er beter uit dan ik een keer op de club heb gezien Haha! Toppie dus....

Alleen zou ik misschien wat meer kilometers gaan maken in de B dan direct overgaan naar de L wanneer de punten er voor zijn. Je kan beter de winter in de B doorrijden en de kilometer opbouwen en dat de ruiter meer ontspannen is, en dan lekker over gaan naar de L wanneer ze helemaal klaar zijn..

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-08 12:53

heeft geen zin Knipoog
combinatie vliegt door de klasse heen, heeft tot nu toe op 2 concoursen na elke keer in de prijzen gezeten en zit gemiddeld rond de 190/195 punten per proef.
( ruiter vind ze B echt saai nu, en ook Rowan doet het met 2 hoefjes in de neus)
Vind het een beetje onnuttig om dan in de klasse te blijven hangen, vooral omdat ze maar een keer of 5 per jaar op concours gaan.
ze zijn ruim L1 klaar en thuis voor het L2 aan het trainen, dus in augustus gaan ze lekker over Haha!

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 13:02

Eigenlijk vind ik dat hij zijn rug te weinig gebruikt en het achterbeen te weinig onder de massa komt, in overgangen lijkt het (gezien het halthouden) geen probleem te zijn van de pony Ja Ik zou dus meer oefenen met de achterhand erbij houden en de rug meer laten werken/ontspannen. In de rug zit namelijk de nodige spanning wat ook dingen zoals bij jou het doorzitten moeilijk maakt waardoor je slecht gaat zitten en je paard zijn rug meer vastzet, een cirkel dus, probeer die te doorbreken Ja

Verder vind ik de neusriem wat laag zitten, dit kan aan mij liggen hoor, ik rij enkel met hoge neusriem maar voor het mooie en misschien ook wel het effectieve zit ie iets te laag Lachen Correct me if I'm wrong Knipoog

Heel veel succes met deze (toekomstige) topper, ik denk echt dat het een kwestie van aanvoelen en veel rijden is wat nu nog ontbreekt. Als dat voor elkaar is gaan jullie het nog ver schoppen!

jeanine94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 14:26

hé! dat is by de bosruiters!
(ik heb nog een foto waar jij ook op de achtergrond staat zie ik nu! Knipoog )

rijtechnisch gezien moet je proberen je armen aan je lichaam te houden,
en je handen bij elkaar... maar dat is denk ik al gezegt! Clown

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-08 16:17

hihih dit is inderdaad bij de bosruiters Ja
en ach.. beter een keer iets rijtechnisch teveel zeggen dan te weinig toch?

FEST

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 16:19

leuke pony !
en die laatste foto, is gewoon onzin hoor, het paard staat duidelijk vierkant en op 4 benen.
die jury's ook..
je rijdt erg netjes, alleen let erop dat je naar voren kijkt ipv naar beneden of naar de knotjes. Clown

Blue_Dreamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 16:39

Kan het niet zijn dat de coupons verwisseld zijn? Dat komt wel vaker voor volgens mij..
Verder vind ik het er netjes uitzien, en ik denk dat je ver kan komen met deze pony Haha!

Probeer doormiddel van overgangen het paard meer op de achterhand te laten lopen, maar jullie zijn volgens mij op de goede weg Lachen Veel succes in de L alvast Lachen

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-08 17:22

denk niet dat de coupons omgewisseld zijn, was een ring met 5 ( Clown ) deelnemers en de rest van het commentaar klopte wel. alleen de punten waren heel laag.
naderhand wel naar de jury geweest,maar die was niet echt te spreken over de proef. ( en ze was nog 2de, dus ben benieuwd wat die anderen voor commentaar hadden Nagelbijten / Gniffelen )
was ook slechts 1 persoon met een winstpunt in die ring ( de nummer 1)

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-08 22:51

kort maar krachtig Clown dank je wel Lachen we zijn ook erg trots op Rowan.
Hij is echt alles wat je van een familiepony kan verwachten Lachen

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 23:49

Coole pony! Haha!
De ruiter mag wat mij betreft de knieen nog wat meer aanleggen, zo kan ze makkelijker de benen lang maken en ontspannen. Daarnaast komt ze op foto 5 te ver uit het zadel, wat niet bijdraagt aan een ontspannen bovenlijn. Succes vast in het L!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-08 10:57

hestejente schreef:
Coole pony! Haha!
De ruiter mag wat mij betreft de knieen nog wat meer aanleggen, zo kan ze makkelijker de benen lang maken en ontspannen. Daarnaast komt ze op foto 5 te ver uit het zadel, wat niet bijdraagt aan een ontspannen bovenlijn. Succes vast in het L!

zal ik je vertellen dat dit ook al op de coupon stond? dat er te hoog werdt lichtgereden? ik had nog nooit gehoord dat dit een ' probleem" kon zijn of dat je op die manier fout kon lichtrijden.
iemand enige tips om dit af te leren ( mjah.. minder hoog lichtrijden natuurlijk Clown )
maar na een paar jaar wen je jezelf natuurlijk aan om op een bepaalde manier licht te gaan rijden, dus we staan zeker open voor oefeningen die kunnen bijdragen dat er minder hoog lichtgereden wordt.

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 11:20

Foto 1; NETJES! Zorg ervoor dat de rechterteugel niet in een boogje komt te hangen.
Foto 2; Handjes rechtop!
Foto 3; Je bedoelt zeker rechterhand met je commentaar? Koe
Foto 4; Handen rechtop.
Foto 5; Iets minder hoog uit het zadel komen. Handen rechtop, duimen aan de bovenkant!
Foto 6; NETJES, let weer op je handen.
Foto 7; NETJES Haha!.

Foto 8; Handen rechtop, hakken uitdrukken.
Foto 9; Netjes.

Mooi paardje en goede combi Knipoog.