Verdiene (v.Montecristo)@dressuurwork

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Titsia

Verdiene (v.Montecristo)@dressuurwork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-08 22:01

Verdiene wordt binnen een weekje 6jaar, we starten dit seizoen B2.
Sinds kort staan mijn paarden aan huis, maar aangezien de piste nog niet af is moet ik daarvoor nog even op verplaatsing gaan, Verdiene vind het hier doodeng, daardoor ik ook en dat zie je enorm terug op de foto's én jammer genoeg in mijn houding! Het zadel ligt te ver naar achter omdat zij niet wil blijven stilstaan tijdens het opzadelen, we schuiven het tig keer naar voren maar als ik er dan op zit...
Problemen, ze is bergaf gebouwd en loopt graag op je hand, daardoor ga ik enorm belachelijk achterover zitten en dat in combinatie met een enge piste hang ik ook nog is aan de teugels Scheve mond Linkerhand is ook haar moeilijke kant
Afbeelding
Afbeelding
belachelijk achterover hangen Rolleyes
Afbeelding
dan weer als een zoutzak zitten
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
galopje rechts, weer zoutzak
Afbeelding
galopje links
Afbeelding
pasje verruimen waarbij ik weer achterover ga leunen
Afbeelding
Afbeelding
Halsstrekken, mag meer!
Afbeelding
Stap
Afbeelding
drafje
Afbeelding

Theake

Re: Verdiene (v.Montecristo)@dressuurwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 22:04

Hey Titsia, Verdienne ziet er goed uit, ze is veel voller geworden he!
Je leunt inderdaad teveel achterover, lijkt alsof je dan ook veel te veel druk op je teugels krijgt (foto 3), verder vind ik wel dat ze vooruit gegaan is!
(je moet haar manen trekken hoor Knipoog )

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-08 22:07

Ze staat hier nog maar een weekje op de weide, maar vind idd ook dat ze al voller geworden is Ja
Moment dat ik achterover leun krijg ik ook veel druk op mijn teugels... Manen trekken? Neuh! Vind dit makkelijker om te vlechten haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 22:12

Let er inderdaad goed op dat je niet achter over gaat hangen in de teugels. Je paard ziet er goed uit! Heeft ook leuke gangen!

fieke1009

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 08:05

Je hebt zelf al gezegd dat je inderdaad wat teveel achterover hangt , of dat je wanneer je dat niet doet een beetje in elkaar zakt. Nu zal dat denk ik deels door de spanning komen, een tip die mijn instructrice mij altijd geeft is, bekken naar voren kantelen en net doen of er een toutje aan je hoofd zit dat je recht omhoog houdt. Verder vind ik haar op deze foto's veel fijner lopen dan op de vorige die ik gezien heb, ze lijkt nu net een slag ronder en daarmee fijner door haar lijf. Van mij zou ze persoonlijk, vooral omdat ze het eng vind nog een slagje lager en ronder mogen, zodat je wat reserve hebt als ze dan kijkt. Veel succes!

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-08 08:11

Het komt door de spanning maar ook door slechte gewoontes hoor, mag het niet alleen op de enge piste steken Haha! normaal heb ik morgen les dan vraag ik mijn lesgever er extra op te letten Ja slagje lager en ronder is enorm moeilijk omdat ze dan nog extra op de voorhand gaat lopen en ik ze achter dan niet meer gemotiveerd krijg achter, moeilijk toch dat paardrijden Haha!

Foxy1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 08:14

Helemaal met Fieke eens. Ik vind het er ook een stuk fijner uitzien! Wat ronder ingesteld geeft meteen een veel beter beeld.
Zit je nou overal door? Lijkt wel zo iig. In dat geval zou ik wat vaker gaan lichtrijden, zeker bijvoorbeeld in de middendraf. Dan maak je het jezelf en het paard makkelijker.

Overigens blijf ik Lady V een stoere merrie vinden!

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-08 08:17

Yup zit overal door, mijn lesgever wil dit zo, hij wil het merk van mijn broek niet kunnen zien Clown is wel zo dat ik haar makkelijker bij elkaar kan rijden als ik ga doorzitten, maar het lichtrijden moeten we idd ook is op gaan oefenen! Aangezien ik dit wel tijdens mijn proef moet doen.

Vinden jullie trouwens dat mijn beugels langer moeten? Iemand wees me erop, maar ik vind ze zo goed (als ik mezelf ook lang maak tenminste)

Cyta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 08:22

hey Titsia, leuk jullie nog eens aan het werk te zien!
Verdiene ziet er goed uit, en chapeau nog hoe jij ze toch kan rijden en blijft volhouden!
Ik ben dan toch niet de enige die paardrijden moeilijk vind...
Dat achterover hangen gaat er wel weer uit, t zal wel lukken in B2 Ja
Als jij je beugels zo goed vindt, zou ik ze zo laten hoor

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 10:36

Je ziet inderdaad dat er wat spanning is, maar ik vind het algemene beeld wel fijn hoor! Het is moeilijk om die grens tussen wat ronder om haar helemaal door haar rug te krijgen - te rond waardoor ze op haar voorhand valt te vinden, maar ik denk wel dat als je die grens vindt dat een hele vooruitgang zal zijn. Op sommige foto's waar ze net iets ronder loopt vind ik het er allesinds super uitzien.
Je houding weet je zelf wel waar je aan moet werken, hopelijk helpt Marc een beetje mee met erop te letten. Knipoog Ik vind je stijgbeugels niet te kort, je hebt nu eenmaal geen mega lange benen waardoor het al sneller lijkt dat je wat kort zit ten opzichte van je zadel, maar op sommige foto's zie je toch duidelijk dat je benen nu al helemaal lang gemaakt zijn.

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 15:14

Ik vind dat jullie beiden sterk veranderd zijn, Lady V is ronder en gespierder geworden en toont zich meer, jijzelf lijkt groter geworden te zijn op je paard.

Je kan haar achteren maar bij krijgen, als zij haar bekken kantelt, dat kan alleen als jij het jouwe ook kantelt en door zo achterover te leunen, verstijft je bekken en kan je het niet kantelen.

Mijn tip: als je meer gewicht krijgt, neem ze dan met je volledige onderkant dus voet, been, billen, poep en aanverwanten in een "vegende beweging" een seconde of twee mee van achteren naar voren. Dus je bekken kantelen maar tegelijk alles wat eronder zit mee laten doen. Alsof je een playmobile vrouwtje bent dat even dat paardje terug rechtop zet.
Niet langer dan die twee seconden, anders gaat ze denken dat je altijd zo "hangt" en er geen aandacht meer aan besteden.
Na die 2 seconden eventjes haar plan laten trekken, zakt ze weer weg, weer playmobile vrouwtje, dan weer plan laten trekken en zo opbouwen tot je dat niet om de zo veel passen meer moet herhalen.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 17:20

Je paard heeft een mooi actief achterbeen, alleen vind ik het vreselijk storend hoe jij aan de teugels hangt...Probeer er echt aan te werken, zo lijkt het net alsof je je balans houd aan de teugels. Haal ze er eens af en laat je longeren door iemand, lig je er zo naast als je oppeens onafhankelijk moet zitten Bloos

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-08 20:17

Teigetje schreef:
Ik vind dat jullie beiden sterk veranderd zijn, Lady V is ronder en gespierder geworden en toont zich meer, jijzelf lijkt groter geworden te zijn op je paard.

Je kan haar achteren maar bij krijgen, als zij haar bekken kantelt, dat kan alleen als jij het jouwe ook kantelt en door zo achterover te leunen, verstijft je bekken en kan je het niet kantelen.

Mijn tip: als je meer gewicht krijgt, neem ze dan met je volledige onderkant dus voet, been, billen, poep en aanverwanten in een "vegende beweging" een seconde of twee mee van achteren naar voren. Dus je bekken kantelen maar tegelijk alles wat eronder zit mee laten doen. Alsof je een playmobile vrouwtje bent dat even dat paardje terug rechtop zet.
Niet langer dan die twee seconden, anders gaat ze denken dat je altijd zo "hangt" en er geen aandacht meer aan besteden.
Na die 2 seconden eventjes haar plan laten trekken, zakt ze weer weg, weer playmobile vrouwtje, dan weer plan laten trekken en zo opbouwen tot je dat niet om de zo veel passen meer moet herhalen.

Dat van het bekken kantelen krijg ik nu eindelijk wat onder de knie door oefeningetjes zoals halthouden en dan achterwaarts gaan en terug halthouden. In draf en in galop is dit nog enorm moeilijk, en het is wel algemeen geweten dat "nonkel" niet altijd zo op de houding let en ik ben nu eenmaal iemand waar je er echt op moet hameren hihi, wat je als tip geeft denk ik te doen, maar blijkbaar ga ik dan zo achterover hangen? Dus nog meer oefenen op het bekken kantelen Haha!

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-08 20:20

CK88 schreef:
Je paard heeft een mooi actief achterbeen, alleen vind ik het vreselijk storend hoe jij aan de teugels hangt...Probeer er echt aan te werken, zo lijkt het net alsof je je balans houd aan de teugels. Haal ze er eens af en laat je longeren door iemand, lig je er zo naast als je oppeens onafhankelijk moet zitten Bloos

Dank je want dat mooi actief achterbeen heeft ze echt niet van nature uit ik ben er ook echt op aan het werken maar mijn instructeur is soms zo gedreven met oefeningen en actief zijn aan het been dat hij vergeet van op mijn houding te letten, en tja zelf zie je niet hoe je zit. Ik durf er zelfs voor wedden dat als je mijn teugels eraf neemt ik ineens wel goed ga zitten Knipoog het is dat ik met zoveel dingen bezig ben (want het is geen makkelijk paard om te rijden) dat mijn houding op nergens lijkt.. Maar we gaan eraan werken, want als ik deftig ga zitten zal zij ook nog beter lopen Haha! morgen heb ik les (mits het weer het toelaat) en bespreek ik het zeker met mijn instructeur!

Teigetje wat mag je hier niet posten? Rijtechnisch commentaar wel denk ik Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 12:26

Moderatoropmerking:
Reactie die niet aan de nieuwe regels van HAW voldoet verwijderd.

skara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 15:09

Mij valt het op dat je je schouders erg naar voor laat hangen. Maar op foto 2 zit je dan weer heel netjes.

Idd een vooruitgang tegenover de vorige foto's. Verdiene heeft mooie gangen. Je past wel mooi op haar. Haha!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 15:36

Ziet er goed uit,alleen zou ik proberen je handen naast elkaar te houden en lager.Het ziet er nu een beetje stug uit en volgens mij zie je dat dus ook terug in je schouders.Ook zou ik een heel klein beetje meer nog het neusje eruit rijden.